45 Reacties
5 jaar geleden
Wij zijn allebei apart van elkaar gaan googlen met een noteblok erbij, door de namen top1000 gegaan (of wat we al in ons hoofd hadden) en een lijstje gemaakt van namen die wij persoonlijk mooi vonden. Daarna met een open mind briefjes geruild en een ✔️ bij de namen gezet die we leuk vonden van elkaar. Verrassend genoeg hadden we 1 best aparte naam allebei, dat was best bijzonder 🥰 Dat wordt nu onze tweede naam. Er bleef een soort top5 over die we allebei leuk vonden en die hebben we op een apart briefje geschreven en dat na een paar weken weer eens tevoorschijn gehaald en toen vonden we eigenlijk 1 andere naam allebei heel mooi. Dus dat is nu nog steeds de eerste naam. We blijven er gewoon steeds elke maand of zo over praten en blijven de naam steeds hardop zeggen en staan nog steeds open voor verandering zo nodig. We vertellen het tegen niemand tot na de geboorte. Verrassend glad proces voor ons, heel leuk ❤️ en mede verrassend omdat mijn man Amerikaans is en ik Nederlands en we dus een naam wilden kiezen die goed in het Nederlands kan en in het Engels. Ik heb er een hekel aan als in Nederland Engelse namen worden gebruikt die dan op z’n oer-Hollands worden uitgesproken of verkeerd geschreven 😖🙈
5 jaar geleden
Wij hebben ook nog geen naam hoor.. alleen een beetje oriënteren. Als het goed is duurt het nog zeker 15 weken tot de baby komt, dus tijd zat!
5 jaar geleden
Wij hebben ook nog geen naam voor onze kleine. Wel heb ik een lijst met namen die ik wel wat vind. Af en toe bekijk ik die nog even in te zien hoe ik daar nu over denk, maar het is een moeilijk iets.
Denk dat ik daar een soort top-5 van maak en dan zie wat mijn man leuk vindt.
We hebben gelukkig nog even......
5 jaar geleden
Hier ook nog geen naam. Ik wil heel graag zo snel mogelijk al een naam hebben, zodat ik nog genoeg tijd heb om aan de naam te wennen. Mijn man daarentegen denkt dat we nog 4383 maanden hebben om een naam te kiezen.
5 jaar geleden
Wij ook nog niet hoor. We hebben wel wat namen die we mooi vinden en die worden wel dagelijks benoemd. Mijn man zegt nu bij de naam die ik mooi vindt, ik vind hem toch wel mooi worden. Dus mijn tip blijf ze vooral hard op benoemen.
5 jaar geleden
Hier idem dito...
Je wil toch dat de naam die je kiest voelt als DE naam..
Wij hebben kinder geswiped - namenapps - namen top 1000/2000 etc.. Maar nee.. Niks..
Tuurlijk wel namen die we beide wel leuk vinden maar niet leuk genoeg! We hebben idd nog even, maar had nu toch graag gezwijmeld over een mannetje meg een naam.. En ergens denk ik.. We hebben inmiddels alle namen wel gezien.. Dus t wordt niks 😂
5 jaar geleden
Tot aan gisteren hadden we niks. Ik werd er onrustig van dus op deze app gewoon alle namen erbij langs gegaan. Geslacht waar van we niks hadden. En als ik naam zag dat mooi vond noemde ik die zo we hard op hoorde en als er klik was was scgeven we die. Uiteindelijk zijn we op juiste namen gekomen. Zo deden we eigenlijk ook met onze 1e. Ja kost tijd maar je er wel. En wij wisten welke kant we beetje op wilde engels amerikaans. Mischien helpt dat
5 jaar geleden
Ik kreeg een hele leuke tip, namelijk de app Kinder. Het is tinder voor babynamen 🤣 jij en je partner swipen allebei op jullie telefoon en als jullie beide een naam naar rechts hebben geswiped hebben jullie een match qua naam. Het heeft ons in elk geval geholpen met het kiezen
5 jaar geleden
Wij zijn allebei apart van elkaar gaan googlen met een noteblok erbij, door ...
