15 Reacties

5 jaar geleden

Ja dat mag, je mag alle kaas behalve als er rauwmelkse kaas gebruikt wordt

5 jaar geleden

Ja dat mag, je mag alle kaas behalve als er rauwmelkse kaas gebruikt wordt
Parmigiano-Reggiano is van rauwe melk gemaakt. Dus die is niet veilig. Altijd even ingrediënten checken

5 jaar geleden

Als het goed verwarmd is mag het wel....

5 jaar geleden

Zwangerhap downloaden 😋

5 jaar geleden

Verwarmd kan je het gewoon eten!😁

5 jaar geleden

Zwangerhap downloaden 😋
Ja, die app heb ik! Alleen er stond een oranje tekentje bij.. dus dacht vraag het even voor de zekerheid 😝

5 jaar geleden

ZwangerHap checken inderdaad! Parmezaan is gemaakt van rauwe melk, dus niet veilig!

5 jaar geleden

Paniek! Ik heb net een pasta ook met ik dacht gewone kaas. Blijkt dit parmezaanse kaas te zijn. Wat moet ik doen?

5 jaar geleden

Reactie op Chowmom

Paniek! Ik heb net een pasta ook met ik dacht gewone kaas. Blijkt dit parme ...
Niks de kans dat er iets gebeurt is echt minimaal. Wat zou je willen doen dan? Je vooral niet te druk maken want dit kan iedereen een keer overkomen.

5 jaar geleden

Van 24Baby.nl Parmezaanse kaas tijdens je zwangerschap Parmezaanse kaas is een Italiaanse harde kaas, die gemaakt is van verhitte koemelk. Harde kazen zijn over het algemeen veilig om te eten. Vanwege de zuurgraad in de kaas kunnen schadelijke bacteriën hierin namelijk niet overleven. Je kan parmezaanse kaas dus veilig eten als je zwanger bent.

5 jaar geleden

Ik zie dit nu!

5 jaar geleden

Reactie op Ditte_

Van 24Baby.nl Parmezaanse kaas tijdens je zwangerschap Parmezaanse kaas is ...
Maar koop je parmezaan bij de ah bijvoorbeeld staat daar groot op met rauwe melk gemaakt. Mijn verloskundige gaf ook aan dat Parmezaanse kaas niet zo gegeten mag worden, maar zit het bijvoorbeeld in de risotto en is het mee verwarmd mag dit wel! Hetzelfde als een vierkazen pizza. Dat mag ook gewoon, want alles is goed verwarmd.

5 jaar geleden

Er bestaat een app: zwangerhap waar alle voeding en drinken in terug te vinden is wat wel en niet mag. Die zou je wellicht kunnen raadplegen.

5 jaar geleden

Reactie op alyshalluveres

Ik zie dit nu!
Het staat altijd bij de ingrediënten, als het met rauwe melk is gemaakt mag je het niet eten maar veel kaas die je in de winkel koopt die in een fabriek is gemaakt is met verhitte melk gemaakt en dan is het geen probleem, zo ook met Parmezaanse kaas

5 jaar geleden

Veel Parma zaanse kaas is gemaakt van ongepasturiseerde melk, maar als dit verwarmd is boven op een pizza mag je het prima eten even als vleeswaren die je normaliter niet mag eten. Door het bakken gaat het 'rauwe' weg