27 Reacties

5 jaar geleden

Ja ouderschaps verlof is onbetaald

5 jaar geleden

Woon je in Be of NL? In Be krijg je wel een deel van je loon

5 jaar geleden

Klopt is onbetaald tenzij er andere afspraak is gemaakt in je cao of arbeidscontract Vanaf aug 2022 willen ze het wel deels betaald laten zijn. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/nieuws/2020/04/29/ouderschapsverlof-wordt-deels-betaald

5 jaar geleden

Als het goed is staat het in je CAO.. Ik werk niet in de ggz dus kan je niet vergelijken.. Het verschilt echt per CAO.

5 jaar geleden

Ligt eraan. Ik woon in NL en krijg 55% van m’n salaris op de ouderschapsverlof dag. Ik werk in het onderwijs.

5 jaar geleden

Ik heb gelezen dat je 70% betaald wordt

5 jaar geleden

In NL in de GGZ is ouderschapsverlof inderdaad onbetaald. Het onderwijs is vaak betaald. De link van Rijksoverheid mbt eerste 9 weken betaald ouderschapsverlof wat ze willen inzetten gaat wel over opname in het eerste levensjaar van het kindje. “ Om ervoor te zorgen dat zowel UWV als bedrijven zich kunnen voorbereiden op deze regeling gaat de verlofregeling pas vanaf augustus 2022 in. Een belangrijk element van het betaalde verlof is daarnaast dat het moet worden opgenomen in het eerste levensjaar van het kind”. Dus dat geldt dan niet voor de kindjes die nu geboren worden

5 jaar geleden

Ouderschapsverlof is onbetaald tenzij anders in je CAO staat.

5 jaar geleden

Reactie op Baby Boefje

Waar heb je dat gelezen?

5 jaar geleden

Ik werk bij de bank en neem nu 2 jaar 4uren per week ouderschapsverlof op. Dit is geheel onbetaald. Voordeel is dat ik een contract heb van 28 uur en zolang ik dus ouderschapsverlof opneem werk ik er 24.

5 jaar geleden

Ik werk bij de gemeente en ik krijg 117 weken betaald (50%) ouderschapsverlof en 117 weken onbetaald ouderschapsverlof! Zoals ik het lees kun je dit antwoord dus alleen vinden in je eigen CAO, omdat het zo verschillend is!

5 jaar geleden

Ouderschapsverlof is onbetaald tenzij anders vermeld in cao

5 jaar geleden

Bij mij was het onbetaald, met behoud van je contract uren.. dus mocht je daarna weer je oude uren willen werken heb je gewoon je uren garantie..

5 jaar geleden

Reactie op Baby Boefje

Dit is partnerverlof voor de geboorte. Ouderschapsverlof is onbetaald tenzij anders aangegeven in CAO.

5 jaar geleden

Klopt, ouderschapsverlof is onbetaald. Tenzij anders vermeld in je contract. Zou gek zijn toch, betaald? Dan ging iedereen thuis zitten na het verlof. Wie moet dat betalen dan?

5 jaar geleden

Reactie op Marlies194

Ik werk bij de gemeente en ik krijg 117 weken betaald (50%) ouderschapsverl ...
Ik werk ook bij een gemeente en krijg ook een x aantal uren /weken 50% betaald. Maar let op, ook hier kunnen voorwaarden aan zitten die niet altijd even gunstig zijn. Zoals dat ik na mijn verlof verplicht contract uren moet werken en niet mag terug zetten eerste maanden. En niet uit dienst eerste half jaar.

5 jaar geleden

Dit verschilt per werkgever. Het zou in je CAO moeten staan. Bij ons op het werk is dat 70% van het minimumloon.

5 jaar geleden

Staat in je cao. Ik mag in april kiezen tussen 2 cao's, bij de ene wordt geloof ik 50% betaald maar van de helft van je contracturen en bij de ander dacht ik 30% maar over al je uren die je opneemt Iets in die trant, ik ga mij er nog wel eens in verdiepen 🤯

5 jaar geleden

Ja bij de ggz onbetaald helaas!

5 jaar geleden

Ik werk in de jeugdzorg en dan krijg je een soort vergoeding. Met een ingewikkelde berekening haha. Het is niet veel, maar toch iets ;-)