35 Reacties
5 jaar geleden
Je kan er niks meer aan veranderen. No worries. 3 jaar geleden mocht ik gewoon tonijn. Dat verlicht misschien de paniek 😘
5 jaar geleden
Ik heb ook op internet gelezen dat het niet ‘mag’ maar ik heb het wel 3x aan m’n gynco gevraagd en die zei dat ik dat gewoon mag eten.. ik overdrijf niet met tonijn natuurlijk maar af en toe broodje tonijnsalade of een pizza tonijn kan echt geen kwaad. Zelfde verhaal als gerookte zalm. Ik ben gek op de gerookte zalm van de Aldi en daar mag ik zoveel van eten als ik wil zolang het pak net vers geopend is, als het al geopend is dan niet omdat er bacterie in terecht zou komen. Ik doe het nu al heel m’n zwangerschap en alles gaat gelukkig goed met de kleine, bijna 30 weken ondertussen 😊
5 jaar geleden
Reactie op Loes007
Geen paniek! 🍀 En even je collega appen en vertellen dat je -nu je er zo o ...
Denk dat die collega het alleen maar goed bedoelt hoor..
5 jaar geleden
Ik eet gewoon af en toe tonijn salade , de gehele zwangerschap al . paar jaar stond dat nog niet in de lijst van dingen die je niet mag en mijn verloskundige zegt als je het af en toe eet kan het geen kwaad. Dus zou je er niet te veel zorgen om maken ☺️
5 jaar geleden
Tonijn en andere roofvissen zijn enkel schadelijk als er te veel kwik in zit.
De kans is klein dat het zo is, maar om te voorkomen dat je zwanger bent en net die ene vis eet die het toch te veel bevat, hebben ze dit op de lijst gezet van afgeraden voedsel. 😉
Onder het mom beter voorkomen dan genezen.😉
5 jaar geleden
Zucht. Soms kunnen vrouwen zich zo druk maken. Ik eet gewoon salami en gerookte zalm etc en heb allemaal gezonde kinderen
5 jaar geleden
Ik heb heel mijn vorige zwangerschap tonijn gegeten. Vier jaar geleden mocht het gewoon nog namelijk. Dus nu eet ik het ook gewoon. Dus ik zou je er niet te druk over maken als ik jou was.