21 Reacties

5 jaar geleden

Hier is het 2 weken herfst vakantie tot 15 november.

5 jaar geleden

Reactie op Marita88

Hier is het 2 weken herfst vakantie tot 15 november.
Ben je van Belgi毛? Tot hoeveel weken ga je werken?

5 jaar geleden

Reactie op Juuuuuuules

Ben je van Belgi毛? Tot hoeveel weken ga je werken?
Nee sta niet in het onderwijs ma dit is wel wat ik weet.馃榿

5 jaar geleden

Reactie op Marita88

Nee sta niet in het onderwijs ma dit is wel wat ik weet.馃榿
Ik ben van Belgi毛 en sta in de zorg ma ben al van half augustus thuis. Maar normaal moest ik werken tot 4 maand voor bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op Marita88

Ik ben van Belgi毛 en sta in de zorg ma ben al van half augustus thuis. Maa ...
Ja nu hebben we inderdaad verlengde vakantie. Maar met al die besmettingen begin ik toch een beetje schrik te krijgen. Ik sta in het 2de lj dus je staat sneller dan je denkt tussen de kinderen of omgekeerd. En heeft de dokter je dan thuisgezet? Want wij hebben niet echt een afspraak zoals in NL dat je vanaf 28 weken ander werk kan krijgen...

5 jaar geleden

Hoi! Ik werk deels in het buitengewoon onderwijs als kinderpsychologe en ook in het ondersteuningsnetwerk. Mijn plan is om te blijven werken tot en met de 3de week van januari. Rond de 10de februari zou ik moeten bevallen. Volgens onze arbeidsgeneesheer zullen wij als zwangere vrouwen niet vroegtijdig verwijderd worden van het werk owv corona... Aangepast werk (zoals in NL) is bij ons ook niet aan de orde denk ik.

5 jaar geleden

Hey! Ik sta in het middelbaar en voor zover ik weet en kan ga ik door tot 1 week voor mijn uitgerekende datum... Ik heb alleszins niets gehoord dat er andere regeling zou komen ivm corona. Laten we hopen dat die langere herfstvakantie een beetje stoom van de ketel haalt en dat we het gezond en wel halen. Het is dubbel, want je wilt ook wel blijven werken natuurlijk, maar toch blijft het een risico. Mocht je je niet veilig genoeg voelen kan je je wel laten voorschrijven door de dokter volgens mij... zodat je kan thuis blijven. Heb ik namelijk al wel gehoord. Maar hangt misschien ook van de dokter af??

5 jaar geleden

Ik sta ook in het onderwijs (secundair) en ben nu 24w. In principe ben ik van plan om zo lang mogelijk te blijven doorwerken. Als het kan, tot de week voor de bevalling.

5 jaar geleden

Ik werk in lagere school... Ik ben LO leerkracht dus kom met alle klassen in contact. Enige wat arbeidsgeneesheer tegen mij zei was: laatste 3 maand niet meer dan 10kg heffen en geen kleuters. Ik blijf als alles goed gaat werken tot week voor mn uitgerekende datum... (maak me ook wel zorgen maar vroedvrouw zei me gewoon goed de maatregelen na te leven)

5 jaar geleden

Hier Nederlandse... en gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoeveel verlof krijgen jullie? Werken jullie echt zo lang door, tot een week voor de uitgerekende datum?? Respecr voor jullie

5 jaar geleden

Reactie op Moniekjuhh

Hier Nederlandse... en gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoeveel verlof krijgen ...
14 weken na de bevalling. Jullie?

5 jaar geleden

Reactie op <3eindelijk

14 weken na de bevalling. Jullie?
6 of 4 weken voor de bevalling en dan 10 of 12 na de bevalling. Sowieso altijd 10 nog na de bevalling. 16 weken totaal dus.

5 jaar geleden

Reactie op Moniekjuhh

6 of 4 weken voor de bevalling en dan 10 of 12 na de bevalling. Sowieso al ...
Wij 15 weken in totaal: verplicht 1 ervoor en 14 erna. Als je nu bvb vroeger bevalt da heb je enkel je 14 weken erna. Als je later bevalt heb je denk ik ook nog steeds je 14 weken... zal dus ongeveer gemiddeld op zelfde termijn uitkomen. Collega鈥檚 van de kleuterschool zitten in Belgi毛 thuis vanaf dat ze weten dat ze zwanger zijn (ivm CMV besmetting)

5 jaar geleden

Reactie op <3eindelijk

Wij 15 weken in totaal: verplicht 1 ervoor en 14 erna. Als je nu bvb vroege ...
Ja komt op hetzelfde neer dan idd.. hier dus ten allen tijden die 10 weken erna. Dus als je 6 weken van te voren met verlof gaat en 2 weken te laat bevalt heb je het uiterste eruit gehaald 馃ぃ馃檲

5 jaar geleden

Reactie op Moniekjuhh

Ja komt op hetzelfde neer dan idd.. hier dus ten allen tijden die 10 weken ...
Haha als je het zo bekijkt 馃槄

5 jaar geleden

Ik sta in het vijfde leerjaar, en werk tot aan de kerstvakantie. (Uitgerekend 31/1) Ik neem een verlofstelsel om na mijn bevalling te overbruggen tot aan de grote vakantie. Dan moet ik pas terug in september gaan werken. En met al die besmettingen vind ik het toch ook wel fijner dat ik vroeger kan stoppen.

5 jaar geleden

Reactie op Moniekjuhh

Hier Nederlandse... en gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoeveel verlof krijgen ...
Wij hebben niet zoals jullie een regeling dat we vanaf 28weken ander werk kunnen krijgen! Als je kan mag je inderdaad tot een week op voorhand werken. Dat is ook wat ik ga proberen! Zo spaar ik al mijn andere weken voor erna. Ik ga ouderschapsverlof bijnemen tot aan de zomervakantie zodat ik pas moet herstarten in september 馃構

5 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Ik sta in het vijfde leerjaar, en werk tot aan de kerstvakantie. (Uitgereke ...
Wat ga jij nemen van verlof? Ik ga proberen tot de week ervoor te werken (uitgerekend 15/2) dan neem ik alle weken bevallingsverlof op en dan aansluitend ouderschapsverlof tot eind juni 鈽猴笍

5 jaar geleden

Reactie op Juuuuuuules

Wat ga jij nemen van verlof? Ik ga proberen tot de week ervoor te werken (u ...
Ik weet het nog niet helemaal. Mijn directie zei dat ik wel wat opties had en dat ik die kort op voorhand kon aanvragen. Waarschijnlijk een zorgkrediet.

5 jaar geleden

Reactie op Mathelot

Ik weet het nog niet helemaal. Mijn directie zei dat ik wel wat opties had ...
Ja had ik inderdaad ook naar gekeken maar de uitkering die je krijgt die tijd was wel wat lager dan ouderschapsverlof. Dus ik ga voor ouderschapsverlof gaan denk ik! Alle beetjes zijn welkom op die moment! 馃槄