26 Reacties

5 jaar geleden
Ik zit aan pure visolie uit Denemarken. Met daarbij een vit D aanvullend met een C en een multi dag en multi nacht .

5 jaar geleden
Reactie op Mary-Anne
Kruitvat zwanger - ook met omega 3 en vitamine D

Deze!

5 jaar geleden
Maar vinden jullie het niet raar dat je eigenlijk vanaf week 10 kan stoppen met foliumzuur, maar dit wel nog gewoon in de multivitamine zit?
En teveel vitamine A uit dierlijke producten schadelijk is maar er wel provitamine A of bètacaroteen in de multivitamine zit, wat het lichaam helpt om vitamine A uit groente en fruit aan te maken? Ben hier nog niet helemaal over uit hoe dit precies zit. Maar voelt ergens tegenstrijdig.

5 jaar geleden
Reactie op Blij-ei
Multi mama van New care, zonder synthetische stoffen, wordt beter opgenomen ...
Ben overgestapt van davitamon compleet met omega 3 naar deze Multi mama van New care.
Voelde me vanaf dag 1 van overstappen stukken beter, minder moe, niet meer misselijk, niet meer in mijn eigen bubbel.
Ook mijn vriend geeft aan het gevoel te hebben dat ik weer terug ben.
Libido is plots ook weer aanwezig 😅
Heb het van de kruiderij hier in het dorp, deze geven aan dat het stoffen bevat die sneller opgenomen worden door het lichaam.
Van de synthetische stoffen in davitamon en kruidvat medicatie komt maar weinig aan in het lichaam zelf waar het voor dient te zijn.
Aldus deze kruiderij.
Geen idee of het zo is, voor mij werkt het en ik voel me er goed (veel beter) bij.

5 jaar geleden
Reactie op anaul
Maar vinden jullie het niet raar dat je eigenlijk vanaf week 10 kan stoppen ...
Ik stop daarom na 10/11 weken. Ik zie geen meerwaarde van een multi als je gewoon gezond en gevarieerd eet (incl. vis). Foliumzuur schijnt ook (bij langdurig gebruik) een negatief effect te kunnen hebben. Deze onderzoeken zijn alleen (nog) niet heel grootschalig uitgevoerd... Mijn verloskundige zegt ook dat je bij een gevarieerd dieet geen extra supplementen hoeft te slikken. Waarom zou ik dan dat risico nemen? Ze praten dan over meer kans op obesitas op later leeftijd enz.
Ik slik nu alleen foliumzuur met vitamine D. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger.