15 Reacties

5 jaar geleden

Teveel b6 is niet goed, niet voor een zwangere en ook niet voor een niet zwangere. Is pas een onderzoek naar geweest. Ik heb suprimal met als werkzame stof meclozinehtdrochloride. Ook heb ik sea bamd bandjes liggen die zijn ook fijn

5 jaar geleden

Ik slik omeprazol.. Ben een stuk minder misselijk sindsdien.. Heb het m'n vorige zwangerschap de hele zwangerschap geslikt..

5 jaar geleden

Ik heb emesafene (vanaf 5wk) en primperan (na uitdroging) en een combi van beide geprobeerd, nu sinds week 12 Zofran (ondansetron), dat is bij mij het enige dat enigszins werkt!

5 jaar geleden

Reactie op NBK

Ik heb emesafene (vanaf 5wk) en primperan (na uitdroging) en een combi van ...
Maar de namen helpen jou misschien niet zo erg, omdat ze in elk land andere dingen voorschrijven..

5 jaar geleden

Dankje! Gisteren geen pilletjes gepakt hopende dat na 13 weken de piek geweest is. Ging vrij goed alleen s avonds een beetje overgegeven. Zou liefste niets pakken. Ga met 1 per dag proberen .Las dat de aanbevolen maximum B6 21 mg is. Als ik de pillen zo slik als ze zeiden kom ik op 40 mg en er zit ook nog wat in de mama vitaminen.... Gember snoepjes en zon seaband bestellen. Maar ik hoop dat het ergste nu wel geweest is.

5 jaar geleden

Hey! Ik woon in België en kreeg hier navalit voorgeschreven. Dit heeft dezelfde werkzame bestanddelen als wat jij beschrijft. Zou volledig veilig moeten zijn. Is ook het enige wat me tot nu toe geholpen heeft met de misselijkheid. Je wordt er inderdaad slaperig van. Ik heb minstens 12u nachtrust nodig. Maar dat liever dan de hele dag en nacht overgeven. In Amerika wordt het trouwens ook veel voorgeschreven (onder andere naam natuurlijk)

5 jaar geleden

Ik heb emesafene gehad. Werkte bij mij goed. In NL wordt dat veel voorgeschreven aan zwangere vrouwen

5 jaar geleden

Mag je rennie innemen tijdens zwangerschap voor maagzuur?

5 jaar geleden

Reactie op snugglebottom

Hey! Ik woon in België en kreeg hier navalit voorgeschreven. Dit heeft deze ...
Hey, Bedankt voor je reactie. Navalit heeft twee dezelfde bestandsdelen, maar niet de derde, diciclomina, en dat is degene die mij niet lekker zit. De originele samenstelling van het medicijn was alledrie, maar overal hebben ze de diciclomine er uitgehaald omdat er in Amerika veel claims werden ingedient hier tegen. Ik wil graag de medicatie zonder diciclomine maar dat is hier niet verkrijgbaar.

5 jaar geleden

het heette destijds benedictin en is in 1983 van de markt gehaald..maar nog steeds onduidelijk😔

5 jaar geleden

Reactie op Alecrimm

Hey, Bedankt voor je reactie. Navalit heeft twee dezelfde bestandsdelen, ma ...
Oh echt vervelend dat ze de nieuwe samenstelling niet beschikbaar hebben in Portugal. In Nederland ook niet denk ik

5 jaar geleden

Ik heb in NL emesafene gehad. Bij mij werkt dat heel goed! Wij zijn bijna elk jaar in Portugal en uit ervaring weet ik dat ze daar erg snel antihistamines voorschrijven. Voor het geval dat je allergisch mócht zijn voor de medicatie. Maar in NL is dat geen normale procedure. Persoonlijk vind ik t ook overbodig...

5 jaar geleden

Mag je rennie innemen tijdens zwangerschap voor maagzuur?
Ja, rennie en gaviscon zijn veilig te gebruiken. Wel altijd verstandig om dit aan je verloskundige te melden

5 jaar geleden

Emesafene geslikt van week 6 t/m week 14