21 Reacties

5 jaar geleden

Volg

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad 2 weken geleden. De voeding leek veel te zwaar en onze meid werd helemaal ongemakkelijk na een fles met johannesbroodpitmeel wij zijn er dan ook na 2/3 dagen mee gestopt en terug gegaan op de standaard voeding. Uiteindelijk voor de reflux via de huisarts omeprazol voorgeschreven gekregen. Dat werkt erg goed! Ze is van voeding tot voeding krijsen naar het welbekende huiluurtje gegaan.

5 jaar geleden

Ook ik hierdoor een huilbaby gekregen. Na 2 voedingen zonder direct verschil. Ik vind het troep

5 jaar geleden

Het is 1 schepje per 100ml melk.. hoeveel geven jullie dan, hier gaat het goed.. btw doordat het dikker is komt het niet makkelijk naar boven als je ze dus snel op hun rug legt dan krijgen ze maagzuur en worden ze ongemakkelijk van.. laat ze even op hun buik op je borst liggen en evt in de reflux stand het bedje dus erg schuin leggen. Ook op de rechterzijde leggen wil enorm helpen. Wij geven 165ml melk met 2 schepjes johannes broodpitmeel van kruitvat merk.

5 jaar geleden

Reactie op Elena7

Het is 1 schepje per 100ml melk.. hoeveel geven jullie dan, hier gaat het g ...
Ook kan je checken of er in je nutrilon al johannes broodpitmeel in zit.. zoals in de FORTE van nutrilon daar zit al een verdikkingsmiddel in..

5 jaar geleden

Reactie op Nina29

Ook ik hierdoor een huilbaby gekregen. Na 2 voedingen zonder direct verschi ...
Vertel bijv hoe je het gebruikt en wat de baby erna doet.. leg je hem meteen weg of houdt je hem rechtop.. met welke combinatie gebruik je het?? Huisarts zegt sws pas met 2 weken merk je het pas.. hier met 1 a 1.5 week ga je het pas merken en is echt super!

5 jaar geleden

Reactie op Elena7

Vertel bijv hoe je het gebruikt en wat de baby erna doet.. leg je hem metee ...
Ik hou ze erna gewoon recht. Ik gebruik 1 schepje per 100 ml

5 jaar geleden

Hier was nutriton ook niks, Sofie spuugde alleen maar meer. Toen overgegaan op gelilact (verkrijgbaar online of in Belgische apotheek) en nu is het goed :)

5 jaar geleden

Het kan zijn.doordat de smaak van haar melk veranderd is nu dat ze dit niet lust en dus is gaat krijsen . Wij hebben hier ook gelilact en super tevreden van . Keert geen melk meer terug en ook veranderd dit niet de smaak van de melk

5 jaar geleden

Misschien huilt ze uit frustratie en is de voeding te dik? Dit deed mijn zoontje eerst ook. Beetje de hoeveelheid ontdekken wat nodig is

5 jaar geleden

Reactie op Elena7

Vertel bijv hoe je het gebruikt en wat de baby erna doet.. leg je hem metee ...
Onze arts heeft ook verteld dat elke wijziging van voeding 1w aanpassing nodig heeft

5 jaar geleden

ik ben meteen gestopt

5 jaar geleden

Het kan zijn dat de speen nog niet groot genoeg is. Bij ons ook een compleet over de rooie baby! Hij kreeg met moeite het uit zijn flesje met als resultaat dat hij zo moe was en geen vol buikje. Hij krijgt het nu uit een 6 m speen en gaat het super goed. Ik gebruik het kant en klare van de kruidvat omdat met mengen best wel een gedoe was. Het duurt echt wel een week of 2 tot ze er aan gewend zijn.

5 jaar geleden

Ik had een voeding waar het al in zat, leek wel stroop zo dik. Zoontje ook helemaal overstuur, ongemakkelijk en krijsen. Nu zelf een half a 1 schepje op 90cc water, en het is zoveel beter! Alleen nog ongemakkelijk tot het boertje komt

5 jaar geleden

Reactie op Elena7

Het is 1 schepje per 100ml melk.. hoeveel geven jullie dan, hier gaat het g ...
Welke fles en speen gebruik je? 😁

5 jaar geleden

Reactie op Spinnetje

Welke fles en speen gebruik je? 😁
De Avent en de 2. Want de 1 daar kwam niets uit. Ben er ondertussen mee gestopt, want ze schreeuwde ook vandaag alles bij elkaar. Ze is nu gestart met de Nutrilon Omneo. Haar probleem van stoelgang moet eerst aangepakt worden vind ik. Na daarvan een flesje te drinken weende ze niet meer. Ze is flink aan haar namiddagdutje begonnen en de rust is precies wat weergekeerd. Wat een merde was dat dat ene schepje Nutriton. De vroedvrouw zei dat de pediater het nooit had mogen voorschrijven voor haar. Dat dat zeker niet zou werken. Om den duur weet ik ook niet meer welke pediater goed is..

5 jaar geleden

Reactie op Nencke

ik ben meteen gestopt
Hier ook vandaag. Vroedvrouw en een vriendin (ook vroedvrouw) die haar geschiedenis van de 💩kent, zeiden direct om ermee te stoppen dat dit totaal niet voor haar was! Integendeel. Het gaf haar meer krampen dan ervoor..

5 jaar geleden

Ik geef ook nan optipro met nutriton, hier geen krijsende baby alleen stoelgang laat nu ruim 2 dagen op zich wachten daarvoor was het 1x per dag. Een aantal viedingen voor het uiteindelijk komt word ze wel wat onrustig (kleine krampjes, scheetjes laten, het is wel gewoon normale zachte stoelgang als hij komt)

5 jaar geleden

Reactie op Xxc

Ik geef ook nan optipro met nutriton, hier geen krijsende baby alleen stoel ...
Ja het werkt constiperend soms als je het leest. Zij kon amper kaka doen na 4 dagen dus denk echt niet dat dit het middeltje was voor haar. Ze was al enorm geconstipeerd, dit erbij kon ze wel missen denk ik dan 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Hier ook na de eerste keer dacht ik hollie shit wat heb ik gedaan. Maar toch vol gehouden en moet zeggen het werkt wel voor het spugen. Ze heeft alleen nog maagzuur 😔