36 Reacties
5 jaar geleden
Inderdaad allereerst is het jullie keuze! Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen 🤗
Ik heet Nikki, werd vaak aan me gevraagd of het een afkorting was van Nikita. Misschien de naam Nikita kiezen en als roepnaam Nicky?
Ik vind Nikita een hele mooie naam, maar in NL word het vaak gezien als een meisjes naam.
Succes met kiezen 🍀
5 jaar geleden
Ik ken een jongen met de naam Nikita. Het is een Russische jongen en de naam past hem zo goed. Ik vind het een mooiere naam voor een jongen dan een meisje!
5 jaar geleden
Het is denk ik wat je zelf mooi vind ....... wij hebben Senna voor een meisje ..... maar ook jongens heten zo ......
5 jaar geleden
Ik vind het juist wel leuk. Een goede vriend van ons heet Stacey, dat is in Noord-Amerika een heel normale jongensnaam. En hij is daar echt niet mee gepest, mensen vinden dat juist bijzonder.
Met elke naam kun je wel wat bedenken. Jeroen 'poep aan z'n schoen', Sexy Lexi of Joep Poep. Als ze willen pesten verzinnen ze toch wel iets. Misschien kunnen we afspreken dat we onze kinderen zo goed mogelijk leren dat pesten (om wat voor reden dan ook) gewoon niet oké is. Lijkt me beter voor iedereen.
5 jaar geleden
Reactie op Panyos
Ik vind het juist wel leuk. Een goede vriend van ons heet Stacey, dat is in ...
Precies wat ik wilde zeggen! Als ze willen, vinden ze toch wel wat om een ander mee te pesten. Als je een naam kiest waar helemaal niks op rijmt etc dan bedenken ze wel wat anders. Dus dat zou voor mij geen reden zijn om een naam niet te kiezen.
Dus gewoon doen, mensen wennen er snel genoeg aan. Als ze hem eenmaal kennen als Nikita dan vinden ze Nikita als meisjesnaam misschien juist weer vreemd ;)
5 jaar geleden
Die hokjes van jongens/meisjes zijn sowieso een beetje jammer. Nikita is een jongensnaam oorspronkelijk uit het Russisch dus waarom niet? In de praktijk zal het toch wel afgekort worden naar Niek of Nick misschien, maar zou allemaal niet uit moeten maken 😋 Lekker voor gaan als jullie dat mooi vinden of een Russische achtergrond hebben!
5 jaar geleden
Sowieso een eigen keus. Met elke naam valt wel iets op te merken. In Nederland kan alles is mijn idee. In Friesland noemen ze ook jongens Anne en dat vinden we ook "normaal". En de naam blijft goed hangen denk ik doordat het een jongen is. Ik heb ook een mannelijke collega die Tini heet. In het begin bijzonder, maar hij blijft mij wel bij!