29 Reacties

4 jaar geleden

Als je het idee hebt dat het net niet lekker meer zit. Of als je gaat doorlekken. Gewoon proberen, het ligt ook een beetje aan het postuur van je kindje.

4 jaar geleden

Ik zou zeggen als de 1 doorlekt en te strak zit in de liezen. Dat gewicht zegt iig bij ons niet zoveel, mevrouw verzoop in pampers maat 1 tot vorige week met haar 3500 gram.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik gebruik nu maat 1 Kruidvat Maar vind maat 1 van pampers nog veel te groot Hij is nu 4100 gram https://www.24baby.nl/baby/luiers/pampers/

4 jaar geleden

Reactie op Kuikelientje

Ik zou zeggen als de 1 doorlekt en te strak zit in de liezen. Dat gewicht z ...
Ja precies. Dat verschilt per kindje, ze hebben allemaal een andere vorm. Als de luiers voor jouw kindje te strak zitten of ze lekken vaak door dan is het logischerwijs tijd om over te stappen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Aan de voorkant van de luier staan cijfertjes. Volgens mij een 1 en een 2 wanneer de plakstrip nog dicht kan tot 1 zit hij goed. Kan hij nog maar dicht tot 2 dan wordt het tijd om over te stappen naar een volgende maat.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook het merk pampers en starten vanaf morgen ook met maatje 2 . Ook net 4 kg

4 jaar geleden

Ja precies. Dat verschilt per kindje, ze hebben allemaal een andere vorm. A ...
Ja en zelfs dan kan het nog zijn dat je tussen 2 maten in valt. Dan kun je nog kijken of er een ander merk is dat er precies tussenin valt. Kruidvat valt bijv iets kleiner dan pampers dus dan heb je weer kans dat kruidvat maat 2 wel past als pampers maat 2 te groot is nog

4 jaar geleden

Wij zijn overgegaan naar 2 toen ze rode striemen kreeg.

4 jaar geleden

Ik ga va het weekend over, dan zijn maat 1 op 🤣 ons zoontje is 4100 gram

4 jaar geleden

Mijn dochter werd geboren met 4400 gram maar heeft echt nog wel een tijd maat 1 gedragen.. Nu hou ik niet van zon mega pamper in zon strak broekje.. Dus ga lekker over wanneer jij tvoelt dat t niet meer zo lekker dicht wil..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Mijn ervaring met mijn oudste (is een fijn mannetje) is dat ik overstap wanneer de luiers gaan doorlekken dat is meestal wanneer hij meer plast dan de luier vocht kan opnemen. Bij maar 1 en 2 zal het niet zoveel uitmaken als ze nog goed zitten zou ik nog een pak maat 1 gebruiken. Ik heb een flinke dochter van een week oud (4400 gr) ik maakt nog een pak maar 1 op en dan ga ik over maar straks met de andere maten merk je dat als ze een paar keertjes doorgelekt zijn bijvoorbeeld snachts word het tijd voor een groter maatje :)

4 jaar geleden

Reactie op NvanB

Aan de voorkant van de luier staan cijfertjes. Volgens mij een 1 en een 2 w ...
Oh dat wist ik niet wat handig zeg! Thnxx

4 jaar geleden

Reactie op 1986 Sanne

Ik gebruik nu maat 1 Kruidvat Maar vind maat 1 van pampers nog veel te gr ...
Groot verschil inderdaad. Onze kleine man is 3700 gr maar kruidvat maat 1 is nu te klein, dus over naar pampers maat 1 en dan door naar 2 als 't kan

4 jaar geleden

Mijn eerste twee waren echte volle 4 kg meiden, hebben misschien een week of 2 in maat 1 gezeten en toen doorgegaan met 2. Ons mannetje is vele fijner, nu ongeveer 3900 gram met 3 weken en kan nog makkelijk maat 1 aan. Ligt idd beetje aan het postuur van je kindje en/of ze er doorheen plassen of niet.

4 jaar geleden

Guppie is nu 15 dagen oud en 4100 gram.. Maken nu eerst de 1 op en stappen dan over op 2.. In principe ga ik over op een grotere maat zodra hij echt gaat doorlekken..

4 jaar geleden

Ons meisje zit nog in kruidvat 0, ze was 3025 bij geboorte maar daarna flink afgevallen. Ze is nu 2 weken oud🥰 en is nu net weer over haar geboorte gewicht heen. Als ze gaat door lekken stappen wij over naar maatje 1.

4 jaar geleden

Mijn zoon is terug op zn geboortegewicht 4290 kg en past nog makkelijk nr1. Ik denk dat je nog wel minstens tot een maand nr1 kan gebruiken

4 jaar geleden

Onze dochter is ook rond de 4kg. Had een maatje 2 van Kruidvat geprobeerd maar die zat echt nog te wijd bij de beentjes. Ligt denk ik dus ook aan de bouw van jouw kleintje

4 jaar geleden

Onze kleine meid zit nu net pas in maat 1 van de kruidvat. Bijna 3 kg. Geboren met 2480

4 jaar geleden

Het zou jammer zijn als je straks luiers over hebt die je niet meer kan gebruiken.. Ik herinner me van mijn zoontje dat als ze te krap worden de poep er snel uitloopt maar ook als ze nog te groot zijn en te los zitten 😂 beetje aanvoelen denk ik.. Als ik begin te twijfelen of ik de maat wel nog lang kan gebruiken koop ik liever nog maar een klein pakje bij dan zo'n grote Jumbo pack ofzo