36 Reacties

5 jaar geleden

Allereerst zou ik zeggen doe wat jullie willen. Alleen is het in NL inderdaad een meisjesnaam en dat kan voor kinderen later een reden zijn om iemand te plagen etc.

5 jaar geleden

Het is een mooie naam, maar inderdaad direct de associatie met n meisje. Bedenk ook hoe hij t zelf later zou vinden.

5 jaar geleden

Inderdaad allereerst is het jullie keuze! Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen 🤗 Ik heet Nikki, werd vaak aan me gevraagd of het een afkorting was van Nikita. Misschien de naam Nikita kiezen en als roepnaam Nicky? Ik vind Nikita een hele mooie naam, maar in NL word het vaak gezien als een meisjes naam. Succes met kiezen 🍀

5 jaar geleden

Ik vind Nikita voor een jongens juist prachtig. Ik zou er voor gaan! 😌

5 jaar geleden

is in NL een meisjesnaam, kan hij problemen mee krijgen, ik zou t niet doen

5 jaar geleden

Ik ben van België en in de middelbare school zat ik in de klas met een jongen die Nikita heette, niemand vond dat ongewoon!

5 jaar geleden

Ik ken een jongen met de naam Nikita. Het is een Russische jongen en de naam past hem zo goed. Ik vind het een mooiere naam voor een jongen dan een meisje!

5 jaar geleden

Het is denk ik wat je zelf mooi vind ....... wij hebben Senna voor een meisje ..... maar ook jongens heten zo ......

5 jaar geleden

Misschien Nikito, klinkt al wat mannelijker?

5 jaar geleden

Het is jullie eigen keus maar inderdaad hier meer een meisjes naam. Denk aan later dat je kinderen hebt die hierom kunnen gaan pesten😔 wat niet zou moeten natuurlijk

5 jaar geleden

Nee echtniet

5 jaar geleden

Persoonlijk denk ik meteen aan een meisje bij die naam...

5 jaar geleden

Vind het echt een meisjes naam 😊

5 jaar geleden

Het is maar net wat kinderen gewend zijn. Kennen ze een Rowan jongen eerder dan Rowan meisje dan is t een jongensnaam, idem met Jamie, Robin of Bobbi. Lekker doen wat jullie zelf mooi vinden!

5 jaar geleden

Ik vind het een meisjesnaam maar ik vind bijvoorbeeld Senna weer een jongensnaam omdat ik een jongen ken die zo heet. Als tweede naam zou ik het wel gewoon doen, niet als eerste naam.

5 jaar geleden

Ik vind het juist wel leuk. Een goede vriend van ons heet Stacey, dat is in Noord-Amerika een heel normale jongensnaam. En hij is daar echt niet mee gepest, mensen vinden dat juist bijzonder. Met elke naam kun je wel wat bedenken. Jeroen 'poep aan z'n schoen', Sexy Lexi of Joep Poep. Als ze willen pesten verzinnen ze toch wel iets. Misschien kunnen we afspreken dat we onze kinderen zo goed mogelijk leren dat pesten (om wat voor reden dan ook) gewoon niet oké is. Lijkt me beter voor iedereen.

5 jaar geleden

Reactie op Panyos

Ik vind het juist wel leuk. Een goede vriend van ons heet Stacey, dat is in ...
Precies wat ik wilde zeggen! Als ze willen, vinden ze toch wel wat om een ander mee te pesten. Als je een naam kiest waar helemaal niks op rijmt etc dan bedenken ze wel wat anders. Dus dat zou voor mij geen reden zijn om een naam niet te kiezen. Dus gewoon doen, mensen wennen er snel genoeg aan. Als ze hem eenmaal kennen als Nikita dan vinden ze Nikita als meisjesnaam misschien juist weer vreemd ;)

5 jaar geleden

Die hokjes van jongens/meisjes zijn sowieso een beetje jammer. Nikita is een jongensnaam oorspronkelijk uit het Russisch dus waarom niet? In de praktijk zal het toch wel afgekort worden naar Niek of Nick misschien, maar zou allemaal niet uit moeten maken 😋 Lekker voor gaan als jullie dat mooi vinden of een Russische achtergrond hebben!

5 jaar geleden

Sowieso een eigen keus. Met elke naam valt wel iets op te merken. In Nederland kan alles is mijn idee. In Friesland noemen ze ook jongens Anne en dat vinden we ook "normaal". En de naam blijft goed hangen denk ik doordat het een jongen is. Ik heb ook een mannelijke collega die Tini heet. In het begin bijzonder, maar hij blijft mij wel bij!

5 jaar geleden

Ik vind het geen mooie naam, ook niet bij een jongen.