12 Reacties

5 jaar geleden

Ik weet niet wat de samenstelling is? Er is voor zwangeren wel een bovengrens voor bijvoorbeeld vitamine A. Heb je daarnaast ook zwangerschapsvitaminen geslikt? Het beste laat je het etiket even zien aan je verloskundige.

5 jaar geleden

Ik zou mijn zwangerschapsvitaminen idd niet mixen met een extra supplement zoals dat voor haar/nagels zonder dat met mijn arts te overleggen, want het heeft best hoge doses van bepaalde vitaminen allebei. Even navragen, misschien ook bij je volgende afspraak beide vitaminen die je slikt (ervan uitgaande dat je zwangerschapsvitaminen slikt) even allebei de potjes meenemen zodat ze de precieze aantallen kunnen zien. Waarschijnlijk geen probleem, maar je weet maar nooit. Veel overtollige vitaminen plas je ook gewoon uit maar niet met alles.. Succes 👍

5 jaar geleden

Reactie op Robin1984

Ik weet niet wat de samenstelling is? Er is voor zwangeren wel een bovengre ...
Nee, juist vanwege de samenstelling geen extra vitaminen geslikt. Deze had best hoge waardes al. Maandag weer controle! Zal het potje meenemen inderdaad, bedankt voor de tip!

5 jaar geleden

Zie net dat het potje 100% vitamine a bevat, op basis van 2 tabletten per dag. Heb niet strikt elke dag ingenomen maar zeker wel om de dag. Daarnaast dus geen extra vitamines, alleen magnesium en visolie tabletten.

5 jaar geleden

Huh maar geen foliumzuur de eerste 10 weken?

5 jaar geleden

Als je twijfelt kan je morgen altijd bellen naar je verloskundige, anders blijf je ermee zitten in je hoofd tot je volgende controle. Piekeren is ook niet goed voor je zwangerschap😉

5 jaar geleden

Reactie op Robin1984

Huh maar geen foliumzuur de eerste 10 weken?
Jawel, maar was foliumzuur in aparte tabletten. Niet in combi met multivit. of iets dergelijks.

5 jaar geleden

Foto wordt te wazig: Samenstelling Vitamine A (retinylpalmitaat); 800 μg 100%# Vitamine B1 (thiaminehydrochloride); 4,2 mg; 380%# Vitamine B2 (riboflavine); 4,8 mg; 340%# Vitamine B5 (pantotheenzuur (calcium-d-pantothenaat)); 12 mg; 200%# Vitamine B6 (pyridoxinehydrochloride); 5,6 mg; 400%# Biotine (d-biotine); 150 μg; 300%# Vitamine C (l-ascorbinezuur); 160 mg; 200%# Vitamine E (dl-alfa-tocoferol-acetaat); 24 mg; 200%# IJzer (ijzer(II)fumaraat); 14 mg; 100%# Selenium (natriumselenaat); 100 μg; 180%# Zink (zinkcitraat); 10 mg; 100%# ¹Akkerpaardenstaartextract; 200 mg# (waarvan 7% silica); 14 mg# Tomatenpoeder; 40 mg# Bosbessenpoeder; 25 mg# Druivenpitextract; 6 mg# L-cysteïne; 5 mg# % gebaseerd op de referentie-inname.

5 jaar geleden

Volgensmij mogen we nu geen vitaminen a slikken

5 jaar geleden

Vitamine a moet je eigenlijk vermijden. Ik zou voordat je in stress schiet deze vraag bij je vk neerleggen. Wij kunnen je nml niet meer zeggen dan dat t niet helemaal de bedoeling is