34 Reacties

5 jaar geleden

De meeste zwangerschapsvitamines zouden geen/weinig klachten veroorzaken werd mij verteld. Ik ben eerder wel misselijk geweest en maag krampen gehad van andere vitamine supplementen voordat ik zwanger werd. Kan ook echt wel te maken hebben met de 12 weken termijn. Het kan ook helpen de vitaminen op een ander tijdstip op de dag in te nemen, of met melk of yoghurt of tijdens de maaltijd

5 jaar geleden

Ik nam voordat ik zwanger werd mijn vitamines bij het tandenpoetsen (voor ontbijt) en deed dat in het begin ook met mama vitamines. Keer op keer water en vitamines eruit gegooid. Ben gewisseld naar ze bij de lunch nemen en heb nu even golf van misselijkheid maar dan weer over. Dus ja, ik denk ook dat ik misselijk werd van de vitamines en dan vooral op de nuchtere maag/ op dat tijdstip 's ochtends.

5 jaar geleden

Ik heb die van Davitamon maar ik voel me mega beroerd nadat ik ze heb genomen alsof mijn lichaam het niet wil 2 dagen ermee gestopt en voelde me zoveel beter. Vandaag ga ik het weer proberen. Misschien moet je lichaam aan alles even wennen 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Ik word er ook steeds misselijk van als ik het vlak voor of direct na het eten inneem. Als ik het na een paar hapjes gelijk inneem en daarna rustig de rest van mijn ontbijt opeet, heb ik er minder last van. Ik ben vandaag precies 10 wk en gebruik ook de zwangerschapsvitamientjes van de kruidvat

5 jaar geleden

Ik had dat ook tijdens de eerste zwangerschap met pilletjes waar voornamelijk visolie in zit. Zodra ik die nam werd ik ook echt misselijk terwijl ik gewoon vis eet. Ik nam toen en nu ook direct deze pilletjes en heb nergens last van. Ik vermoed dus dat het aan de visolie ligt, maar dat weet ik niet zeker.

5 jaar geleden

Ik was ontzettend misselijk de eerste weken. Ik slik de Davitamon mama pillen. Ik las toen ergens dat het soms helpt ze savonds in plaats van in de ochtend te nemen. Het duurde een paar dagen voordat het effect had, maar voel me veel beter nu! Nog steeds wel misselijk met vlagen maar niet meer Zo intens en heftig als voorheen gelukkig!

5 jaar geleden

Ik heb deze al een geruime tijd gebruikt voor mij zwangerschap al als voorbereiding tot 3 dagen geleden inmiddels 10 weken zwanger ik was iedere dag ziek, extreem spugen,5 weken plat gelegen niets binnen kunnen houden -8 kg inmiddels,uitgedroogd en zelfs opgenomen geweest🤒 emmasafene zet pillen al weken in gebruik omaprazol 20mg 🤢 mij nicht adviseerde mij te stoppen met de vitamine om te kijken hoe het zou gaan dat zij ook misselijk werd van de vitamine, ( zij had wel andere) nu 3 dagen verder gisteren voor het eerst in weken buiten geweest spugen is met 80% verminderd🤷🏼‍♀️ heel Appart ik weet niet of het echt aan de vitamine ligt maar het lijkt wel zo.. nu durf ik ze zelfs niet eens meer te nemen😣🤯 ???

5 jaar geleden

Ik word misselijk en ziek door de visolie van deze vitamine

5 jaar geleden

Ik slikte in het begin ook die zelfde pillen van de Kruidvat en ik was inderdaad alleen maar misselijk , sinds ik over ben Gegaan op zuigtabletten van Davitamon is het over gegaan. Dus ik zou haast denken dat het inderdaad daar door kwam 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op secrets

Ik heb deze al een geruime tijd gebruikt voor mij zwangerschap al als voorb ...
Hoe doe je dat met Foliumzuur? Ik heb ook het idee dat het door deze mama tabletten komt.

5 jaar geleden

Reactie op babynalu

Ik heb die van Davitamon maar ik voel me mega beroerd nadat ik ze heb genom ...
Stop je dan twee dagen met foliumzuur? Of slik je andere tabletten met foliumzuur?

5 jaar geleden

@josje1 vk gaf aan omdat ik het een geruime tijd voor de zwangerschap al gebruikte het foliumzuur gehalte hoog is, en het niet zo erg is als ik het nu dan mis, Alleen ik maak me er toch wel zorgen om.. ik ben inmiddels 10 weken de een geeft aan gebruik de foliumzuur tot 10 weken de ander geeft aan tot de 12 weken 🤷🏼‍♀️😓 ik las hier boven over de mama zuigtabletjes van Davitamon die heb ik ook langs het bed die ga ik vandaag maar proberen, voorheen niet gelukt door het spugen 🤒 hopelijk dat ik hier niet ziek van word 🤢🤞🏼 ik geef morgen een nieuwe update hier over voor de vrouwen die dan mischien over kunnen stappen naar de smelt tabletten die zich niet goed voelen.

5 jaar geleden

Ik dacht echt dat ik dit alleen had ben zo blij te lezen dat ik niet alleen ben. Ik ga vanmiddag nog maar even andere halen. Tot wanneer slikken jullie de vitamines

5 jaar geleden

De omega 3 visolie kan inderdaad heel zwaar op de maag liggen. Bij mijn eerste zwangerschap zei de gyn toen ook om ermee te stoppen en de gewone zwangerschapsvitaminen alleen verder te nemen. De omega 3 zaten er apart bij.

5 jaar geleden

Ik slik al 2 maanden voordat ik zwanger werd... davitamon mama. Geen enkele bijwerking!

5 jaar geleden

Vitaminen kunnen zeker misselijkheid veroorzaken/verergeren. Komt vaak door de ijzer of de visolie. Gewoon even overstappen op foliumzuur+d3 en kijken hoe dat gaat. Of iets zonder visolie(zoals gr avitamon). De multivitaminen zijn natuurlijk ideaal maar als ze ervoor zorgen dat je niet normaal kan eten heeft het weinig toegevoegde waarde (muv foliumzuur en d3 want daar kom je hoe dan ook niet aan zonder bijslikken)

5 jaar geleden

Reactie op secrets

@josje1 vk gaf aan omdat ik het een geruime tijd voor de zwangerschap al ge ...
Albert Heijn heeft pilletjes met alleen foliumzuur en D3. Misschien heb je daar wat aan? Zijn superklein en je slikt ze zó weg. Ik gebruik zelf gravitamon, maar heb die van AH vóór de zwangerschap geslikt

5 jaar geleden

Ik heb dat altijd met vitamine pillen. Komt door de vulstoffen.

5 jaar geleden

Ik ben ook echt mega beroerd al vanaf week 3 nu week 11, slik Davitamon mama compleet.. hoor toch steeds vaker dat veel vrouwen er misselijk van worden... zou het toch deels daarvan komen 😭

5 jaar geleden

Reactie op secrets

@josje1 vk gaf aan omdat ik het een geruime tijd voor de zwangerschap al ge ...
Je kunt dezelfde zwangerschapsvitaminen de hele zwangerschap blijven slikken, van foliumzuur kun je niet te veel krijgen dat kun je gewoon de hele zwangerschap nemen. Het hoeft alleen na 12 weken niet per se meer omdat het daarna niet meer bijdraagt aan de ontwikkeling van de baby, maar het kan geen kwaad