37 Reacties
5 jaar geleden
Heel herkenbaar! Sterkte ik ben met 26+6 bijna een week opgenomen geweest en heb ook een verkorte baarmoedermond. Ben nu 30+4. Wat mij helpt is accepteren dat het zo is. Je kunt het niet voorkomen. Heb je echt platte bedrust geadviseerd gekregen? Mijn ziekenhuis adviseert dit niet. Wel rustig aan doen en niet werken of huishouden etc. Ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten. Gelukkig ben je 30 weken en zijn de kansen alweer zoveel beter.
5 jaar geleden
Veel sterkte 💗 hopelijk blijft de kleine meid nog even zitten! Vitrual hug 🤗
5 jaar geleden
Oh en je kunt er niks aan doen! Het ligt niet aan jou mocht ze toch eerder komen. Dat gebeurt gewoon zegt mijn gynaecoloog. Dat helpt mij enorm omdat ik het gevoel soms had dat ik amper mocht bewegen om de baby maar binnenboord te houden. Dit heb ik gelukkig los kunnen laten, ik snap je angsten zo enorm goed en gun je wat minder stress en angst.
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Heel herkenbaar! Sterkte ik ben met 26+6 bijna een week opgenomen geweest e ...
Dankjewel! Ik probeer het zo goed mogelijk te accepteren, maar soms is het toch erg moeilijk. Zeker ook door alle bezorgdheid. & ik heb indrd ook de neiging om me schuldig te voelen, ookal doe ik wat ik kan & weet ik ergens wel dat het niet aan mij ligt. Bedankt voor je tips. Ik ga ze nog eens extra proberen toe te passen.
Nee ik moest wel regelmatig plat liggen en rusten en verder ook niet gaan werken/huishoudelijke taken doen. Nu ben ik benieuwd wat het verdict van de gynaecologe gaat zijn.
Wat jammer voor je dat jij ook door hetzelfde moet. Hopelijk blijven onze kleintjes toch nog even veilig in de buik. Voor jou ook veel goede moed! 😘
5 jaar geleden
Ah wat vervelend, ik snap dat je je zorgen maakt, maar ook dat werkt niet mee, probeer je aandacht er van af te leiden.
Jij kan er persoonlijk niets aan veranderen helaas, en weet dat mocht ze toch te vroeg geboren worden: de zorg is gelukkig heel goed. Tuurlijk is het beter om de kleine nog even bij je te houden, maar nogmaals het is overmacht als het wel gaat gebeuren.
Goed dat je je verhaal toch van je af schrijft.. zet 'm op nog even💪
5 jaar geleden
Veel sterkte, ik herken het helaas wel. Met 24 weken mocht ik ineens niks meer doen omdat mijn baarmoedermond verkort is. Met 28 weken bleek ik een dynamische baarmoedermond te hebben die steeds open en dicht gaat (oorzaak weten ze niet, ik heb op het moment dat het gebeurd geen harde buiken). Afgelopen week bij controle werd ik met spoed opgenomen en hebben ze longrijping toegediend. Ik mocht 2 dagen sowieso niks doen en de vrijdag weer langzaam opbouwen met lopen. Ik ben sinds zaterdag weer thuis en het is echt afwachten.
Ik had de zaterdag echt de pest erin, zag het niet meer zitten en ik was zo bang.
Maar eigenlijk doe ik dit al 8 weken rust houden. Ik mag wel rommelen maar daar voel ik mij niet altijd goed bij dan doe ik het maar niet.
Hopelijk mogen onze kleintjes nog even blijven zitten! 😘
5 jaar geleden
Wat een zorgen he. Zo anders dan je je had voorgesteld waarschijnlijk:-(. Jij doet er iig alles aan en met 30 weken zijn de prognoses tegenwoordig echt heel goed. Elke dag is er eentje moet je maar denken.. Ik hoop voor je dat je kleine meid nog lekker een flink aantal weken blijft zitten
5 jaar geleden
Reactie op Alltimefiona
Veel sterkte, ik herken het helaas wel. Met 24 weken mocht ik ineens niks m ...
