22 Reacties

5 jaar geleden

Hoe ver ben je in je zwangerschap? Ik bijna 34 weken en kan ook niet goed meer naar voren bukken omdat de baby inmiddels behoorlijk wat plek in beslag neemt.

5 jaar geleden

Ja herkenbaar, ik kan echt niet meer bukken nu (bijna 35 weken). Gaat gewoon niet meer, dan komt hij totaal in de verdrukking en dat doet zeer

5 jaar geleden

Ik probeer het niet eens meer. Totaal kansloos hier. Of het lukt niet of het doet enorm pijn.

5 jaar geleden

Sumo squat! Zo kan je nog iets van de grond pakken en bukken! 💪🏼

5 jaar geleden

Reactie op Nic198326

Ja herkenbaar, ik kan echt niet meer bukken nu (bijna 35 weken). Gaat gewoo ...
Nu 33 weken dus ook wel logisch misschien

5 jaar geleden

Ik ben 33 weken en kan ook niet meer fatsoenlijk bukken. Doet ook gewoon zeer. Mijn vriend pakt nu dingen op en sokken heb ik een manier in gevonden 😆.

5 jaar geleden

Ipv bukken kun je door je knieën zakken om iets op te rapen, zodat je bovenlichaam recht blijft. Eventueel met behulp van een stoel of de muur dan weer 1-2 omhoog komen. Dat is misschien wat minder snel, maar nog altijd beter dan een ander alles voor je laten oppakken😂

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Ipv bukken kun je door je knieën zakken om iets op te rapen, zodat je boven ...
Yes dit.. Ik moet per dag, met dank aan mn dochter, 100 x bukken maar ga dat echt niet meer doen.. Het voelt alsof ik m plet.. Dus ik zak door mn knieen met de knieën naar buiten.. Met een rokje heul charmant.. 😂

5 jaar geleden

Bukken is al sinds week 28 uitgesloten! Ik ga door mijn knieën en deze naar buiten. De hond moet ook zijn behoefte doen en ik moet deze opruimen dus is een hele grappige gewaarwording in de buurt🙈 Als iemand de gouden tip heeft om panty's of sokken aan te doen hoor ik het graag want dat is hier een nog grotere uitdaging dan bukken.

5 jaar geleden

Reactie op Suusjepluusj

Bukken is al sinds week 28 uitgesloten! Ik ga door mijn knieën en deze naar ...
Ik zit op de bedrand en doe mijn been over het andere been en trek dan mijn voet wat op. T voelt soms ff heel ongemakkelijk als de baby net in de weg ligt haha. Maar zo krijg ik ze nog aan 😆😆.

5 jaar geleden

Reactie op Suusjepluusj

De buitenkant van je rechter voet op je linker knie en de andere kant andersom.. :)

5 jaar geleden

Bukken deed ik altijd al door mn knieën, is ook een veel betere houding dan continu je rug te belasten. Nu plaats ik mn voeten wat wijder uit elkaar (sumo squat) zoals hieronder al aangegeven, gaat eigenlijk zonder moeite.

5 jaar geleden

Pff echt niet fijn nee.. Smorgens gaat het nog wel. Maar in de loop van de dag is het niet meer t doen. Pyama aan doen bij 2 kindjes laat ik ook aan mijn man over. Morgen 35 weken.. Nog ruim 4 weken te gaan tot keizersnede

5 jaar geleden

Ja doet echt zeer, bukken en schoenen aandoen als ik voorover moet zitten op een stoel 😖 Ik wist altijd wel dat het ‘onhandig’ was met zo’n zwangere buik maar had nooit begrepen dat het ook echt pijn doet 😓 Zoveel van die dingen nu, zwanger zijn kan echt hartstikke pijn doen en oncomfortabel zijn, waarom wordt daar nooit over gepraat?? 😣

5 jaar geleden

ik kan nog wel bukken maar merk dat ik heel vaak direct daarna een harde buik krijg. Zo’n sumo squat is dan idd nog t beste. sokken aandoen, en ook die verschrikkelijke maar toch ook weer fantastische steunkousen, doe ik zittend op t bed. ik trek mn been helemaal op zodat mn voet op t bed staat met been helemaal gebogen. dan kom ik er nog goed bij.

5 jaar geleden

Ja doet echt zeer, bukken en schoenen aandoen als ik voorover moet zitten o ...
Er wordt helaas zelden gepraat over de mindere kanten. Ook na de geboorte wordt daar niet over gepraat. Dit heb ik bij vorige zwangerschap erg gemist en ook na de geboorte. Dit heeft mij toen erg nare gevoelens gegeven en die heb ik nu ook nog soms.

5 jaar geleden

Reactie op Vera1987

Er wordt helaas zelden gepraat over de mindere kanten. Ook na de geboorte w ...
Ja stom eigenlijk hè alsof je er ook niet hardop over mag klagen 🥺 En daardoor weten ook vooral mannen meestal niet hoe crappy wij ons voelen en waar we lichamelijk en mentaal doorheen gaan, dus minder begrip 😓 Heel naar... mijn moeder zei een keer toen ik 4 maanden zwanger was en veel last begon te krijgen van bandenpijn en zo ‘ja ik had ook wel wat ongemak maar ik maakte daar gewoon niet zo’n big deal van’ 😖😭 Echt heel akelig, daarna had ik altijd het gevoel dat ik er niks over mocht zeggen terwijl ik enorm last heb al die tijd al van bekken-/heupen-/bandenpijn, veel teveel harde buiken en moet elke dag bloedverdunners in m’n buik spuiten, slaap slecht etc, echt niet fijn allemaal. Kwam uiteindelijk ook tot een enorme huilbui uitbarsting van ellende omdat ik het allemaal op had lopen kroppen 💔😔 Zou echt fijn zijn als er meer open wordt gesproken over hoe zwaar en heftig een zwangerschap is. M’n man is gelukkig wel heel lief en begripvol maar is ook verbaasd over de hoeveelheid ellende er bij komt kijken 😓🤯

5 jaar geleden

Reactie op Suusjepluusj

Bukken lukt mij idd ook al lang niet meer. Doe m’n sokken zittend aan en dan m’n voet die ik de sok aan wil doen op m’n andere bovenbeen zijwaarts 😂 miss doe jij het ook al zo. Maar zo lukt het mij nog redelijk

5 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Ipv bukken kun je door je knieën zakken om iets op te rapen, zodat je boven ...
Dan kom ik helemaal niet meer omhoog🤣🤣🤣

5 jaar geleden

Reactie op Josie88

ik kan nog wel bukken maar merk dat ik heel vaak direct daarna een harde bu ...
Hmm je moet dan wel alsnog wat voor over bukken neem ik aan. Dat vind ik wel erg lastig ik doe ze toch net iets anders aan maar dan heb ik t over m’n sokken en niet de steunkousen