33 Reacties

4 jaar geleden
Mij is geleerd dat de magnetron niet mag. Ik leg het flesje waar de moedermelk in zit in een bakje met kokend water voor een paar minuten of ik hou het een paar minuten onder de hete kraan. Volgens onze kraamzorg hoeft het ook niet heet, als de kou er maar vanaf is.

4 jaar geleden
Au bain marie of flessenwarmer. Heb een glazen fles dus beetje onder hete kraan is zo op temperatuur 😊 Heb geleerd dat de magnetron niet zo goed is voor de voedingstoffen/samenstelling van je moedermelk 🙄

4 jaar geleden
Au bain Marie doen wij, we hebben een Quooker dus doen een breed glas vullen en hem daarin warmen. Maar mag ook op kamertemperatuur. Als hij aan het spoken is snachts zet ik een flesje op mijn man zijn nachtkastje, hij geeft hem dan om 6 a 7 uur en dan kan ik de ochtend even slapen.

4 jaar geleden
Ik vul een kommetje met heet water en zet daar het flesje in. Ik druppel altijd beetje op mijn onderarm voor de temperatuur. De kraamzorg en in het ziekenhuis vertelden dat als de druppel niet kouder of warmer voelt dan je onderarm is het op een goede temperatuur. De magnetron doe ik absoluut niet. Is ook heel slecht al die stralingen en het kan er voor zorgen dat sommige plekken in de melk dan te heet zijn, zogenaamde hotspots. Als je ook googlet op moedermelk opwarmen, zie je hoe je het op de juiste manier kan opwarmen en alle tips!

4 jaar geleden
Wij gebruiken de flessenwarmer van Alecto, die heeft een stand van 16 min (kamertemperatuur) en 20 min (uit de koelkast) wat voor moedermelk geschikt is. De laatste dagen haal ik het flesje er na 10 min al uit (die uit de koelkast komt) en dan is het ook al warm genoeg.

4 jaar geleden
Flessenwarmer op de langzame stand of in een pannetje heet gekookt water het flesje rond draaien

4 jaar geleden
In het ziekenhuis deden ze flessenwarmer of gwn glas heet water. Magnetron juist niet omdat je dan de eiwitten vernietigd.

4 jaar geleden
Wij geven het meestal op kamertemperatuur (vers gekolfd). Of vanuit de magnetron, komt heel weinig voor. Er gaan dan wel wat voedingsstoffen verloren, maar dat ene flesje op die 50 andere voedingen.... dat zal wel geen zoden aan de dijk zetten.
Ook met regelmaat trouwens dat we het opwarmen in een schaaltje gekookt water.