10 Reacties

5 jaar geleden

Mij is verteld dat de minipil in combinatie met borstvoeding gebruikt wordt. Zonder de borstvoeding beschermd de minipil onvoldoende. Zodra je dus stopt met borstvoeding moet je ook overstappen op andere anticonceptie.

5 jaar geleden

Ik ben ook begonnen aan de minipil. ( 4 weken na de bevalling ) ik ben er nog niet helemaal zeker van omdat ik liever geen hormonen wil maar wel verstandig denk voor de komende tijd.

5 jaar geleden

Reactie op Happymom30

Mij is verteld dat de minipil in combinatie met borstvoeding gebruikt wordt ...
Klopt! Dit is mij ook verteld! In de minipil zitten minder hormonen. En als je stopt met borstvoeding biedt hij onvoldoende bescherming.

5 jaar geleden

Reactie op NvanB

Klopt! Dit is mij ook verteld! In de minipil zitten minder hormonen. En als ...
Op Google lees ik dat het wel gewoon kan..

5 jaar geleden

Op internet staat het inderdaad wel als optie om te gebruiken zonder borstvoeding. Iemand ervaring?

5 jaar geleden

Ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts. Op internet staat namelijk zoveel.

5 jaar geleden

De minipil is enkel te gebruiken tijdens het geven van borstvoeding ! Als je stopt met bv moet je een gewone pil nemen of natuurlijke andere anticonceptie:)

5 jaar geleden

Ik lees wel vaak bij sommige dat hun productie flink afneemt bij gebruik van de minipil. Zou zonde zijn als je bv geeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

5 jaar geleden

Je kunt de cerazette ook gebruiken zonder borstvoeding. Bij normaal gebruik is hij gewoon betrouwbaar. Het gebruik van de minipil luistert alleen nauwer dan de 'gewone' anticonceptiepil, je kunt er geen stopweek bij houden en de kans op spotting/onregelmatig bloedverlies is groter. De reden dat ze de minipil adviseren bij borstvoeding is dat de kans op teruglopen van de productie kleiner is dan bij de combinatiepil, vooral in de eerste weken.

5 jaar geleden

Mij is verteld dat de pil onvoldoende bescherming biedt zonder borstvoeding te geven. Ik heb geen terugloop in de productie tot nu toe tijdens het geven van bv.