15 Reacties
5 jaar geleden
Ja dat mag, je mag alle kaas behalve als er rauwmelkse kaas gebruikt wordt
5 jaar geleden
Zwangerhap downloaden 😋
Ja, die app heb ik! Alleen er stond een oranje tekentje bij.. dus dacht vraag het even voor de zekerheid 😝
5 jaar geleden
Van 24Baby.nl Parmezaanse kaas tijdens je zwangerschap
Parmezaanse kaas is een Italiaanse harde kaas, die gemaakt is van verhitte koemelk. Harde kazen zijn over het algemeen veilig om te eten. Vanwege de zuurgraad in de kaas kunnen schadelijke bacteriën hierin namelijk niet overleven. Je kan parmezaanse kaas dus veilig eten als je zwanger bent.
5 jaar geleden
Reactie op Ditte_
Van 24Baby.nl Parmezaanse kaas tijdens je zwangerschap
Parmezaanse kaas is ...
Maar koop je parmezaan bij de ah bijvoorbeeld staat daar groot op met rauwe melk gemaakt. Mijn verloskundige gaf ook aan dat Parmezaanse kaas niet zo gegeten mag worden, maar zit het bijvoorbeeld in de risotto en is het mee verwarmd mag dit wel! Hetzelfde als een vierkazen pizza. Dat mag ook gewoon, want alles is goed verwarmd.
5 jaar geleden
Er bestaat een app: zwangerhap waar alle voeding en drinken in terug te vinden is wat wel en niet mag. Die zou je wellicht kunnen raadplegen.
5 jaar geleden
Reactie op alyshalluveres
Ik zie dit nu!

Het staat altijd bij de ingrediënten, als het met rauwe melk is gemaakt mag je het niet eten maar veel kaas die je in de winkel koopt die in een fabriek is gemaakt is met verhitte melk gemaakt en dan is het geen probleem, zo ook met Parmezaanse kaas