11 Reacties

3 jaar geleden

Ik snijd de partjes doormidden en dat gaat prima met vliesje erom heen. Moet wel zeggen hij heeft wel tandjes

3 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Ik snijd de partjes doormidden en dat gaat prima met vliesje erom heen. Moe ...
Ik doe ook exact hetzelfde en dat werkt hier prima.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Ik snijd de partjes doormidden en dat gaat prima met vliesje erom heen. Moe ...
Aja de mijne heeft alleen 2 ondertandjes en een bovenhoektand is aan t doorkomen. ik blijf t nog wel even goed klein snijden dan, tot ie meer tandjes heeft😅. Dankje!

3 jaar geleden

Ik snij een partje in 3 delen. Dan prik ik het op een vork en geef de vork aan mijn dochter. Ze doet hem dan zelf van de vork eten. Het vliesje blijft er hier ook omheen. Gaat eigenlijk altijd goed, soms maakt ze een kokhals beweging maar het gaat dan wel weer goed.

3 jaar geleden

Ik pel de mandarijn en haal de witte draadjes eraf. Doe 'm doormidden en geef hem. Ze haalt zelf de partjes eraf zuigt deze vakkundig leeg en gooit de vliesjes er weer uit. Zo doet ze dat ook met druiven en tomaten. Ze is duidelijk geen fan van velletjes 🤣🤣

3 jaar geleden

Soms bij fruit/groente is handig om juist een groter stuk te geven zodat een mandarijn of sinasappel zodat ze daarop kunnen sabbelen en makkelijk het vlies over laten ipv dat ze er half in smoren. Mijn dochters eten paprika, dus onze zoon ook even proberen. Eerst een strookje, dat ging al gauw helemaal in de mond, maar hij kon de buitenkant niet kauwen. Dus later een groter stuk gegeven en toen ging ie vanzelf als bij een meloen bijv het vruchtvlees eraf met zn tanden en de schil liet ie over 🤷🏻‍♀️ Ik denk een beetje proberen wat je baby doet en hoe hij erop reageert. Elk kind weer anders. Onze kleine man heeft 7 tanden en zn grote zus had er op deze leeftijd geen, toch verslond die alles met die kaakjes, nou dat hoef ik bij onze zoon echt niet te proberen. Die is echt koning kokhalzen wat dat aangaat 🙈

3 jaar geleden

Hele partjes, die ze met de hand eet. Ze eet ze met vlies en al. Soms kan ik niet snel genoeg pellen en dan geef ik de mandarijn door de helft zodat ze zelf de partjes nog van elkaar moet halen. Die van mij heeft wel altijd volgens Rapley methode gegeten en verslikt zich niet zomaar meer.

3 jaar geleden

Ik schil en ontvel hem zo: https://youtu.be/kQr9QQLtBU0

3 jaar geleden

Ik schil en ontvel hem zo: https://youtu.be/kQr9QQLtBU0
Super handige tip !

3 jaar geleden

Ik pel de mandarijn en haal de witte draadjes eraf. Doe 'm doormidden en ge ...
Hier idemdito😅🙈👌🏻
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

En zo valt ze dan de mandarijn aan 🤣🤣🤣