27 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Klopt is onbetaald tenzij er andere afspraak is gemaakt in je cao of arbeidscontract
Vanaf aug 2022 willen ze het wel deels betaald laten zijn.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/nieuws/2020/04/29/ouderschapsverlof-wordt-deels-betaald
5 jaar geleden
In NL in de GGZ is ouderschapsverlof inderdaad onbetaald. Het onderwijs is vaak betaald.
De link van Rijksoverheid mbt eerste 9 weken betaald ouderschapsverlof wat ze willen inzetten gaat wel over opname in het eerste levensjaar van het kindje. “ Om ervoor te zorgen dat zowel UWV als bedrijven zich kunnen voorbereiden op deze regeling gaat de verlofregeling pas vanaf augustus 2022 in.
Een belangrijk element van het betaalde verlof is daarnaast dat het moet worden opgenomen in het eerste levensjaar van het kind”.
Dus dat geldt dan niet voor de kindjes die nu geboren worden
5 jaar geleden
Ik werk bij de gemeente en ik krijg 117 weken betaald (50%) ouderschapsverlof en 117 weken onbetaald ouderschapsverlof! Zoals ik het lees kun je dit antwoord dus alleen vinden in je eigen CAO, omdat het zo verschillend is!
5 jaar geleden
Reactie op Baby Boefje
Ik heb gelezen dat je 70% betaald wordt
Dit is partnerverlof voor de geboorte. Ouderschapsverlof is onbetaald tenzij anders aangegeven in CAO.
5 jaar geleden
Reactie op Marlies194
Ik werk bij de gemeente en ik krijg 117 weken betaald (50%) ouderschapsverl ...
Ik werk ook bij een gemeente en krijg ook een x aantal uren /weken 50% betaald. Maar let op, ook hier kunnen voorwaarden aan zitten die niet altijd even gunstig zijn. Zoals dat ik na mijn verlof verplicht contract uren moet werken en niet mag terug zetten eerste maanden. En niet uit dienst eerste half jaar.
5 jaar geleden
Ik werk in de jeugdzorg en dan krijg je een soort vergoeding. Met een ingewikkelde berekening haha. Het is niet veel, maar toch iets ;-)