17 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Ow wat raar.
Ik heb ook enorm veel harde buiken als gevolg van mijn bekkenpijn. Ze hebben tegen mij daar niets van gezegd.
Ik moest per direct stoppen met werken omdat die harde buiken een reactie zijn van de pijn en de pijn van mijn bekken is van het lichamelijk over mijn grens heen gaan.
Als ik dat niet deed zouden deze harde buiken kunnen omzetten naar voorweeen
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op ChickenANDnugget
Ow wat raar.
Ik heb ook enorm veel harde buiken als gevolg van mijn bekken ...
Ow Wilde nog erbij zetten dat ik daarom een cervix meting ook krijg of die harde buiken al geen invloed hebben gehad
5 jaar geleden
Reactie op RelaxMom
Hele verstandige gynaecoloog, super goed advies.
Mag ik vragen welke vorm ...
ik heb van haar zakjes gekregen met een soort oplosbaar bruispoeder. Magnesium Verla 300 mg. (zie foto). Ze raadde aan om 600 mg per dag in te nemen maar omdat deze bruiszakjes diarree kunnen veroorzaken, liever van deze zakjes alleen 1x per dag. Magnesiumcapsules schijnen die bijwerking veel minder te hebben maar die moet ik nog even halen bij de apotheek. Ik neem nu om de dag 1 zakje en 2zakjes. heb geen last van diarree
5 jaar geleden
Ik gebruik de magnesium olie van de action (2,-) voor mijn benen. smeer het voor het slapen na een lekkere warme douche helemaal in. Heb het ook een paar keer op mijn buik gesmeerd maar kreeg er een jeukerig gevoel van, terwijl op mijn benen ik er geen last van heb en het heel fijn werkt. De krampen snachts zijn een stuk minder geworden en slaap nu veel vaker nachten door. Dus raad het echt aan voor mama's die nog meer snachts slecht slapen door krampen
Dus nu smeer ik op mijn buik, borsten en billen mama olie van de kruidvat ook mega fijn. Maar dat is niet bedoeld tegen harde buiken verder natuurlijk.
5 jaar geleden
Reactie op ChickenANDnugget
Ow wat raar.
Ik heb ook enorm veel harde buiken als gevolg van mijn bekken ...
Dit was voor mij ook een beetje de reden om de topic te starten. Ik dacht misschien zijn er dames die ook wat magnesium kunnen gebruiken en het nog niet weten. Je zou het met je vk of gyn kunnen bespreken. Volgens mij kan een beetje extra magnesium sowiesogeen kwaad. Ik lees net ook op t internet dat het veel in spinazie zit en andere groene bladgroenten, dus daar kun je alvast mee beginnen
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Josie88
Dit was voor mij ook een beetje de reden om de topic te starten. Ik dacht m ...
Ja ik ga dit zeker bespreekbaar maken heb 2-11 weer een echo dus ga ik meteen even vragen.
Thnx !
5 jaar geleden
Ja ik heb hetzelfde gemerkt. Kreeg het niet van mijn vk als tip, ondanks dat ik aangaf met 15 weken al harde buiken te hebben..heb t zelf gelezen in een artikel en aangezien het geen kwaad kan om te slikken ben ik ermee begonnen
5 jaar geleden
Slik je ook al een zwangerschaps multivitamine en dan nog extra magnesiumpillen? Ik slik al dagelijks een zwangerschapsvitamine waar ook magnesium in zit dus ik twijfel of ik nog extra magnesium in zal nemen, maar ik heb ook erge bekkenpijn en veel harde buiken dus misschien ook een magnesiumtekort... misschien toch eens navragen of ik nog extra kan nemen
5 jaar geleden
Slik je ook al een zwangerschaps multivitamine en dan nog extra magnesiumpi ...
ik heb een tijdje multivitaminepillen geslikt waar 140mg magnesium in zit. Ik ben helaas echt een mietje met pillen slikken en die pillen waren zo groot馃槵. Dus toen ik zo een last kreeg van mn bekken vond ik mezelf al zielig genoeg en ben kleinere vitaminepilletjes gaan slikken waar geen Mg in zit. Maar als ik dus door pijn en extra spierverkramping meer Mg verbruik dan vraag ik me af of 140mg/d 眉berhaupt genoeg zou zijn geweest.
5 jaar geleden
Reactie op Josie88
ik heb een tijdje multivitaminepillen geslikt waar 140mg magnesium in zit. ...
Ik zie nu dat in mijn pillen 100mg zit wat maar 22% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is dus kan nog wel wat extra nemen 馃槆 Zal eens kijken waar precies magnesium in zit qua voeding en of het kwaad kan teveel te nemen (zoals bij Vitamine A). Thanks!
5 jaar geleden
Ik zie nu dat in mijn pillen 100mg zit wat maar 22% van de dagelijks aanbev ...
Ik zie dat een overschot aan magnesium geen kwaad kan en gewoon wordt uitgeplast 馃憤 en het zit in veel voedsel zoals groene bladgroenten, noten, bonen, tofu etc
5 jaar geleden
Reactie op Josie88
Groene Bladgroenten idd. My favorite馃ゴ. Geen wonder dat ik een tekort had
Haha! Ook volkorenbrood en nog andere dingen. Ik at eigenlijk al veel van deze dingen bijna dagelijks, maar ga nu toch een magnesium supplement erbij slikken voor wat extra aanvulling 馃槉