67 Reacties

5 jaar geleden

Verzamel de sokjes van je kindje in een wasnetje, zodat ze niet kwijt raken in de wasmachine :)

5 jaar geleden

De schone nieuwe luier alvast onder de vieze nog gesloten luier doen, voordat je deze vervangt. Scheelt wat wasjes als ze dan alsnog gaan poepen/plassen bij het vervangen van de luier.

5 jaar geleden

Kokosolie!! Spruw? Smeren met kokosolie. Schimmelinfectie bij de billen? Smeren met kokosolie 😊 En ook zonder schimmelinfectie smeren met kokosolie.. Is niet schadelijk voor de huid en de billetjes blijven er heerlijk zacht door en de poep is er zo af te vegen

5 jaar geleden

Alles wat al genoemd is. Om het voedingskussen een hoes van aankleedkussen of hoeslaken van het wiegje. Zo heb ik boven ook een nestje voor als ik mijn handen vrij wil hebben. Ik gebruik het voornamelijk in de badkamer. Gevulde poedertorens klaar staan op het aanrecht. Zo hoef ik niet te tellen iedere fles en kan ik een flesje klaar maken met een baby in mijn handen. In luiertas zit een klein pennen etui met thermometer, gaasjes, zetpillen, sudocreme, vitamine d (en straks tandenborstel en tandengel). Mocht ik een andere tas meenemen hoef ik alleen dat etuitje uit de tas te halen. En de luiers en voeding natuurlijk 😉 Luiertas steeds gevuld klaarzetten. (Ik ben altijd te laat met weggaan)

5 jaar geleden

ik heb een “baby lamp” van vava waar ik helemaal weg van ben. hij gaat aan en uit door er 2 keer op te tikken. lang aanraken en hij dimt. Er zit ook een functie op met heel heel weinig licht. hij is draagbaar dus ik kan m meenemen naar de commode. ideaal ding. op youtube vele filmpjes van dit geweldige lampje voor de nieuwsgierigen.

5 jaar geleden

Hoi lieve mama's. Jullie hebben intussen waarschijnlijk dezelfde ervaring met het dragen van die maxi cosi als ik. Ze zijn zwaar, onhandig en je beukt tegen iedere deurpost waar je je met een halve hernia doorheen probeert te wurmen. Om nog maar te zwijgen van een bungelende luiertas aan je nek en die tas met boodschappen die je meezeult. Ik kreeg een handige tip voor het dragen van dat rot ding. Ga naast de maxi cosi staan met de arm waarmee je hem gaat dragen maar zo dat jeje kindje aan kunt kijken. Steek je arm door de hendel en pak de zijkant beet (die langs je been loopt) Zie hieronder een foto. Het is compact en makkelijker vol te houden. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, voor mij is dit het gouden "handvat "

5 jaar geleden

Kietelen in de handpalm of onder de voet als de kleine in slaap valt tijdens een voeding

5 jaar geleden

Thermoskannetje met warm/kokend water en voedingstoren uiteraard savonds mee naar boven nemen hoef je niet naar beneden voor de nachtvoeding. zorg ervoor dat deze op tijd klaar staat zodat het water niet te warm is
Drupje borstvoeding in de ogen wanneer deze ontstoken zijn 👀

5 jaar geleden

* De romper uittrekken niet over het hoofd, maar naar beneden * kruidvat luiers kan je gratis omruilen voor een maat groter als het pak nog dicht is

5 jaar geleden

Reactie op Agnes83

* De romper uittrekken niet over het hoofd, maar naar beneden * kruidvat ...
Dat van die luiers wist ik niet!! Nice!!

5 jaar geleden

Neem een slaapzakje of een dekentje mee naar het consultatiebureau. Ik moest mijn dochter in de kou uitkleden tot haar romper, vervolgens lieten ze ons een kwartier wachten. Zonder dat slaapzakje had ze de boel bij elkaar geschreeuwd.

5 jaar geleden

Onze dochter heeft een verstopte neus, hierdoor laat ze telkens los tijdens de borstvoeding en raakt ze gefrustreerd om weer opnieuw aan te happen. Huisarts raadde neusspray zoutoplossing aan. Maar we hebben t idee dat t niks helpt. Kregen vanavond de tip van onze kraamverzorgende (waar ik nog contact mee heb gezien ze een bekende van ons is) om eens gezouten boter op de neusvleugels te smeren. Oppassen dat ze er niet met de handjes door heen wrijft en t in t mondje komt, want zout is niet goed voor die kleintjes. Maar t werkte direct! Begon al snel te lopen

5 jaar geleden

Wij kregen als tip om de poeder voor de flesvoeding in de fles te gaan roeren ipv te schudden. Met het roeren komen er minder luchtbelletjes in en dus minder krampjes

5 jaar geleden

Reactie op Josie88

ik heb een “baby lamp” van vava waar ik helemaal weg van ben. hij gaat aan ...
Cool ik heb m gekocht!

5 jaar geleden

Het love to dream slaapzakje! Kindje slaapt het liefst met zn armpjes omhoog maar slaat zichzelf soms wakker. Dit zakje is niet zo radicaal als inbakeren, maar biedt wel rust en zorgt dat de kleine makkelijker in slaap valt! Moby de walvis met witte ruis geluid, slaapt onze kleine top op! De Elvie borstkolf, handen vrij tijdens het kolven!

5 jaar geleden

Tijdens borstvoeding geven, de borst die vrij is voorzien van een lekschaal of lansinoh. Met de lekschaal vang ik zonder verder nog wat te doen zo ongeveer 20 tot 40cc op. Met de lansinoh 40 tot 80cc. Ligt er bij beide aan hoeveel spanning er op staat. Even af laten koelen en in de koelkast👌🏻

5 jaar geleden

Onze jongenstweeling plaste om de haverklap tijdens het verluieren! Elke keer de hele hoes vervangen was erg veel was. Nu gebruik ik wegwerp verluiermatjes van kruidvat, ik knip ze in 4 kleinere matjes en leg die onder de billetjes. Zoveel wasbeurten uitgespaard.

5 jaar geleden

Reactie op Sammie02

Kokosolie!! Spruw? Smeren met kokosolie. Schimmelinfectie bij de billen? Sm ...
Zal dit ook werken bij rode billetjes ?

5 jaar geleden

Reactie op lobke87

Onze jongenstweeling plaste om de haverklap tijdens het verluieren! Elke ke ...
Omg beste tip ever😂