Herkenbaar! Wij moeten/willen rekening houden met Nederlands/Engels/ Frans en twee lokale talen. Sommige namen hebben dan een klank die iets specifieks betekend in de lokale taal haha - meestal niet iets heel positiefs. Enfin je kan je voorstellen dat het geen makkelijk proces was- vooral voor een jongensnaam; iets wat ik toch al moeilijk vond. Nu hebben we toch de naam die we bij de vorige zwangerschap al hadden voor een jongetje (werd toen een meisje) - dus heel veel stress om niks eigenlijk haha. Ik vond de apps allemaal heel erg tegenvallen. Of te Amerikaans of te standaard. Gelukkig kan je ook googelen op unieke namen uit verschillende landen- daar wil
Nog wel eens iets verrassends tussen zitten. Succes !
5 jaar geleden
Wij ook niet. Bij mijn dochter hebben we met 32weken gezegd: we moeten er twee hebben en dan houden we er tot haar geboorte over op. Toen gekozen wat het beste bij haar paste. Bij die twee namen zat niet mijn favoriet, en niet die van mijn man. We hebben een te verschillende smaak. Uiteindelijk heeft ze al drie jaar een naam en past het helemaal bij haar. Toch blijft het mu moeilijk en denk ik dat we blij mogen zijn als er unerhaupt een naam is rond de 36weken. Ik heb er nu minder stress van wetende dat al het moet krijgt hij een naam en dan is het voor mij goed. 😬
5 jaar geleden
Ik heb m'n man pas de afgelopen week zover gekregen om eindelijk de Kinder app te doen. Hij heeft het tot die 23 weken geen enkele keer gehad over namen, wat ik wel een teleurstelling vond. Zijn enige inbreng was Willemien 😅 beslist niet mijn stijl...
Nu hebben we een naam waar we het allebei over eens zijn. Alleen... Het lijkt zo op de naam van onze poes. Rosie (baby) en Roxy (poes). Zouden jullie zoiets overwegen? Ik ben nu dus erg tegen die naam omdat het zo op elkaar lijkt, ondanks dat we haar al enige weken zo noemen. Ik wil een andere naam, die hij ook in zijn lijstje heeft staan op Kinder, maar nu will hij niet meer switchen😅 Help
5 jaar geleden
Nog even een tip (los van m'n gewone reactie in dit topic):
Als je lijstjes gaat maken met favoriete namen, schrijf dan ook een paar keuzes voor een tweede naam (als je een tweede wild) achter iedere naam.
Sophie X
Sophie Y
Sophie Z
Dan krijg je een veel beter idee wat bij elkaar past en je kunt zelfs je achternaam er bij zetten voor een complete keuze. Ik heb gemerkt dat ik sommige voornamen (die we beide mooi vinden) gewoon niet mooi vindt staan in combinatie met de tweede naam en achternaam. Dus die voornaam schrap ik dan om de keuze makkelijker te maken .
5 jaar geleden
Meisjesnaam al op het moment dat ik een positieve test had. Jongetje is een drama... we hebben een app en dat werkt al een stuk beter 😆
Julian Olaf al geopperd en toen kreeg ik de gifjes met king Julian en Olaf de sneeuwpop.
5 jaar geleden
Ons zoontje krijgt een halfaziatisch uiterlijk (ik ben zooooo benieuwd!!) maar daardoor willen we geen oerhollandse en ook geen oerduitse (daar wonen we) naam. Het moet internationaal zijn en in NL en in DE goed uit te spreken zijn, en ook in t engels dus. Als ik over namen nadenk speel ik een filmpje in mn hoofd af (beetje vreemd hoor) ik stel me mijn zoon voor op 30jarige leeftijd ongeveer die zich in een zakelijke situatie, in het Engels voorstelt aan een ander. De naam moet goed in t engels uit te spreken zijn en klassiek en mannelijk zijn🙈😅. Oh dat ik dit vertel.. ik schaam me een beetje hiervoor, maar helpt mij wel bij t kiesproces.
5 jaar geleden
Hier ook nog geen naam! We hebben beide geen echte die eruit springt dus we proberen de lijst steeds kleiner te maken en dan zelf vaker proberen de namen te gebruiken totdat we er uit komen! Tijd vliegt wel zeg😅