14 Reacties

5 jaar geleden
Wat vervelend! Je mag wel paracetamol. Wat misschien kan werken is spoelen en gorgelen met een opgeloste paracetamol. Bij mij hebben ze in mijn tweede zwangerschap een kies getrokken vanwege een ontsteking en een amalgaam vulling. Want daar iets aan doen in de zwangerschap is niet slim werd mij toen verteld. Dus het trekken kan wel hoor. Tweede spruit heeft er niets van gemerkt en ik had alleen maar opluchting!

5 jaar geleden
Hoi, ik werk bij de tandarts en een kies trekken is geen probleem. Een verdoving tijdens je zwangerschap is gewoon veilig. Het ligt aan de stand van de kies of die al getrokken kan worden soms moet die wat verder doorkomen. Voor het trekken van een kies is wel een foto nodig en als die er al is dan kunnen ze die gebruiken als die er echt nu uit moet zullen ze een foto moeten maken. Maar 1 foto bij de tandarts is minder straling dan als je in een vliegtuig stapt. Mocht je nu de pijn willen verminderen kan je spoelen met zoutwater. Beetje zout oplossen in lauw water en dan spoelen. Als die nog veel onder het tandvlees ligt kan je ook een gaasje in het zoute water doen en deze leggen bij de verstandskies en dan zachtjes bijten. Succes en sowieso even de tandarts bellen :)

VRIEND
5 jaar geleden
Spoelen met Camille thee hielp mij ook altijd tegen de pijn voor tussendoor omdat die andere spoelingen niet te vaak gebruik mogen worden

5 jaar geleden
1 tip. Ga naar de tandarts. Kan heel goed zijn dat je een gat ( gaatje ) hebt en ik heb met 16 weken ermee rond gelopen. Ik had zoveel pijn dat ik echt oprecht niks kon/wilde eten. Heb er een wortelkanaal behandeling aan overgehouden. Tand was door en door.. gewoon omdat ik te eigenwijs was niet te gaan. Ze mogen er gewoon een noodvulling in zetten of wat nodig is. Als je twijfelt bel je gewoon de VK. Die kan bepalen wat wel en niet mag. En een tandarts trouwens ook als je een beetje een goeie hebt. Blijf er niet mee lopen want een ontsteking kan best wel wat kwaad doen voor je kindje. Succes 😉😘

5 jaar geleden
Beste zsm naar de tandarts en laten weten dat je zwanger bent. Mondgezondheid is belangrijk tijdens de zwangerschap! Sterkte

5 jaar geleden
Reactie op Tara_x
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb contact gehad met de tandarts assisten ...
Heel goed advies! Goed spoelen met Perio.Aid en de kies lekker laten trekken. Een gezonde mond is enorm belangrijk tijdens de zwangerschap. Tandvlees ontsteking kan zelf een miskraam, vroeggeboorte of een te laag geboortegewicht veroorzaken. Goed poetsen, spoelen en rageren tussen de tanden en de tong reinigen!

5 jaar geleden
Goed schoonhouden. Ik heb het ook.. zorgen dat je tandvlees niet gaat ontsteken want dat is gevaarlijk ..