14 Reacties
5 jaar geleden
Hangt er vanaf wat je lekker vind. Ik maak vaak tilapia filet die smeer ik in met vis kruiden niet teveel..dan oosterse of andere wokgroente en een bakje boemboe van Conimex ajam paniki een klein beetje tomaten purree uit zo een blikje erbij en wat limoen om het fris te maken. En witte rijst.
5 jaar geleden
Zalm uit de oven.
Eerst een sausje maken van 4 eetlepels honing, 1 eetlepel mosterd, 1 eetlepel tijm (gedroogd) en 1 theelcayennepeper.
De zalmmoten in een ovenschaal leggen en hier het sausje overheen gieten.
En dan nog een gesnipperd uitje over de zalm.
20 minuten in de oven op 220 graden.
5 jaar geleden
https://recepten.lidl.nl/Recept/Spaghetti-met-zalm.-garnalen.-venkel-en-tomatensaus
Dit is echt mijn lievelings (voordat ik misselijk was haha)
5 jaar geleden
- Pasta / risotto met zalm, knoflook, kruidenkaas, champignons en spinazie.
- Knorr heeft een mix: ovenschotel met pasta/ zalm. Erg lekker! Enige mix wat ik uit een pakje eet. Ik maak het dan met koolvis.
- Knoflookgarnalen / bakeljauw zijn erg lekker om te wokken bij bami/nasi.
- fish and chips (vis in bierbeslag, zelfgemaakte patat en sla)
- bacalhau com nata (ik eet het zonder room en met veel champignons erin):
https://saudadesdeportugal.nl/bacalhau-com-natas/
5 jaar geleden
Reactie op Motherload
- Pasta / risotto met zalm, knoflook, kruidenkaas, champignons en spinazie. ...
Jaa die van de knorr!!! Ik wissel m tegenwoordig af met broccoli of prei en zalm of knoflookgarnalen. Het is maar net wat ik in huis heb gehaald.
Ik sla ook altijd meerdere pakjes in haha!
En inderdaad risotto met zalm of garnalen, heerlijk. Of paella. Met alle vis die ik lekker vind 👌🏼🤤 potvriedorie wat kan ik nu ineens zin hebben in vis. Ik had nog niets bedacht voor morgen, maar nu weet ik t wel😁
5 jaar geleden
Ik maak vaak roerbak mie. Mie koken, kan ook met roerbakmie bij de wok in. Vis in stukjes in de wok, als dit gaar is roerbakgroente erin. En dan evt. garnalen erin en gaar maken en dan woksaus sweet & sour. Mie erbij, ff snaak laten intrekken en dan lekker eten. Vaak eten we er kroepoek bij
5 jaar geleden
Zalmfilets in de oven met een flinke scheut barbecue saus erop, marineert er lekker in in de oven. Zalm (‘vette vis’) is echt goed om 1-2x per week te eten 😊 Ook weer niet vaker dan dat!
Je kunt ook tagliatelle met een roompesto saus en verse (gebakken of gegrilde) zalm erdoor snipperen.
Heb laatst ook een pastasalade gemaakt met een frisse (gezonde) Griekse yoghurt dressing (met kruiden erdoor) met stukjes bleekselderij, rode paprika, lenteuitjes en gebakken grote garnalen en krab in stukjes er doorheen. Heel lekker voor lunch of je kunt het in een blad romeinse sla als een wrap eten, en makkelijk om een grote hoeveelheid te maken en invriezen voor later
5 jaar geleden
Reactie op M1984
1 theelepel cayennepeper moet dat zijn
Klinkt héél lekker, ga ik morgen proberen 😊
5 jaar geleden
Reactie op savenguus
Hangt er vanaf wat je lekker vind. Ik maak vaak tilapia filet die smeer ik ...
Wel oppassen met tilapia, ik las laatst een reactie van iemand die in een viszaak werkt en die zei dat de tilapia in NL vaak uit smerige kweekvijvers komt. Ik at het laatst en toen had ik echt die smaak van vies water erbij, ik eet nu tijdens de zwangerschap echt liever de ‘vette’ vis zoals zalm. Hopelijk krijg ik die eetlust voor tilapia en andere vissen zoals dat na de zwangerschap weer terug 😅
5 jaar geleden
Wat wij wel vaker eten als makkelijk eten, wat onze zoon ook erg goed eet, is pasta (mini penne of spaghetti bijvoorbeeld) met spinazie a la boursin (uit de vriezer) en gerookte zalmsnippers. Die zalmsnipper warm je dan nog helemaal door en door mee met de spinazie op het laatst. Super simpel en echt lekker.