23 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het ook hoor! Ik werk in de psychiatrie en merk dat ik nu veel minder zin, geduld, tolerantie en al dat soort dingen in mijzelf ervaar nu dat ik zwanger ben. De focus ligt denk ik meer op mijzelf en de veranderingen die gaande zijn of gaan komen, waardoor ik letterlijk minder ruimte voel voor werk, of om voor anderen te zorgen. Denk dat dat een natuurlijk en logisch proces is! Je focus en prioriteiten verschuiven nu. Het is ook niet niets toch, zwanger zijn en doorwerken alsof er niets anders gaande is?! Dus maar ff accepteren denk ik. Ik verwacht dat dat op den duur (na de zwangerschap) wel weer goed komt!
5 jaar geleden
Ik ben ruim 17 weken en ben al vanaf week 3 (nog voordat ik een positieve test had) aan het sukkelen. Eerst t/m week 11 super misselijk geweest, daarna is het 3 weken goed gegaan buiten erge vermoeidheid en vanaf week 15 weer bekkenklachten erbij. Ik doe het rustiger aan en collega's begrijpen het, zeggen zelfs dat ik moet aangeven als ik het niet meer trek. Ik werk al wel bijna 8 jaar daar, ik werk in een drogisterij. Bij de zwangerschap van onze dochter had ik een team dat vond dat ik me aanstelde maar dit team is juist super lief. Ik voel me ook schuldig dat ik trager ben dan anders, maar daar hoef ik me niet schuldig om te voelen wordt mij gezegd want er groeit iets moois in mij dat gezond en wel ter wereld moet komen en dat vinden zij (en ik ook natuurlijk) het belangrijkste ;-)
VRIEND
5 jaar geleden
Ik herken dit ook wel heel erg. Buiten het feit dat ik ontzettend moe en misselijk heb ik pas sinds vorige week het gevoel meer energie te hebben. Omdat wij op het werk elk uur moeten registreren hebben ze me 50% ziek gemeld zodat ik de rust kan pakken die ik nodig heb. Dus de ene week werk ik m’n 32 uur en soms ook 24. Ben wel alle 4 de dagen die ik normaal werk bereikbaar voor mijn cliënten maar kan het verder zelf indelen en dat heeft bij mij al heel erg geholpen.
5 jaar geleden
Ik werk 3 dagen in de week in een winkel waarbij ik 9 uur per dag ben en gemiddeld zo'n 8,30/8,45 uur per dag sta.. Vk heeft 2 weken geleden al aangegeven dat het verstandiger is als ik halve dagen ga werken. Door personeel problemen is dit nog niet gelukt maar is wel de bedoeling dat ik dat vanaf volgende week ga doen. Ik kijk daar gewoon echt naar uit, vind m'n werk superleuk maar als ik thuis kom na een dag werken, staat het huilen me nader dan het lachen, kan ik nauwelijks meer lopen van de pijn in m'n rug/benen/liezen..
5 jaar geleden
Als je je ziek/moe/slecht voelt is het te begrijpen, ook vast wel voor je nieuwe baas. Maar puur motivatieproblemen zou ik toch bij mezelf aan proberen te pakken, als dat is waar je je schuldig om voelt. Of toch ervoor kiezen om je ziek te melden of de baan na je zwangerschap ooit voort te zetten als je het dan weer ziet zitten 😉
5 jaar geleden
Bij mij ligt het nog anders. Ik ben sinds begin van mijn zwangerschap thuis. Ikzelf werk in de voeding en vanaf het begin van mijn zwangerschap deed ik niet anders of overgeven en was ik de hele tijd misselijk. Na aantal weke. Thuis ging ik normaal terug werken, maar ik was flauwgevallen! Wa blijkt dat mijn bloeddruk veel te laag staat en ik zo niet stabiel genoeg ben om te werken. Ik heb nu zelf een bloeddrukmeter die ik elke dag gebruik enja elke dag staat ze te laag! Dus ik vrees heel mijn zwangerschap thuis te zitten. Wat dus niet ideaal is want ik verveel mij heel snel!!
