13 Reacties

5 jaar geleden

ik ben er ook altijd bang voor .. en altijd super voorzichtig vind het super eng..

5 jaar geleden

Die angst is normaal, maar als die verhalen dit effect op je hebben moet je ze alles behalve lezen. Vertrouw op je lichaam. Je bent nu 13 weken, dat gaat vast goed komen. Probeer er toch van te genieten en de positiviteit uit te stralen, dit straal je ook uit op je kindje. Veel succes

5 jaar geleden

Sex is volgens mij juist erg goed tijdens het zwangerschap, ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren en als die zegt "ik wil sex" is het mooi meegenomen( mijn libido is op dit moment ergens op een onbewoond eiland, vind dat best zielig voor mijn man). Maak met je partner bespreekbaar waar je onzeker over bent en probeer anders standjes waar hij niet super diep kan.

5 jaar geleden

Mijn vriend vind het ook eng dus dat scheelt 😅we vermaken ons nu op andere manieren maar dat ik het liefst om 9 uur ga slapen werkt ook niet heel lekker mee 🙈

5 jaar geleden

Heb vaker gehoord dat in je tweede trimester, je sekslust kan opspelen. Is dus heel normaal! Kan ook geen kwaad! Dus voel je daarover niet schuldig😉. Seks is gezond, en geeft je een boost! Niet schadelijk voor je kleine. En wat je angsten betreft, ik snap je volledig! Maar weet je... alles wat je zoekt of ziet of leest ga je op jezelf betrekken. Wat geheel logisch is. Het is alleen niet jouw verhaal en ook niet voor jou van toepassing. Geniet van je zwangerschap! Want door je druk te maken, maakt dat je kindje automatisch ook druk. Ga lekker ontspannen op de bank liggen, pak een goed boek of zet een serie aan. En eet (vooral nu) ijsjes! Ga er van genieten! ❤️

5 jaar geleden

Wat erg voor je. De behoefte naar intimiteit is normaal, hormonale verandering in het lichaam. Tevens kan het ook te maken hebben met een seksuele fantadie van jou of je partner, niks mis mee. Seks kan stroef verlopen omdat het kan zijn dat je wat droger bent, komt ook door hormonale verandering. Bespreek en uit je gevoelens ook zeker naar je partner toe. Wellicht kan hij je comfort,steun geven die je nodig hebt. Maar voel je vooral ook niet verplicht om seks te hebben ookal zegt iedereen dat het "oke" is. Seks is niet allern fysieke interactie maar vooral ook een mentale. Overigens kun je deze zorg ook uiten naar je verloskundige als je daar behoefte aan hebt. Vergeet niet dat je lichaam keihard aan het werk is en ook de mentale acceptatie speelt een rol. Je lichaam is aan het veranderen zonder dat je controle over hebt. Veel vrouwen ervaren het "dikker" worden als onprettig. Probeer vooral in het hier en nu te leven. Ten slotte heb je het niet in de hand. Dit hebben waarschijnlijk herl veel mensen gezegt. Maar het is ook echt zo. Het zou toch zonde zijn dat je niet geniet van het wondertje in je buik. Neem elke dag als een dag die je gegeven is. Je bent straks in je tweede semester, ook daar komen spannende tijden zoals de 20wk echo. Maar zo kun je maar door gaan met negatief te blijven over de voorspoedige zwangerschap. Tuurlijk kan er altijd iets misgaan. Maar focus je op de positieve dingen. Het bedenken van een naam, welke kleur je de babykamer wilt enz. Maar ook gewoon je dagelijkse bezigheden voortzetten. Zit je veel thuis? Ga dan poetsen, opruimen, serie kijken, knutselen. Maar ga vooral niet te veel verhalen online zoeken over bevallingen ect. Of andere medisvhe toestanden over zwangerschappen. Jezelf goed informeren is niks mis mee, maar als je merkt dat je er wat gevoelig voor bent ga even iets anders doen. Ik hoop je een beetje gerustgesteld te hebben. Heel veel succes.

5 jaar geleden

Reactie op Na-mimi

Wat erg voor je. De behoefte naar intimiteit is normaal, hormonale verander ...
Dit antwoord 🙌🏻 kon het zelf niet beter verwoorden

5 jaar geleden

Ik kan me ook onwijs zorgen maken. De verdrietige verhalen van anderen maken heftige indrukken maar probeer niet teveel te doemdenken. Daarmee voorkom je niks behalve dat je kan genieten van je zwangerschap. Ik begin me nu ik steeds verder kom in mijn zwangerschap ook steeds zekerder en fijner te voelen. En ja, haha, het is heel normaal dat je seksdrive ineens weer terug komt. Ik maakte me de eerste drie maanden juist zorgen over dat in geen zin meer had in seks en nu wil in alles wel weer inhalen ;)

5 jaar geleden

Ik had dat ook tijdens mijn eerste zwangerschap! Mijn vriend werd er gek van en had zelf minder zin omdat hij dacht dat hij de baby zou porren 😅 De gynaecoloog heeft hem dan eens uitgelegd dat de baby hoogstens wat schommelingen zou waarnemen (wat ook het geval zou zijn wanneer je bijv zou staan dansen). Wij hebben eigenlijk tot de bevalling vaak seks gehad, al moesten we om het eind wel creatief zijn omdat mijn buik in de weg zat. Alles is in ieder geval goed gekomen met de baby, dus geniet ervan! Eens de baby er is zal dat wellicht een stuk minder worden... Onze dochter heeft precies een extra zintuig om wakker te worden wanneer mama en papa aandacht voor elkaar hebben 🤷‍♀️ Gelukkig gaat ze overdag naar de crèche en werken wij continu thuis; anders zou ik niet opnieuw zwanger geraakt zijn 😁

5 jaar geleden

Herkenbaar! Onze gynaecoloog zei "als t goed voelt gewoon doen, het kan geen kwaad. Maar voel je pijn of heb je twijfels, dan kun je beter op zoek naar andere manieren van intiem zijn of gewoon even wachten". Prima advies

5 jaar geleden

Liever niet eraan denken. Ik deed dat ook bij me vorige zw en die liep in een mk. Denk gewoon aan positieve dingen. Seks is heel goed vooral wanneer je moet bevallen. Heb ik ook ervaren bij me eerste kindje.

5 jaar geleden

Dat het mis kan gaan niet aan denken! Je hebt al echo’s gehad met een kloppend hartje. Dat je nu mega zin in seks hebt komt door de hormonen. En daar moet je gewoon lekker van genieten.

5 jaar geleden

Misschien geen verhalen lezen als die niet positief zijn. Sinds ik dit niet meer doe heb ik meer rust. Geniet van de seks. Het hoeft niet altijd met penetratie te zijn. Intiem zijn doe je op meerdere vlakken.