29 Reacties

5 jaar geleden

Ik neem na het verschonen de luier mee naar beneden en gooi m in de kliko. Ik vond de luier emmer vreselijk stinken en een sta in de weg. Die komt er mooi niet meer in.

5 jaar geleden

Wij hebben de tommee tippee gekocht. Voor als we de baby boven verschonen (snachts bijvoorbeeld en na het douchen) die luiers vergeet ikzelf sneller omdat ik natuurlijk bezig ben en dan gaat het stinken (was mijn ervaring met de eerste baby)

5 jaar geleden

Tip: zet een bakje baking soda onderin de luieremmer, wat ook weleens achterin in de koelkast gezet wordt als geurvreter 😋 Wij hebben een standaard luieremmer waar gewone vuilniszakken in gaan en we geen speciale zakken voor hoeven bestellen

5 jaar geleden

Wij hebben deze. We dachten eerst aan degene die alles verpakt maar die navullingen word erg duur als je dat op jaarbasis gaat berekenen. Voordeel van deze was dat je deze uit elkaar kan halen om schoon te maken. Wil overdag gwn gelijk weggooien maar voor in de nacht wel makkelijk

5 jaar geleden

Reactie op Miffy81

Ik neem na het verschonen de luier mee naar beneden en gooi m in de kliko. ...
Dit.. Wij hadden een klein emmertje, daar gooiden we ze in en na de nacht legen in een grotere buiten.. Overdag verschonen we sowieso beneden. Ik had buiten wel een aparte voor luiers, onze container wordt eens in de 3 wk geleegd en betaal je per kilo.. Ik gooide de luiers dus in een luier depot in 't dorp..

5 jaar geleden

Wij hadden bij de eerste gewoon de luieremmer van de HEMA. Deze hier pedaalemmer zaken in. Dat rook niet, alleen was het even in het ritme komen om elke avond het zakje eruit te halen en weg te gooien. Werk in de kinderopvang dus dagelijks de luieremmer schoonmaken zit bij mij snel in het ritme

5 jaar geleden

Ik neem de pamper ook gelijk mee naar beneden, vond het bij mijn dochtertje altijd zo vies als er veel luiers in haar kamertje lagen. Die van de nacht leggen we op de overloop en gaan ‘s morgens gelijk mee naar beneden.

5 jaar geleden

Wij gaan voor een Diaper Champ. Is 1 van de weinige waarbij geurtjes echt verminderd worden omdat er geen lucht uit komt wanneer je er een luier bij in doet. En er kunnen gewone zakken in

5 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Wij hebben de tommee tippee gekocht. Voor als we de baby boven verschonen ( ...
Ja ik had hetzelfde, gebruikte 'm alleen' s nachts en vergat 'm te legen, stinken als de pest... Bij de eerste hoef ik' s nachts niet meer te verschonen, zijn luiers doe ik nu in een kleine prullenbak die ik wel elke dag móet verschonen omdat ie dan vol is. De luieremmer gebruik ik nu als huishoudemmer hahaha. Typisch zo'n ding wat je denkt nodig te hebben maar uiteindelijk toch alleen maar onpraktisch is. Tenzij je zo'n moeder bent die elke dag haar huis spik en span houdt. Ik ben niet zo'n moeder.

5 jaar geleden

Ik vind een luier emmer onzin. Ik gooi een luier gelijk in de prullenbak!

5 jaar geleden

Wij hadden bij ons dochtertje ook een diaper champ. Je draait de luier er als het ware in en er kunnen geen geurtjes uit. Veel beter als in de vuilzak waar het wel begint te stinken. En er kunnen gewone vuilzakken in.

5 jaar geleden

Reactie op CassandraP

Ik vind een luier emmer onzin. Ik gooi een luier gelijk in de prullenbak!
Ik heb geen grijze bak meer dus voor elke luier naar zo n luier depot te lopen blijf ik lopen😅

5 jaar geleden

Wij zijn heel tevreden over de tommee tippee!

5 jaar geleden

Ubbi luieremmer heb ik nog van m’n eerste en ben erg tevreden. Wat ik erg fijn vind is dat ik geen navulcasettes nodig heb, kan een gewone vuilniszak gebruiken. Hij is ook redelijk slank.

5 jaar geleden

Wij hebben de We-Too Diaper Keeper. Dat is een van de weinige luieremmers waar je normale vuilniszakjes in kunt doen.

5 jaar geleden

Wij hebben de we too luieremmer. De poepluiers doe ik nog wel in een geurzakje. Wij hebben ook geen rest afvalcontainer dus voor ons is dit de beste oplossing.
Wij hadden een luieremmer met zo’n special draaisysteem waar dan best veel luiers in passen, ik vond het alleen vreselijk als je die moest legen want als er veel in past, leeg je hem minder snel 🥴 die geur was na een tijdje niet te doen. Hebben toen gewoon een simpele luieremmer met deksel bij de Hema gekocht en die iedere dag geleegd. Veel goedkoper en veeel schoner!

5 jaar geleden

Wij gebruikten bij ons zoontje de tommie tippee. Maar wij vonden die cassettes zo'n gedoe. Dus nu gebruiken we de luieremmer nog wel, maar we gebruiken luierzakjes(kruidvat/action) om de vieze luier in te doen en die doen we dan in de luieremmer.

5 jaar geleden

Reactie op Marie-straksmoedervandrie

Wij hadden een luieremmer met zo’n special draaisysteem waar dan best veel ...
Doen wij ook. En geurvreters op de bodem

5 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

Wij gaan voor een Diaper Champ. Is 1 van de weinige waarbij geurtjes echt v ...
Dat is inderdaad het idee maar in de praktijk komt er toch wel wat geur vrij als je hem weer open doet voor een nieuwe luier. Het is wel een stuk minder! Wij hebben de kleine variant zodat je wel regelmatig moet legen, dat is dus wel aan te raden😏