12 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoontje deed/doet dat ook wel is. Maar schijnbaar dus de momenten wanneer hij moet poepen/plassen of scheetjes moet laten. En dan wilt hij heel graag ergens aan zuigen en het liefst dus m’n borst maar zuigt niet goed, laat steeds los. Dus wanneer ik dat merk laat ik hem soort van zittend drinken en soms de beentjes wat tillen knieen naar z’n buik toe en dan komt er degelijk wel wat los. Poep of scheetjes.. en wellicht spuugt je kind omdat ze eigenlijk geen honger heeft maar onnodig binnen krijgt..
5 jaar geleden
Hier helpt tussendoor loshalen en even op mijn pink of speen laten zuigen. Ik heb het gevoel dat het inderdaad samen gaat met krampjes of andere ongemakken. Mijn zoontje gaat dan heel hard zuigen, krijgt te veel melk binnen een verslikt zich soms ook.
Even stoppen om te boeren helpt ook nog wel eens. Komt dan vaak melk mee.
5 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat ze even haar zuigreflex “kwijt” is. Dit kan een aantal dagen duren. Dit moet ze weer opnieuw leren en gaat vanzelf.
Mijn dochtertje heeft dit met 6 weken een aantal dagen gehad. Precies hetzelfde wat jij beschrijft.
Ik had dit met het consultatiebureau besproken en die gaven aan dat het soms bij baby’s voor kan komen dat het zuigreflex even weg is. Komt niet vaak voor maar is wel mogelijk. En het komt vanzelf weer terug, is verder niks aan te doen.
Gewoon weer even op verzoek gaan voeden. Omdat ze dus minder drinkt zal ze weer vaker om voeding vragen. En zodra je weer merkt dat de flessen weer leeg gaan, ga je weer terug naar je “ritme”.
5 jaar geleden
Hier ook last van! Heb lactatiekundige ingeschakeld en blijkbaar is ons meisje dan al “hangry” en is het te laat. Nu ik oplet wanneer ze slaapt en hap bewegingen maakt dan leg ik haar eerst aan en is het nu stukken minder en drinkt ze ook beter. Als ze “hangry” is dan drinkt ze helemaal niet meer, behalve happen naar de borst, trekken en weer loslaten heel driftig
5 jaar geleden
Reactie op sre
Hier ook last van! Heb lactatiekundige ingeschakeld en blijkbaar is ons mei ...
Herken ik. Lactatiekundige gaf ook bij ons aan dat ik sneller moest aanleggen, meer op de signalen letten. En bij mij was ook deel van het probleem dat madam een beetje lui is, dus als de meeste toeschietreflex weg is ze ongeduldig word. Dus ik doe af en toe ook compressie van de borst om haar tevreden te houden.
Maar ik zou zeker een bezoekje van een lactatiekundige aanraden, is niet zaligmakend maar kan wel wat handvatten geven en wat onzekerheid wegnemen.
5 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. We zullen eens uit gaan zoeken waardoor het komt.
De 'hongersignalen' zijn nog lastig te herkennen vind ik, ze word de ene keer wel happend wakker en de andere keer is het meteen driftig zonder eerdere signalen, dus een 'hangry' baby zal inderdaad goed kunnen.
Krampjes dacht ik inderdaad ook aan, maar omdat ze wel door blijft happen en ook met speen niet rustig wordt probeer ik haar toch elke keer weer aan te leggen... lastig!
5 jaar geleden
Al gekeken of ze misschien spruw heeft? Gaan ze ook onrustig van drinken.. zelfde hier kwamen we achter..