5 jaar geleden
Zelfde! Nu 16 weken en op kantoor. Na 14.00 uur denk ik wat doe ik hier? Ben met 100 dingen tegelijk bezig en wil ik liever naar huis. Omdat ik nog wel een tijd moet vraag ik me echt af hoe ik het ga vol houden. Dus ik wil even hier vragen: geen zin, dus thuisblijven/ziekmelden, is dat Okay? Er is toch ook iets als mentale gezondheid? Of liever even herpakken en zin maken?
5 jaar geleden
Reactie op Sammie02
Ik werk 3 dagen in de week in een winkel waarbij ik 9 uur per dag ben en ge ...
Ik snap dat je je verantwoordelijk voelt voor je werk, maar dat personeelsprobleem is niet jouw probleem hè? Jouw gezondheid is wél jouw probleem, dus ik zou gauw aangeven dat het te zwaar voor je is. Die pijn die je omschrijft is echt niet oké. Hoop dat jullie gauw een oplossing vinden in ieder geval!
5 jaar geleden
Reactie op Marie-straksmoedervandrie
Ik snap dat je je verantwoordelijk voelt voor je werk, maar dat personeelsp ...
Ja, heb nu nog 2 hele dagen gewerkt en ben de rest van de week vrij ( alleen morgen nog even een paar uurtjes ivm verrassingsfeestje van mijn collega) en dan start ik maandag met halve dagen. 2 ochtenden en 1 middag. Ga nu maandag ochtend, dinsdag middag en donderdag ochtend werken.. Zit er ook mooi tijd tussen om weer ff bij te komen :)
5 jaar geleden
Reactie op Sammie02
Ja, heb nu nog 2 hele dagen gewerkt en ben de rest van de week vrij ( allee ...
Heel goed voor je! Hoop dat het dan goed vol te houden is 💪🏼
5 jaar geleden
Ik ben wel wat sneller moe nu. Vooral omdat er al 2 kids rondlopen en we ook nog een boerderij hebben.
Ik geniet ook van mijn werk. De kinderen leven erg mee. We kijken elke week in kindertaal hoeveel de baby gegroeid is. Van de week zei een kind uit de klas: 'Juf je baby'tje valt er bijna uit'.
De weken gaan wel snel als je aan het werk bent.
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik misschien maar tot 28 weken door mag werken ivm Corona en het geen afstand kunnen houden van kinderen.
5 jaar geleden
Ik ben wel wat sneller moe nu. Vooral omdat er al 2 kids rondlopen en we oo ...
Ik moet na 3 dagen werken de dag erna wel altijd even bijtanken.
5 jaar geleden
Ik werk in de schoonmaak, ik sta veel en ik ben aan het einde van de dag ook hartstikke moe! Ik merk ook aan mezelf dat ik steends minder gemotiveerd ben maar ik probeer door te zetten. De eene week werk ik 4 dagen de andere week 5 dagen. Deze week werk ik 5 dagen. Morgen en zaterdag werken, ik hoop dat deze dagen snel voorbij zijn zodat ik zondag lekker me rust kan pakken ! Maar op het werk probeer ik echt door te zetten !
5 jaar geleden
Reactie op Sandrajuhh
Ik werk in de schoonmaak, ik sta veel en ik ben aan het einde van de dag oo ...
Ik ben trouwens nu 16 +1 weken zwanger
5 jaar geleden
Fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben. Ik werk in de psychiatrie en mijn werk was 1 van de belangrijkste dingen in mijn leven en nu is dit niet meer zo. Aan het einde van de dag ben ik zo moe dat ik mij door de laatste uurtjes heen moet slaan. Vooral mn concentratie voor het schrijven van rapportages pfffff....