18 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou inderdaad even de huisarts bellen of cb al is het maar voor overleg het lijkt mij dat het na 5,5 week na het afvalle. Van de klem echt droog moet zijn... dus als je nog vochtvlekken in de kleren tegen komt zou ik toch even overleggen..

5 jaar geleden

Reactie op kirszten

Ik zou inderdaad even de huisarts bellen of cb al is het maar voor overleg ...
Ja hè, dank je wel. Eigenlijk met het maken van dit berichtje had ik al besloten te bellen morgen ochtend haha.

5 jaar geleden

Ons kindje is bijna 5 weken oud. Zijn navel ziet er ook zo uit als op de foto en loopt ook nog (vlekken op rompertje). Bij 4 weken hadden we een afspraak op het CB waar ze zeiden te bellen als het na 1/1,5 week nog steeds zou lopen.

5 jaar geleden

Bij ons is het al sinds 13-14 dagen helemaal schoon en droog. Na 6 weken nog zo en nat lijkt me niet goed hoor dat zou ik echt na laten kijken

5 jaar geleden

Wij hadden ook wat viezigheid op het rompertje en hebben het naveltje laten checken i.v.m. vermoeden van een navelbreuk (zag er wel heel anders uit die navelbreuk, dus geen stress). De ontsteking in het naveltje moesten we schoonmaken met alcohol en een watje (zat in het kraampakket). Dat hebben we gedaan en na 4 dagen was het ingedroogd. Het heeft ons zoontje geen pijn gedaan. Ik zou sowieso even laten checken bij de huisarts.

5 jaar geleden

Bij ons kindje zat er onder een velletje een navelgranuloom. Aangestipt met zilvernitraat bij de huisarts (doet cb ook) en bij elke verschoning met een nat en droog wattenstaafje schoon en droog gemaakt.

5 jaar geleden

Hier is de navelklem pas na 16 dagen afgevallen. En vorige week had ik ook nog wat afgeefsel op het rompertje. Mijn baby is nu 6 weken en een dag. Morgen heb ik een afspraak bij de kinderarts. Zal haar ook even naar het naveltje laten kijken. Het lijkt voor nu wel droog op en klein stukje na

5 jaar geleden

Geef het even goed de ‘ruimte’ om te drogen. Dus niet de luier eroverheen maar bij het aandoen van de luier het randje vd luier omslaan naar buiten en onder de navel vastmaken. Zo hielp het bij ons meisje ook om snel in te drogen. Na elk badje zal het weer week worden, dus herhalen totdat alles is ingedroogd en de korstjes weg

5 jaar geleden

Ik zou het het in ieder geval elke dag even schoonmaken met een natte hydrofiele washand met warm water.

5 jaar geleden

Schoonmaken met idd alleen maar water. Probeer de rand van de pamper niet op de navel te laten komen. Kortom of eronder of over de navel heen. Bij 1 van mijn tweeling heeft t consultatiebureau zilvernitraat gebruikt om de navel verder in te laten drogen. 2 dagen later was t droog. Zou zeker geen alcohol gebruiken hiervoor. Zou gewoon t CB bellen. Succes

5 jaar geleden

Ik had dit ook: Bleek wild vlees. Hebben ze aangestipt bij CB

5 jaar geleden

Reactie op meandbaby

Ik had dit ook: Bleek wild vlees. Hebben ze aangestipt bij CB
Hier ook. Onze man sliep er gewoon doorheen bij het aanstippen

5 jaar geleden

Reactie op Suusjepluusj

Hier ook. Onze man sliep er gewoon doorheen bij het aanstippen
Idd. Schijnen ze niets van te voelen

5 jaar geleden

Jaaa dank jullie wel voor de reacties! Ik heb even gebeld met het cb en indd even een afspraak gemaakt voor morgen om het aan te laten stippen zodat het vanzelf indroogt. Is wsl wild vlees; navelgranuloom.

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 7 weken heeft nu zo’n naveltje navelstreng was er snel af en bij cb bij 4 weken was dit nog niet naar mijn idee maar toen was nog alles goed iemand enig idee wat dit kan zijn Dinsdag weer naar het consultatiebureau anders vraag ik het daar na

5 jaar geleden

Hier 6 weken oud en is ook nog zo. Nu de cb gebeld en woensdag een afspraak om het evt aan te stippen. Moet eigk nu echt al genezen zijn.

5 jaar geleden

Reactie op susanne1989

Mijn zoontje van 7 weken heeft nu zo’n naveltje navelstreng was er snel af ...
Navelbreukje niks ernstigs. Mijn zoon heeft het ook en ze zeggen dat het vanzelf sluit

5 jaar geleden

Reactie op Celiie

Navelbreukje niks ernstigs. Mijn zoon heeft het ook en ze zeggen dat het va ...
Ik kan het wel indrukken dat was goed las ik anders kon er iets niet goed zitten. Heeft navelbreuk iets te maken met de ontlasting van de baby. Hij heeft eigenlijk dagelijks wel 1 luier met ontlasting ook gewoon zacht niet echt de indruk dat het pijn doet