17 Reacties
5 jaar geleden
Ik las dus laatst dat als je drinkt het kindje dezelfde alcoholpromillage als jij drinkt. Echter een slokje niet doorgeslikte bier zal echt geen kwaad doen voor je baby, en al had je dat ene slokje doorgeslikt, nog niet want de placenta kan dat nog aan kwa uit filteren.
Persoonlijk heb ik gevraagd aan mijn vk of dat ik over 2 weken een slokje champagne mag op mijn bruiloft ( echt maar een slokje) of dat ik net als mijn broertje Jip en Janneke champagne moest nemen. En ja hoor het mocht 1 slokje doet geen kwaad !
5 jaar geleden
Nee zou mij echt niet druk maken. Wij waren niet bewust bezig met zwanger worden dus rondom de conceptie en de eerste weken ook een paar wijntjes gedronken. Eerlijk verteld tegen de verloskundige maar die maakte zich ook niet druk, tenzij ik echt dronken was geweest. Baby lijkt voor nu ook kerngezond. Ik heb trouwens ook wel onderzoeken gelezen dat ze niet met zekerheid de grens van alcohol tijdens de zwangerschap kunnen vaststellen wanneer het echt schadelijk wordt en het daarom maar helemaal afraden. Dus nee, dit kan zeker geen kwaad en je kindje is al voor het grootste deel ontwikkelt :)
5 jaar geleden
Een slokje kan echt geen kwaad. Toen ik zwanger was van mijn oudste, was ik nogal van het stappen. Zat sowieso do/vrij/za in de kroeg met de nodige alcoholische versnaperingen.. Tot ik me besefte dat ik m'n menstruatie had gemist, test gedaan en ik bleek ruim 6 weken zwanger... Toen natuurlijk geen druppel meer gedronken maar heb me wel ff zorgen gemaakt.. Inmiddels is het een knappe dame van bijna 11 jaar oud die niks heeft overgehouden aan al die alcohol die ik in de eerste 6 weken heb gedronken.. En dat was echt wel een stuk sterker en meer dan een slokje speciaal bier..
5 jaar geleden
Natuurlijk kan 1 slok schuim geen kwaad 😅 Maar als je idd geen alcohol wilt drinken dan gewoon goed opletten en niet meer doen voortaan 🤷♀️
5 jaar geleden
Reactie op Sammie02
Een slokje kan echt geen kwaad. Toen ik zwanger was van mijn oudste, was ik ...
Zo vroeg in de zwangerschap krijgt de baby sowieso nog vrijwel niks van jouw intake binnen hè want dat is pas als de placenta is aangelegd. Met 26 weken is dat allemaal anders, dan moet je daar veel meer mee uitkijken 😉
Maar een slok schuim die ook nog eens is uitgespuugd is uiteraard geen enkel probleem 🙈
5 jaar geleden
Hier de 1ste 3 maanden van de zwangerschap gedronken ( rum, coco likeur etc ) woon in de Dominicaanse Republiek en hier kunnen ze flink drinken, dusja ik deed mee met mn man en zijn familie.. wist btw nie dat ik zwanger was, maar met de kleine is alles goed 🙏🥰.. toen ik erna wist dat ik zwanger was heb ik het drinken ook gelijk achterwege gelaten
5 jaar geleden
Oh meid, ik ben door de pil heen zwanger geraakt...rond de tijd dat mijn wurm ging innestelen had ik samen met mijn vriend een fles whiskey achterover getikt en een dikke sigaar gerookt naast het gewone pakje wat er die dag al doorheen was en de dag voordat ik dacht “nah..misschien even testje doen want die stopweek gaat em niet meer worden qua bloeding” heb ik nog lekker wat sterke biertjes gedronken.
Ik snap je bezorgdheid, maar das echt niet nodig 😊
5 jaar geleden
Oh meid, ik ben door de pil heen zwanger geraakt...rond de tijd dat mijn wu ...
Haha wat een heerlijke reactie! 🤣 ik wist ook niet dat ik zwanger was toen ik inderdaad ook echt een flinke fles rode wijn naar achter heb gegooid! Roken doe ik niet maar anders had ik dat ongetwijfeld ook gedaan haha!
5 jaar geleden
Reactie op JLF
Haha wat een heerlijke reactie! 🤣 ik wist ook niet dat ik zwanger was toen ...
Was ook direct na de positieve test klaar met alles, in een keer gestopt met roken en drinken hoor haha. Maar maakte me geen zorgen of ze er misschien iets aan over kon houden, ik kon ook niet weten dat ik zwanger was
5 jaar geleden
Oh meid, ik ben door de pil heen zwanger geraakt...rond de tijd dat mijn wu ...
Ladies, die eerste 10 weken of zo krijgt je baby sowieso nog weinig van jouw eten en drinken binnen want dan is de placenta nog niet volledig aangelegd. Is dus niet echt aan te raden of te vergelijken met drinken bij 26 weken zwangerschap 😅
Maar een uitgespuugde slok bierschuim kan natuurlijk sowieso geen kwaad, gewoon voortaan niet meer doen 😏
5 jaar geleden
Ladies, die eerste 10 weken of zo krijgt je baby sowieso nog weinig van jou ...
Wat jij zegt klopt niet. Vanaf het begin krijgt de baby alles mee wat je eet en drinkt.. Ook als de placenta nog niet helemaal ontwikkeld is. Alcoholgebruik aan het begin van de zwangerschap kan voor verhoogd risico op een miskraam zorgen. En ook in die eerste paar weken kan je kindje schade oplopen door de alcohol omdat dat wel ook de weken zijn dat de hersens en organen zich gaan ontwikkelen. Gelukkig is de grootste kans dat je kindje geboren wordt zonder afwijkingen maar het is echt niet voor niets dat artsen zeggen dat als je probeert zwanger te worden, dat je de alcohol moet laten staan! Het heeft niet alleen invloed op je vruchtbaarheid maar kan zeker vanaf dag 1 al op je kindje effect hebben.