24 Reacties

5 jaar geleden
Je hebt van die maxi cosi dragers!! Daar zit ik ook over na te denken, of gewoon met de draagzak op de fiets. Zou uit den boze zijn.... maar m’n dochter zit ook achterop en als we vallen, vallen we sowieso hard met z’n allen. Heb t met m’n dochter niet aangedurfd want kreeg zoooooo veel kritiek en merk dat ik daar nu wat meer schijt aan begin te krijgen 😝 zou wel met maxi cosi kijken wat je route wordt, want schijnt dat een mega hobbelweg niet zo fijn is voor de baby.

5 jaar geleden
Een fietskar met baby-inzet vond ik erg handig met mijn neefje. Je kunt hem later ook nog gebruiken als ze ouder worden. Zoals eerder gezegd, op de fiets met zo’n kleine baby wel oppassen op hobbelige wegen. Er is geen demping voor de baby, zoals met een kinderwagen. Drager voor maxi-cosi kan ook, alleen is er dan geen bescherming tegen wind/regen en zelf vind ik het er onveilig uit zien.

5 jaar geleden
Je hebt van die maxi cosi dragers!! Daar zit ik ook over na te denken, of g ...
Ik zou idd ook dan liever met draagdoek op de fiets gaan, vroeger deden ze niet anders

5 jaar geleden
Een maxi cosi op de fiets vind ik persoonlijk echt gevaarlijk.
Bakfiets is echt top wij hebben er ook eentje aangeschaft.

5 jaar geleden
Maxi cosi drager is een uitkomst!! Zie hier veel onder staan mocht je vallen is het niet veilig maar je kindje in de maxi cosi is juist veilig door de bouw ervan (denk aan waarom je ermee je kindje in de auto mag vervoeren) denk dat de kleine meer veilig is dan jezelf mocht je vallen.

5 jaar geleden
Reactie op BrendaB
Maxi cosi drager is een uitkomst!! Zie hier veel onder staan mocht je valle ...
maar elke moderne auto heeft een kooiconstructie. Dat heeft een fiets niet. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het veilig is. als je daarmee valt kun je toch tegen allerlei uitstekende obstakels vallen die dan in de baby prikken?

5 jaar geleden
Uiteraard staat veiligheid voorop, maar de kans dat je valt met de fiets als je geen gekke dingen doet of en niet met bijvoorbeeld ijzel gaat fietsen is ook weer niet zo heel groot. Ik fiets best regelmatig en de laatste keer dat ik gevallen ben was in mijn studententijd, maar dat had een hele andere oorzaak 🍻🍻

5 jaar geleden
En is een fietskar een optie?
Ik heb zelf een bakfiets, maar daar koop je ook al bijna een tweede auto voor.

5 jaar geleden
Ik heb de maxi cosi drager gebruikt tot hij kon zitten en soms gebruik ik hem nog steeds (8mnd), het is een stuk veiliger dan een gewoon fietsstoeltje! Ik vond het in begin echt wennen, maar het ging echt super!

5 jaar geleden
Btw, een maxi cosi beschermt je baby juist heel goed! Daardoor kan het dus helemaal geen kwaad om met de maxi cosi op de fiets te gaan. En om heel eerlijk te zijn, mijn fiets is omgevallen met de maxi cosi en baby, hij had gelukkig niet (schrik van me leven) en huilde wel maar van de schrik. Het gebeurde zo snel kon er helaas niks aan doen. Maar daardoor heb ik wel meegemaakt dat als je het op de juiste wijze gebruik het super veilig is. Ik zou wel voor de nieuwste variant gaan (als je 2e hands koop), persoonlijk ziet de vering er beter uit☀️

5 jaar geleden
hebben jullie een link voor goede fietsdrager voor de maxi cosi? zo veel keuzes en ken er helemaal niets van