13 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij kan dat gewoon hoor. Zou hem dan niet een hoorntje met 3 4 bollen ijs erop, daar zou ik zelf al misselijk van worden 🤣 Onze dochter eet ook wel eens ijs mee hoor, waterijs, magnums maakt allemaal niks uit hier

3 jaar geleden

Nederlandse ijs is gewoon veilig om te eten. In het buitenland moet je een beetje oppassen als het ijs op basis van melk is, daar kunnen kinderen maar ook volwassen ziek van worden

3 jaar geleden

Heeft ze ook aangegeven waarom dan? Die van ons krijgt ook regelmatig een hapje/likje van ijsjes of een McFlurry. Blijft wel bij een paar hapjes/likjes, maar nog nooit ziek van geworden 🤷🏻‍♀️ Nu is het wel zo dat vers softijs listeria kan bevatten. Daarom mag je het ook eigenlijk niet hebben tijdens de zwangerschap. Maar dit is vaak bij ijsmachines die niet vaak genoeg of grondig genoeg schoongemaakt worden. Mn vader zegt dan altijd dat zo’n McDonalds kan het zich echt niet veroorloven dat er mensen ziek van worden plus daar worden natuurlijk (winter of zomer) elke dag vele Flurry’s, sundaes en milkshakes getapt dus de doorstroom van zo’n machine is wel goed. Hij maakte vroeger als zomerbijbaantje in de zomer die machines schoon 😊 Bij de plaatselijke snackbar kan dat heel anders zijn… Als je daar bewust van bent dan moet het wel goedkomen denk ik 😉

3 jaar geleden

Reactie op Ashley1993

Volgens mij kan dat gewoon hoor. Zou hem dan niet een hoorntje met 3 4 boll ...
Nee hoor, het gaat echt om een standaard onschuldig softijs! 🤣

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Nee hoor, het gaat echt om een standaard onschuldig softijs! 🤣
Dan ben ik wel benieuwd wat daar mis mee is haha. Heeft ze nooit aangegeven waarom ze daar ziek van worden dan?

3 jaar geleden

Mijn dochter eet gewoon o.a. softijs hoor, lekker toch haha ..en is nog nooit ziek geworden. Mits je kindje een bepaalde allergie heeft? Ik zou me daar niet zo druk om maken eerlijk gezegd hihi...

3 jaar geleden

Gewoon lekker eten🍦😋 Zeker in NL niks mis mee. Af en toe in buitenland oppassen met niet voorverpakte ijsjes

3 jaar geleden

Mijn schoonmoeder geeft aan dat mijn zoontje door het eten van ijs verkouden wordt, meer op dat gebied. Terwijl ik zeg: dat mijn zoontje geen last heeft en niet verkouden wordt of keelpijn krijgt van ijs. Dit is ieder x een onnodig discussie. Vind sws irritant dat ze met mij hierover in discussie gaat maar met oppassen beperkt ze hem zo vaak en dat vind ik vervelend😂

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Mijn schoonmoeder geeft aan dat mijn zoontje door het eten van ijs verkoude ...
Hahaha mijn oma zegt dit ook! Wij hebben er niks van gemerkt. Al word je ziek van ijs, als jij dat als moeder zijnde prima vind heeft schoonmoeder niks te willen. 🙋‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Je wordt (in principe) verkouden van een virus en zover ik weet kunnen ijsjes geen virussen overdragen (wel bacteriën) 😉 Ik denk dat je eigen gevoel helemaal klopt hoor, af en toe een ijsje (mee)eten kan in mijn ogen prima 😁

3 jaar geleden

Dan zou ons kind inmiddels doodziek zijn...

3 jaar geleden

Reactie op mybabyboy

Onzin. Je wordt verkouden van virussen, niet van ijs of op de tocht zitten etc 🙄

3 jaar geleden

Hoe oud is je kindje eigenlijk? Bedoelt ze dat hij er last van zijn maag van krijgt, overgeven etc? Of dat hij er verkouden van wordt?