33 Reacties

5 jaar geleden
Mijn man snapt me gelukkig wel, ik herhaal het ook vaak genoeg en benoem exact wat ik voel en ervaar. Hormonen zijn ook knettergek 😂
Ik zou anders je verloskundige inschakelen.. zorgen dat die wat extra informatie en uitleg geeft, waarschijnlijk neemt hij het eerder aan van een ander dan van jou.

5 jaar geleden
Mijn vriend snapt mij wel. Ik leg alles uit en hij snapt dat het er allemaal bij hoort

5 jaar geleden
Wat vervelend voor je dat je man je niet begrijpt! 24baby heeft een fijne vaderschapskalender waar in uitgelegd staat wat er in jouw lichaam gebeurd: https://www.24baby.nl/vaderschapskalender/ misschien helpt dit voor hem om te lezen?

5 jaar geleden
Reactie op m-s
Boekje geven van Kluun ‘Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’. Dat versch ...
Bedankt goede tip. Gelijk besteld 😂

5 jaar geleden
Nou ik heb hetzelfde! Mijn vriend is de grootste boer die je kan voorstellen en ook hierin. Als ik dan op bed ga liggen dan kijkt ie me echt aan van wat ga jij doen. En als ik geen avond eet zegt ie alleen maar. Eet nou gewoon iets.
Boeken lezen gaat ie niet doen, dus maar opzoek naar een goeie docu inderdaad. Hopelijk ziet ie in dat ik me niet aanstel!
Wel heel schattig: ik hoorde dat ik zwanger was en het eerste wat hij zei is: het is een tweeling. Dus ik ben benieuwd of ie dat goed gevoeld heeft.

5 jaar geleden
Hier nog één hoor...als ik aangeef dat ik echt kapot ben, zo onwijs moe dat ik echt even niet meer kan, zegt hij; ik ook hoor en moe is moe, dus zo’n verschil zal het niet zijn😤 En hij heeft al 2 kinderen rondlopen, dus ik ben niet de eerste zwangere vrouw die hij meemaakt!

5 jaar geleden
Hier gemengd. Soms juist heel begripvol en als ik kattig doe moet hij meestal erom lachen. Alleen laatst zei hij ook, hoe kun jij nu moe zijn? Ik zo, nu moet je oppassen, met hoe kun jij nu moe zijn? Heb je gister de verloskundige wel horen praten? En hij laat me soms echt nog dingen optillen die ik eigenlijk te zwaar vind.🤔

5 jaar geleden
Ik vind het ontzettend logisch dat mannen niet begrijpen hoe moe, zwak, ziek en of misselijk sommige vrouwen zich kunnen voelen van een zwangerschap. Eerlijk is eerlijk.. Ik kon me hier voor mijn eerste zwangerschap ook geen voorstelling van maken.. Hoezo moe?!? 🙄
Het is aan ons om uit te leggen wat we voelen en grenzen aan te geven. Snapt hij het niet, dan niet. Blijf in jezelf geloven, je hebt geen toestemming nodig om rust te pakken of wat dan ook. Luisteren naar je lijf is het enige wat je hoeft te doen 🍀

5 jaar geleden
Die van mij vond het in de eerste week allemaal nog een sterk verhaal (nu al?) en als ik aangeef dat ik hier las dat andere vrouwen er ook last van hadden wil hij snel roepen dat ik moet stoppen lezen en uit moet kijken dat het niet tussen mijn oren zit 🙄. Gelukkig blijft hij er gelukkig wel lief bij en krijgt hij langzaam meer begrip 😄

5 jaar geleden
Heel herkenbaar! Die van mij heeft het gevoel dat het de eerste 3 maanden toch allemaal nog niet echt is, want het kan allemaal nog maar zo mis gaan. En de ene keer als ik moe ben, is het zo van: ja ik snap je, en de volgende keer krijg ik: jezus je hebt zo lang geslapen en je doet de hele dag niks, hoe kan je zo moe zijn?!

5 jaar geleden
Mijn partner vindt het gelukkig wel allemaal heel interessant en leeft ontzettend mee. Voor mij mijn tweede kindje maar voor hem de eerste.
Wat misschien een goed idee is (ook leuk om de zwangerschap te volgen) is je partner een app te laten downloaden (zwangerschap+ bijvoorbeeld of Preglife; is in het Engels). Die apps geven wekelijks veel info en mooie 3D beelden erbij! Zo lezen de mannen ook hoe de moeder zich voelt, naast hoe het kindje zich ontwikkeld :-)