12 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee!! Hier ook allemaal vies hard snot maar mag het niet eruit halen. Kind doet net alsof ik z'n neus er af will trekken ofzo🤣 Soms moét het echt even (is het echt vies) en pulk ik alsnog met een grote huilbui tot gevolg.. als er betere opties zijn hoor ik het graag haha

4 jaar geleden

Een beetje vaseline onder de neus als het schoon is, als er dab weer snot komt plakt het niet zo aan de huid omdat het vettig is dus veel makkelijker en sneller schoon :)

4 jaar geleden

Hier is het ook altijd een drama geweest. Wat bij ons goed helpt is een normale washand nat maken met warm water (niet te heet natuurlijk), deze geven we aan ons zoontje en deze stopt die eigelijk automatisch al in z’n mond. Hierdoor weekt alle snot los, terwijl hij daar mee bezig is gebruik ik een andere warme washand om het snel weg te vegen. Is dan met 1 of 2 keer vegen weg. Ook na het eten gebruiken we een warme washand om snel langs zijn gezichtje te halen. Hopelijk kun je hier iets mee 🤞🏼

4 jaar geleden

Ja eraf pulken gaat toch het snelst. Met warme natte doeken losweken is ook een optie maar ben je veel langer mee bezig. Dus even samen met je partner (als dat kan), je kindje even vasthouden zodat de ander goed kan pulken/ de spray kan bedienen.

4 jaar geleden

Reactie op moeders1234

Een beetje vaseline onder de neus als het schoon is, als er dab weer snot k ...
Ja dat las ik al ergens heb ik net gedaan!

4 jaar geleden

Ik heb een neuszuiger besteld bij bol. Die heeft liedjes en lichtjes. Deze vind hij minder erg als ik hem gebruik. En inplaats van neusspray gebruik ik druppels. Daarna vaseline opsmeren. Of wat er al staat een natte washandje geven, gaan ze vaak op kauwen waardoor het ook los kan komen.

4 jaar geleden

Wij doen ook inderdaad met een warm nat washandje. Hij vindt het nooit leuk wanneer ik een snoetepoetser gebruik, maar voor het washandje gaat hij inmiddels al helemaal voor zitten😂

4 jaar geleden

Mijn zoontje vind het ook niks als ik zijn gezicht schoon maak. Als ik hem een nat washandje geef, gaat haar op sabbelen en dan kan ik soms net even snel zijn gezicht/neus schoonmaken.

4 jaar geleden

Idd wat vaseline zodat t wat losweekt en ik doe t dan gewoon ook al protesteert ze. Ik laat daarna de snotter zien en zeg van bleeeegh, dat is vies he in je neus. En dan kijkt ze ernaar en is t alweer goed 🤣

4 jaar geleden

Neusspray is voor onze zoon vanwege eerdere ziekte heel erg belangrijk. Het was altijd een vreselijke strijd, druppels of uitzuigen niet minder strijd en duurde vooral lang. Spray gaat veel sneller. We zijn begonnen tijdens de fles geven, snel fles eruit, houdgreep, neusspray en weer melk. Nu blijft hij op ieder moment er voor zitten zonder houdgreep maar wel met een kleine beloning daarna (maisstickje of gewoon bewaard stukje brood). Ik vind het geen probleem om hem om te kopen voor zo iets naars! Alles voor zijn gezondheid.

4 jaar geleden

Reactie op Sorbygirl87

Idd wat vaseline zodat t wat losweekt en ik doe t dan gewoon ook al protest ...
Hier precies zo!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, ook verschonen is zo’n strijd. Mijn zoontje heeft continu oorontstekingen dus we moeten echt de fysiomer gebruiken. Hij vindt het vreselijk, maar went er naar mijn idee wel aan. Ik ben inmiddels zover dat ik niet elke snottebel gelijk wegpoets, maar een paar keer per dag en meer niet. Zo lastig en zielig!