24 Reacties

5 jaar geleden

je betaald enkel het remgeld de 7 of 8 euro, maar ik denk dat je dan wel woonachtig moet zijn in belgië kan dit? je krijgt 2 aparte brieven, de uitslag of het kindje normale of abnormale waarden vertoont voor de trisomie's en een aparte met het geslacht. niet iedereen wil dit weten daarom is hij apart en hoef je hem niet te openen als je niet wil! tegenwoordig zelfs alles digitaal op mijn app! Ik was nog geen uur thuis van mijn 1e echo en de echo stond met filmpje en foto's in mijn dossier thuis heb em altijd bij, ook de resultaten van de nipt kan ik daar in vinden en al mijn verdere afspraken. ik vind het heel fijn!

5 jaar geleden

Reactie op Xxc

je betaald enkel het remgeld de 7 of 8 euro, maar ik denk dat je dan wel wo ...
Hey xxc, welke app is dat? Is dat eentje van het ziekenhuis of zo?

5 jaar geleden

Reactie op Xxc

je betaald enkel het remgeld de 7 of 8 euro, maar ik denk dat je dan wel wo ...
Klopt, enkel remgeld betalen. Uitslag normaal na 10-14 d. Je kunt van te voren al aangeven of je geslacht wilt weten of niet. Ontvangt een brief thuis. Is wel enkel remgeld dat je moet betalen als je in België woont, weet niet hoe het zit als je als Nederlander dat in België komt doen (en niet woonachtig bent in België). Ben zelf ook een Nederlander die in België woont hoor :p

5 jaar geleden

Reactie op Nathje

Ja! Hebben wij hier ook :)
Hey, ik ben toevallig ook een Nederlander die in België woont. Heb toevallig maandag alle papieren gekregen voor de nipt test. Ik mag ook aangeven of ik het geslacht wil weten. Ik hoefde alleen een kleine eigen bijdrage te betalen zei de gynaecoloog. In Nederland hebben we deze test niet teminste ik heb hem nooit gehad bij me 2 jongens, bij de ene wist ik het geslacht pas bij 20w en bij de andere toevallig bij 14w omdat ze het kon zien.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen is even bellen naar het UZA of het ook voor vrouwen uit Nederland kan. Hier betaal je namelijk gewoon €175 en krijg je niets terug. En je weet dus ook het geslacht niet. In welk ziekenhuis zijn jullie geweest?

5 jaar geleden

Reactie op Nathje

mynexuzhealthapp

5 jaar geleden

Klopt, enkel remgeld betalen. Uitslag normaal na 10-14 d. Je kunt van te vo ...
bij mijn zoontje wist ik nog niets van die app, toen netjes op de brief gewacht thuis die na 10 dagen toekwam. toen ik online aanmelden stonde de resultaten al maar liefst 3 dagen na het bloed trekken bij de gyneacoloog online dus als ik nu weer ga 12/8 weet ik dat ik niet op de brief hoef te wachten en mijn appje zal spammen... deze keer zeker niet perse voor het geslacht, dat is bijzaak voor ons maar willen het wel weten, de gezondheid van de baby daar wil ik even mee gerust gesteld worden 😙

5 jaar geleden

Reactie op michelle.matala@gmail.com

Hey, ik ben toevallig ook een Nederlander die in België woont. Heb toevalli ...
In NL heb je de NIPT test ook, maar ze testen rond die tijd nog niet op geslacht. Dat is ethisch niet toegestaan ivm de termijn waarop in NL nog abortus gepleegd mag worden. Ze zijn bang dat mensen anders op basis van het geslacht abortus zouden kunnen overwegen. Maar de NIPT test wordt in NL ook gewoon gedaan

5 jaar geleden

Reactie op Xxc

mynexuzhealthapp
Ok, zal ik eens naar op zoek gaan, dank je wel!

5 jaar geleden

Ik heb bijna 4 jaar geleden de nipt test in België laten doen. Omdat dat in Nederland nog niet gedaan werd. Op dat moment heb ik er bijna €400,- euro voor moeten betalen.

5 jaar geleden

Ik heb het in 2017 gehad. Ze gingen erg efficient te werk en kreeg redelijk snel de uitslag. Kosten rond de 375 euro, nooit een factuur ontvangen ook niet na herhaaldelijk bellen. Persoonlijk vind ik het geslacht zodanig onbekangrijk dat ik er niet voor ga rijden. In nl weet je het via echo 2/3 weken kater ook.
In NL heb je de NIPT test ook, maar ze testen rond die tijd nog niet op ges ...
Oh Okej, dankjewel voor de uitleg! Maar ik nl wordt hij niet volledig vergoed toch? De combinatietest was toen zeker rond de 150€

5 jaar geleden

Reactie op michelle.matala@gmail.com

Oh Okej, dankjewel voor de uitleg! Maar ik nl wordt hij niet volledig vergo ...
Nee klopt! Vorig jaar ook bij mijn dochtertje laten doen en volgens mij moest ik €175 betalen. Daarvan kreeg ik niets vergoed!

5 jaar geleden

In NL heb je de NIPT test ook, maar ze testen rond die tijd nog niet op ges ...
Wow dat zou wel super ziek zijn als je de NIPT test zou laten doen om te bepalen of je een abortus wil ivm het geslacht.. Ik wist niet dat dat de reden was dat ze dat niet doen in NL

5 jaar geleden

Hier in 2018 bij de tweede, is echt niet veel, maar kan me niet herinneren hoeveel juist. Bij de oudste niet gedaan, want toen was dat nog 400 euro en er was geen aanleiding voor. Nu zouden we het terug doen, vooral om te zien of er afwijkingen zijn, geslacht kan wel wachten.

5 jaar geleden

In 2016 nipt België laten doen, deze kosten worden niet vergoed en betaal je volledig zelf als Nederlander - dit koste toen 690€. Ik heb afgelopen week geïnformeerd naar de huidige prijs en dit is nu 360€

5 jaar geleden

Ben zelf 8.5week. De gynecoloog vroeg of ik de nipt test wou op 12 weken en dat dit me 8.78€ zou kosten. Het remgeld dus.. krijgen email als er afwijking is en apparte email van geslacht x

5 jaar geleden

Reactie op Mary-Anne

In 2016 nipt België laten doen, deze kosten worden niet vergoed en betaal j ...
Wat een bedrag.. €690. Als Nederlanders dus toch het volledige bedrag betalen. Nja, snap het ook wel, anders zou iedereen naar België gaan voor die €8 ipv €175 in NL betalen.

5 jaar geleden

Reactie op Tsjj

Ben zelf 8.5week. De gynecoloog vroeg of ik de nipt test wou op 12 weken en ...
Jij woont ook in België dan? X