7 Reacties
5 jaar geleden
Ik herken het wel en het is heel normaal. Ons zoontje is nu 4 weken en we zijn eindelijk een beetje gesetteld en gewend. Het is ook niet niks allemaal en ik ben echt niet de hele dag door enorm happy of gelukkig. Ook dat is normaal 😊. Het is ook enorm wennen allemaal en er komt nogal veel op je af. Ik laat t maar gewoon toe allemaal.
5 jaar geleden
Hier ook de eerste dagen dat ik thuis was emotioneel uit het niks huilen in de avond. Door de dag wat last van mijn gedachtes en dwanghandelingen die ik onder controle moet krijgen en de negatieve gedachtes weg moet vegen. Ging dan in de douche en spoelde alles van me af alle het negatieve. Nu voel ik me 2 dagen al beter terug de oude probeer me ook wat op te tutten. Deze voormiddag deel 2 gestreken en nu voel ik me wel leeg en moe ook omdat ik nog niet heb gerust overdag. Man doet voor de rest alles dus mag echt niet klagen ons meisje doet het super flink zalige baby🥰🥰😘❤
5 jaar geleden
Het is ook heel overweldigend allemaal 💕 hartstikke normaal, goed om over te blijven praten wel en je gemoed in de gaten te houden. Je hebt zo lang naar je kindje toe geleefd, en nu is het er en is er misschien niet de climax die je in je hoofd had. Maar gaat het gewone leven door, maar dan met kindje. Ik ervoer bij mijn oudste ook een soort leegte, maar merkte dat toen ik weer wat mobieler werd, lekker met baby op pad ging (gewoon wandelingetje maken of koffie bij een vriendin of zo) dat ik me weer wat vervulder ging voelen 😊
5 jaar geleden
Het is een combinatie van factoren misschien ? Niet meer zwanger zijn en het getrappel niet meer voelen is al enorm wennen, en dan heb je zo'n baby ineens die eigenlijk gewoon echt niks kan en maar een beetje slaapt, drinkt en poept en een roze wolk krijg je er echt niet zomaar gratis bij. Ik weet nog dat bij de eerste geboorte ik echt een zwaar 'is dit het nou?' - gevoel had, zeker omdat ik al snel alleen thuis zat want mijn vriend moest al snel weer aan de slag en hij is dan vaak pas laat thuis. Ik vond het echt een hele rare tijd en heb zo veel zitten janken... Terwijl ik ook heus wel verliefd was op mijn zoontje.
Mocht het je echt blijven dwars zitten, dan zou ik er gewoon met iemand over gaan praten. Je hoeft natuurlijkniet meteen in therapie maar het uitspreken kan al zoveel schelen! En misschien heb je al genoeg aan dit topic, je bent in elk geval niet alleen!
En vergeet ook niet dat er nu echt een shitload aan hormonen je lichaam uit gaan waar je je ook echt raar van kunt voelen😅
5 jaar geleden
Kraamtranen, Baby Blues, is allemaal normaal. Hormonen en zo 😉 Hou het wel even goed in de gaten dat het niet ‘ernstiger’ wordt
5 jaar geleden
Onze zoon is 3 weken vandaag maar laag ijzer, mag niet tillen en vandaag nog beginnende borstontsteking. Zat er even doorheen. Wil ook aandacht voor de 2 andere kids.
Je bevalling is ook heftig geweest zo te lezen. De eerste weken zijn zwaar. Dat wordt echt beter.