10 Reacties

2 jaar geleden

Dit had mijn zoontje ook , is nu 5,5 maand. Sind een aantal weken slaapt hij ineens rond 21:00 dat is gewoon vanzelf gegaan

2 jaar geleden

Hier ook geen vroeg slaper half 10 10 uur vind hij zelf een mooie tijd eerder naar bed heeft ook echt geen zin ik wil ook wel een tip

2 jaar geleden

Onze kan ik ook pas na 2100 op bed leggen hoor. 2100 krijgt hij nog een voeding. Geen idee hoe ik het anders moet doen haha. Als ik hem om 1900 op bed leg nou 1 groot feest en keten. Laatst was hij wel erg moe want dagje weg geweest dus toen wel om 2000 lag hij te slapen al denk mooi maja kwam hij volgende ochtend uur eerder. Zat ik om 5:00 met een blij ei beneden...

2 jaar geleden

Ze slaapt ‘s ochtends uit. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar daardoor is haar ritme anders dan bij kinderen die bijv. tussen 6-7 uur wakker worden :) Wij hebben onze zoon op een gegeven moment rond 7u wakker gemaakt, omdat het anders niet uitkwam met ons werk. Vlak daarna ging hij ‘s avonds ook eerder slapen 👍🏼

2 jaar geleden

Bij ons ook tussen 10 en half 11 laatste fles. Slaapt wel ook tot 9u of soms zelfs half 10.

2 jaar geleden

Ik ben blij als mijn zoontje om 10u slaapt. Meestal lig ik met hem op bed en is hij tot half 11/ 11u wakker😬 ik heb gewoon niet zo'n slaapkoppie... Verandering daarin komt vast wel, maar ik maak me er nu vooral niet druk om😊

2 jaar geleden

Hier ook. Mijn zoontje krijgt nog een late avondfles rond half 11 / 11 uur. We hebben al geprobeerd om die over te slaan maar de vorige week werd hij flink ziek en was zijn hele schema door de war. Op het CB vertelden ze mij dat we vanzelf gaan merken wanneer hij die fles niet meer nodig gaat hebben. Meestal gaat mijn zoontje na zijn fles van half 8, rond half 9 zijn bed in. En dan maken we hem, of wordt hij wakker voor de laatste fles. Ik vind het al heel wat dat hij tegenwoordig in bed slaapt. De eerste 4 maanden heb ik iedere avond met een krijsende baby op mijn arm gezeten tot de laatste fles. De krampjes waren iedere avond zo extreem dat ik iedere avond maar met hem op de bank zat. Het is nu al zo lekker om 's avonds gewoon met mijn partner relaxt op de bank te zitten en tv te kijken 😂 dan is die laatste fles ook niet zo erg.

2 jaar geleden

Mijn baby sliep eerst ook altijd rond 22.00 / 22.30 waar ik echt blij mee was zodat ik ook optijd naar bed kon. Nu is ze 6 maanden en ik merk dat haar ritme een beetje verschuift en ze vaker om 20.00 al moe begint te worden. Soms doet ze een kort slaapje na ons avond eten en dan slaapt ze even op ons of op de bank/in de box. En dan gaat ze weer iets later naar bed. Ze kan dan wel s ochtends rond 7 of 8 uur wakker worden voor voeding en dan weer doorslapen tot 10/11 uur. Heeerlijk omdat ik ook van uitslapen houd 😁 Ik maak me er niet druk om, voor mijn gevoel heeft het geen enkel nut om een kind te pushen wat niet wil slapen. Werkt volgens mij alleen maar averechts 😅

2 jaar geleden

Kheb precies hetzelfde .. maar k kom van 4 u in de nacht.. elke 2 a 3 dagen een half uur vroeger voeding gegeven en zo naar 10u flesje half 11 bed in.. en nu binnekort met het vroeger donker worden ga k weer wat uren snoeien zodat ie om half 9 ten laatst 9u in bed ligt.. slaapt wel van 11u tot 10u of 11 u smorgens ( wordt wel paar keer wakker in de nacht voor zijn speentje of slechte droom.. ) kdoe hem altijd badje of opfrissen pyjama aan en flesje half uurtje knuffele en dan naar bed.. zodat hij met vol buikje naar bed kan. Hier ook 3 dutjes van 40min. Tussen 12 en 13u tussen 15 en 16uur en na de fruitpap rond 18u..

2 jaar geleden

Als (nogmaals als, niks moet) je iets met slapen zou willen zou ik jullie willen aanraden naar het hele slaappatroon (overdag en snachts) te gaan kijken. Als je overdag bepaalde dingen doet (bijvoorbeeld; max half 8 wakker maken, wakkertijden aanhouden (zeker bij korte slaapjes)), slapen kindjes vaak savonds en snachts ook makkelijker/beter...