3 Reacties

2 maanden geleden

Wat super rot dat je je zo voelt en zo’n irreële angst hebt ontwikkeld. Misschien dat je bepaalde oefeningen kunt doen om de angst te relativeren? Of voor in therapie gaan? De kans dat je buikgriep krijgt / gaat overgeven van een bezoek aan het bos of strand bijv. is niet zo groot 😊 misschien kun je zoiets doen? En bedenk: overgeven is een kutgevoel, maar je gaat er niet dood van.

2 maanden geleden

Hi @maud9419 wat ontzettend vervelend dat je last hebt deze angsten en dat ze je belemmeren om te genieten samen met je kinderen. Ik hoop dat je wel de moeder kan zijn die je wilt zijn? Iedereen heeft last van angsten en angst heeft een belangrijke reden: het zorgt ervoor dat we risico’s vermijden en we niet in gevaar komen. Helaas kunnen door onderliggende oorzaken deze gezonde beschermende angsten uitgroeien tot belemmerende angsten. Dat is zonde want zoals ik het zie loop je met een paraplu uit angst dat het misschien gaat regenen en daardoor mis je alle zonnestralen :) En ik ben bang dat je kinderen ook soms zonnestralen missen door jouw paraplu. Misschien geef je jouw angsten op termijn ook door aan hen? Mijn advies zou zijn om onder begeleiding van iemand die je vertrouwt te onderzoeken waar deze angsten vandaan komen. Jij verdient het niet om zo gebukt te gaan onder zorgen. Je verdient het om volop van het leven te genieten samen met je kinderen. Er zijn een heleboel mensen met een heleboel verschillende angsten en ook een vele manieren om er vanaf te komen of te leren hoe je ermee omgaat. Niets doen zorgt er vaak voor dat angsten alleen maar groeien doordat je elke keer dat je toegeeft aan je angst, je daarmee de angst bevestigd en versterkt. Voorkom dat jouw angsten ook de angsten van je kinderen worden en kijk of je er met iemand over kan praten. Ik hoop voor jou en je kinderen dat het je lukt om je angsten te overwinnen en jullie op een dag een zorgeloos bestaan lijden en veel leuke dingen samen buitenshuis kunnen doen.

23 dagen geleden

Oh wat herken ik dit! Ik zit/zat in een behoorlijke depressie met meerdere angsten en met name de angst voor ziek zijn en bovenal, overgeven! Al een behoorlijk deel van mijn leven hier last van. Dusdanig dat ik het huis amper meer uitging. Ik zit nu anderhalf jaar in therapie en heb heel veel geleerd over mijzelf en over mijn angsten.. en het rotste vind ik nog wel dat ik toch tegen je zal zeggen nu; het aangaan helpt mij het beste. Ziek zijn en met name overgeven is iets wat ik altijd verschrikkelijk zal vinden maar nu ik het een aantal keer heb meegemaakt heb ik gemerkt dat de wereld om mij heen niet is vergaan en dat ik er nog sta. Over de angst heenkomen zal nooit gebeuren en zal er altijd veel spanning van voelen maar ik weet nu wel dat ik er doorheen kan komen..Puur door vol tegen mijn angst in te gaan