8 Reacties
5 jaar geleden
Ja hier! Met de 20 weken had ik hetzelfde inderdaad. Nu ligt ie nog steeds laag en tegen de baarmoederwand aan. Hierdoor heb ik meer kans op bloed verlies (vorige week toevallig gehad waardoor ik het hele weekend in het ziekenhuis moest blijven ter observatie) ik ben nu al uit de running, zit in de ziektewet tot aan mijn verlof omdat ik niet meer zwaar werk mag doen 😅
Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt maandag! Succes!
5 jaar geleden
Heb ik ook, hij ligt dicht bij de uitgang wat kans op bloedingen verhoogt maar verder mag ik gewoon vaginaal bevallen. Succes!
5 jaar geleden
Yup, bij de 20wk echo lag ie er 1.5cm vanaf en bij de 30wk echo lag ie er ineens overheen. De verkeerde kant opgeschoven dus en het bericht dat we dan rekening moesten houden met een geplande keizersnede met 37wk en kans op bloedingen.
De week erna nog een echo gehad in het ziekenhuis en toen leek het er ineens 1.8cm vanaf te zitten🤷♀️. Nog steeds medisch maar geen noodzakelijke keizersnede meer. Zo’n second opinion is dus wel belangrijk en kan goed uitpakken 🙂 Omdat de twee echo’s zo verschilden gaan ze binnenkort wel nog een keer meten.
Ik heb er vertrouwen in dat alles links of rechtsom goed komt, maar was in eerste instantie wel geschrokken.
5 jaar geleden
Inderdaad even goed naar laten kijken! Een dubbele meting kan geen kwaad. En als het net aan geen 2cm is zou ik de keuze ook niet voor 35/36 weken maken want wie weet schuift 't nog een paar mm.
Die van mij lag met 20 weken 6 cm over de baarmoedermond heen, met 26 weken er nog maar 1,2 cm overheen maar helaas met 30 weken nog 1,1 cm. Met 35 krijg ik een dubbele meting om definitief te besluiten hoe te bevallen. Maar 't wordt sowieso medisch, en grote kans keizersnede omdat hij gestopt is met verplaatsen (en dus nog 2,1 cm moet verschuiven voor natuurlijke medische bevalling)
5 jaar geleden
Ja hier ook helaas. Inmiddels al 3x met een bloeding in het ziekenhuis geweest en ook opgenomen geweest. Bij alle metingen is het anders gezien. Eerst 1.2 cm er vanaf, toen 1 cm er overheen en laatste keer echt tegen het randje. Snap niet dat dat zo moeilijk te zien is. Moet heel rustig aan doen. Hoop heel erg dat hij nog opschuift en dat ik natuurlijk kan bevallen, maar zal de komende weken duidelijk moeten worden.