12 Reacties

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft zijn vriend en vrouw gevraagd en ik mijn beste vriendin en haar vriendin dus hebben er 4 mijn beste vriendin word voogd mocht er ons iets over komen

5 jaar geleden

Reactie op Daandylan

Mijn vriend heeft zijn vriend en vrouw gevraagd en ik mijn beste vriendin e ...
Cool, wij hebben er ook 4, 2 peettantes en 2 peetooms. Dit omdat we gwn niet konden kiezen en het ws bij 1 kind houden 😅 bij de peettantes had ik een rompertje laten bedrukken met op de voorkant: ..., will you be my godmother? En op de achterkant: but I want ... too! Was heel tof, waren allebei erg verrast want zr dachten van elkaar dat ze het gingen worden en hadden het dus niet verwacht 😊

5 jaar geleden

Als je je kind laat dopen dan misschien wel

5 jaar geleden

Als je je kind laat dopen dan misschien wel
Was vroeger idd zo, maar hoeft niet meer. Het is eig tegenwoordig een meer symbolische rol, niet meer zoals vroeger dat je dan automatisch voogd wordt. Je geeft eig gwn enkele mensen en speciale rol in het leven van je kindje 😊

5 jaar geleden

Hier is dat alleen van toepassing bij dopen. Nu heb ik maar 1 broer en mijn man maar 1 zus dus de oom en tante rol is al heel speciaal. Dus niet gekozen voor peetoom/peettante. Ik heb dat zelf wel maar ben ook gedoopt.

5 jaar geleden

Reactie op MissNoa

Was vroeger idd zo, maar hoeft niet meer. Het is eig tegenwoordig een meer ...
Wanneer werd je automatisch voogd dan? 30 jaar geleden hebben ze bij mij gewoon nog apart alles vast moeten leggen voor een voogd terwijl ik wel een peetoom en peettante heb.

5 jaar geleden

Hebben wij niet. Wel gaan we iemand aanwijzen mochten we beide overlijden. Dit gaan we nu pas doen. Omdat we gewacht hebben tot er 2 kindjes zijn. We gaan dit vastleggen bij de notaris.

5 jaar geleden

Wij laten ons kindje dopen en ze heeft nu 2 peettantes. Mijn zus is 2x peettante, ook van ons oudste zoontje. Deze keer hebben we houten blokken laten maken met op elke blok een woord.

5 jaar geleden

Wij hebben in het Centraal Gezagsregister vastgelegd dat mijn zus de voogdij over onze zoon krijgt mochten wij beiden komen te overlijden. Met haar maken we in de loop der jaren afspraken over wat wij belangrijk vinden in de opvoeding, mocht het ooit nodig zijn dat zij het van ons over moet nemen. Bewust niet testamentair laten vastleggen, want wat we nu vinden kan over 2 jaar anders zijn. De band onderling is zodanig dat wij dit onderhands doen.

5 jaar geleden

Hebben wij niet gedaan. Laten onze dochter ook niet dopen