Wat sneu dat je dit ook voor hebt.
Allemaal zo spannend ook. Bij mij hebben ze beslist om te wachten met longrijpende medicatie toe te dienen. Per infuus ook geen weeënremmer gehad ik moet sinds m'n 24 weken wel iedere avond een pilletje opsteken van weeënremmers.
Helemaal te begrijpen dat je je zorgen maakt bij wat te rommelen. Het is ook allemaal zo onvoorspelbaar hé. Gelukkig volgen ze alles kort op de bal op.
Ik duim ook voor jou mee dat onze kleintjes nog even veilig op hun plekje blijven. 😘
5 jaar geleden
Reactie op Alltimefiona
Veel sterkte, ik herken het helaas wel. Met 24 weken mocht ik ineens niks m ...
Herkenbaar maar je hoeft ook niet panisch stil op de bank te zitten. Al is mijn baarmoedermond niet dynamisch, dus weet niet of je echt niks mag. Ik rommel ook wat aan in huis en neem veel rust. Sterkte ook voor jou! Elke dag is er 1 😊. Hebben jullie ook elke week controle nu?
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Herkenbaar maar je hoeft ook niet panisch stil op de bank te zitten. Al is ...
Bij mij was het nu om de 3 weken op controle bij m'n gynaecologe. Ik weet niet of dit nog meer gaat worden. ☺️ Maar moet wel wekelijks bij de diëtiste langs in het ziekenhuis voor opvolging van zwangerschapsdiabetes...
5 jaar geleden
Reactie op Jolienn_21
Bij mij was het nu om de 3 weken op controle bij m'n gynaecologe. Ik weet n ...
Blijven ze je baarmoedermond meten? Ik heb ervoor gekozen geen meting meer te laten doen, ik word er heel onrustig van. Bij klachten die toenemen gaan ze pas weer meten. Gelukkig heb ik nu al een poos geen klachten meer. Ik hoop dit ook voor jou. Ik heb wel elke week controle en om de week een groei echo.
5 jaar geleden
Reactie op Jolienn_21
Wat sneu dat je dit ook voor hebt.
Allemaal zo spannend ook. Bij mij hebben ...
Ja zeg dat wel. Je weet dat ze veel kunnen doen maar toch blijft spannend. Ik heb dat pilletje ook, denk ook wel dat het iets helpt.
Ze hebben bij mij de longrijping echt uit voorzorg gedaan, ze verwachtte niet dat ik snel ga bevallen maar voor de zekerheid.
Hier ook, iedere week effe checken of alles goed is
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Herkenbaar maar je hoeft ook niet panisch stil op de bank te zitten. Al is ...
In principe mag ik wel wat rommelen geen zware taken enzo maar toch voel ik me geruster als ik gewoon niks doe. Soms doe ik wel de kleine taken thuis en moet doordeweeks sowieso eten voor mezelf zorgen.
Inderdaad elke dag is er een!
Ja ik krijg iedere week controle, ondanks dat het niet altijd geruststellend is, vind ik de bevestiging fijn dat de kleine het goed doet.
2 weken geleden was mijn baarmoedermond 3cm en dicht en vorife week 1cm en open. Dit gaat al weken zo. Alleen voelde ik mij vorige week goed, kwam echt als een bom binnen
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Blijven ze je baarmoedermond meten? Ik heb ervoor gekozen geen meting meer ...
Om de 3 weken bij de controle meten ze ook m'n baarmoedermond. Op zich vind ik dat wel geruststellend om te weten of ie stabiel is gebleven. Dit keer was het geen gepland onderzoek, maar via spoed binnen gegaan met klachten. Maar juist door die klachten hebben ze nog eens extra gemeten. Mn vroedvrouw zei laatst wel dat baarmoederhals meting te vaak ook weer niet goed is, maar als ik niks weet over de stavaza maak ik me precies alleen nog maar meer zorgen. Is dit voor jullie ook de eerste zwangerschap?