22 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van. Ook echt specifiek in mijn linkerbil en vooral na een lange dag werken (als ik daarna op de bank ga zitten en weer op wil staan). Kan dan ook bijna niet meer lopen, heel apart. Ik ben dinsdag 13 weken, maar heb hier al minstens 2 weken last van.. ik heb met 16 weken weer een echo en ga het dan eens bespreken met de vk. Als ik het nog zo lang uit hou 😅

5 jaar geleden

Reactie op Daphne90

Ik heb hier ook last van. Ook echt specifiek in mijn linkerbil en vooral na ...
Vervelend hè, ik heb er ook veel last van als ik zitten op de bank mijn schoenen heb geveterd en weer omhoog kom.. zojuist ook gaan zitten met mijn voet onder mijn kont en toen schoot het erin zeg maar, trekt nu ook naar de achterkant van mijn bovenbeen. Ik moet donderdag weer voor een echo, ik zal je laten weten wat mijn vk ervan zegt. Sterkte ermee!

5 jaar geleden

Reactie op Linsje89

Vervelend hè, ik heb er ook veel last van als ik zitten op de bank mijn sch ...
Dat zou erg fijn zijn! Dankjewel alvast 🥰 jij ook veel sterkte ermee! Het is mega vervelend namelijk.

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, al twee weken last van en dinsdag 13 weken. Het maakt nauwelijks uit of ik overdag druk ben geweest of niet. Ik heb het alleen wel in beide billen en met name met opstaan 's avonds. Heb maandag afspraak met de verloskundige en ga eens vragen wat het is.

5 jaar geleden

Dit kunnen tekenen zijn van beginnende bekken instabiliteit.. zeg niet dat het ook perse zo is dis ik zou het zeker verder onderzoeken maar dit zijn wel kenmerken. Sterkte allen😘

5 jaar geleden

Dit kunnen tekenen zijn van beginnende bekken instabiliteit.. zeg niet dat ...
Dit had ik ook gelezen inderdaad, hoop niet dat het zo is. Wist ook niet dat dit zich al zo vroeg kon laten zien/voelen

5 jaar geleden

Klinkt bekend! Klinkt ook alsof het uit je bekken/si gewricht kan komen. Je kunt ook eens googelen op piriformis. Wellicht herken je daar iets in en kun je er iets mee. Mijn enige tip nu is overbelast het niet en luister naar je lichaam. Ik heb door overbelasting tijdens een zwangerschap jaren met bekkenpijn gelopen en ook die pijn in m’n bil. Wie weet als ik niet zo eigenwijs was geweest het niet zo erg was geworden🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ga naar een bekkenfysio hie eerder je gaat des te minder ellende zeker als je al vroeg pijn krijgt.

5 jaar geleden

Ben nu 12+5 en heb ook al een tweetal weken specifiek steken in mijn linkerbil wanneer ik recht ga staan of stap, leuk om te horen dat ik niet de enige ben!

5 jaar geleden

Deze klachten begonnen bij mij bij 8 weken, met 10 weken naar de dokter gegaan en conclusie was dat ik bekkeninstabiliteit heb. Inmiddels 14 weken. Loop nu vanaf 10 weken bij de bekken fysio

5 jaar geleden

Ik ben nu ook bijna 13 wk en heb die steken in me heup en bovenbeen.. zal niet weten wat het is....

5 jaar geleden

Dat zijn de banden die spannen zich in doordat je bekken soepeler worden. Dit had ik ook en ga nu naar de fysio er voor

5 jaar geleden

Ja ik ook precies in linkerbil. Dacht dat het misschien kwam doordat ik al even 2 maanden geen yoga heb gedaan. Maar... dus ook gewoon door de zwangerschap... Ben benieuwd wat jullie VK er over zegt. Ga de mijne van de week naar is bellen hierover.

5 jaar geleden

Ik heb ook een pijnlijke plek in mijn linkerbil. Ik heb mijn manueel therapeut gevraagd en die kwam met een hele handige oefening en sinds die tijd gaat het heel stuk beter. Ga op een stoel zitten, leg je linkerbeen met je enkel op je rechterknie en buk zachtjes naar voren. Als je je spieren voelt strekken op die pijnlijke plek weetje dat je goed zit. Deze oefening kun je aantal keren doen en je zult merken dat je pijn weg zakt. Hij noemde het piriformis syndroom. Sinds dien ga ik weer redelijk pijnvrij mijn zwangerschap door!

5 jaar geleden

Reactie op Carlijn91

Ik heb ook een pijnlijke plek in mijn linkerbil. Ik heb mijn manueel therap ...
Thnx!!

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van, denk de ischias spier. Blijkbaar hetzelfde als het piriformis syndroom lees ik net! Op YouTube staan oefeningen voor wat verlichting ook als je erop zoekt :) komt door de zwangerschap idd.

5 jaar geleden

Ik dacht echt vandaag: nu ben ik er klaar mee en zie ik dit forum staan (gelukkig veel herkenning) . Ik heb het in de rechterbil maar na weken nog geen verbetering. Vooral na een tijd zitten het meeste last. Ik heb wat stretch oefeningen gekregen (op de grond liggen, linker voet op de rechter knie en dan het rechter been naar je toe trekken, dan andersom). Dat voel je wel! Ik ga proberen het nu heel consistent te doen en hopelijk merk ik verbetering...ik ga denk ik ook eens naar de fysio.

5 jaar geleden

Ik had last van ischias in mijn rechter bil en nu slaap ik op mijn linker zij met een hoefijzerkussen/voedingskussen tussen mijn benen. Bijna geen last meer gehad

5 jaar geleden

Wat voor mij heel erg uitmaakt is op wat voor soort oppervlakte ik zit. Voor mij is het hoe harder hoe beter. Probeer dan ook goed rechtop te zitten met goede steun in je onderrug. Ook of je je bekken erg kantelt omdat je bijvoorbeeld onderuit gezakt zit kan problemen geven. Zelfde geldt met slaaphouding, gekantelde bekken omdat je een halve buikslaper bent (nu het nog kan) is bij mij ook een trigger.

5 jaar geleden

Ik had het ook heel erg maar dan in me rechterbil ben gewoon wat meer gaan bewegen deed wel pijn maar ben er nu wel vanaf.