36 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hier ook lang over getwijfeld! Ik wou eerst ook graag capsuleren. Alleen bij het idee dat ik mijn eigen placenta op eet (ook al is het niet echt te zien wat je neemt) werd ik toch steeds minder enthousiast haha. Je kan er trouwens ook eerst een mooie druk van laten maken op papier en dan laten capsuleren!

5 jaar geleden

Een vriendin van me heeft dat gedaan. Zij zweert erbij (ze verkoopt ook zelf etherische oliën). Ze heeft me de capsules ook laten zien. Ik doe het niet. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het iets toevoegt aan je gezondheid/gesteldheid. Dat zoogdieren in het wild de placenta opeten is voor de extra voedingswaarde maar wij mensen hebben daar voldoende andere manieren voor en wij hoeven dat dus niet (meer) te doen. Daarbij, ik vind het geen prettig idee dat iemand (een amateur eigenlijk) mijn placenta thuis gaat bewerken, het is tenslotte menselijk orgaanvlees. Ik ben er echt geen fan van 🤷‍♀️ maar goed ieder zijn ding 😋

5 jaar geleden

Ieuw..moet er niet aan denken. 🙈🙈 Bij mijn vorige bevalling moest mijn placenta manueel verwijderd worden dus nooit gezien. zou t mooi vinden om hem deze keer wel te kunnen zien. En dan een foto voor het fotoboek maar daar blijft het ook bij.

5 jaar geleden

Moet al kokhalzen van het idee, überhaupt als iemand dat ding wil opvreten😅 Sorry, zal wel de boeren nuchterheid zijn. Maar ik bedank, gooi maar weg dat ding 😂

5 jaar geleden

Ik zelf vind de placenta mooi dat het zijn functie doet. Maar wil er later niks mee. Nu vind ik t zonde dat het gewoon zonder doel weggegooid wordt. En dus doneer ik mijn placenta aan de d.s.a.r. reddingshonden... zij worden getraind door de placenta te begraven of in een koker onderwater. 10tallen meters diep in grond of water en zo worden die reddingshonden getraind om mensen te vinden tijdens rampen of vermissingen. ..

5 jaar geleden

Ik wilde graag de placenta bewaren en er een stempel afdruk van maken. Mijn man gruweld ervan en heeft aangegeven dat hij weg moet. We zitten nog steeds in de discussie🤣 Bevalplan staat foto en weggooien tot op hede. Capsules voor en tegenstanders van maar vergeet niet dat je placenta ook de filter is geweest met afvalstoffen. Indien je er een plant/boom wilt planten wacht daar wel even mee want er zitten ook afvalstoffen in die ervoor zorgen dat boompje gelijk dood gaan 🤐

5 jaar geleden

Gewoon weg laten gooien in het ziekenhuis... moet er niet aan denken om dat mee naar huis te krijgen, laat staan opeten

5 jaar geleden

Reactie op hoihe

Moet al kokhalzen van het idee, überhaupt als iemand dat ding wil opvreten� ...
me too ik gooi t ook weg🤢😂😂

5 jaar geleden

Gadverredamme!!

5 jaar geleden

Er is een interessante podcast van Mama’en over de placenta an sich, en ook over capsuleren van de placenta. Dat wordt dus niet bij je thuis gedaan, maar door gecertificeerde mensen op een plek die daarvoor geschikt bevonden is door de voedsel en waren autoriteit. Voordat ik de podcast had gehoord dacht ik ook; lijkt mij niks, nu sta ik er neutraler in.

5 jaar geleden

Reactie op Minime2be

Gewoon weg laten gooien in het ziekenhuis... moet er niet aan denken om dat ...
Lees mijn antwoord hier onder eens. Misschien iets om over na te denken?

5 jaar geleden

Nav de podcast van mama’n ben ik er ook anders naar gaan kijken. Met name het gedeelte dat je energie krijg van de placenta pillen vind ik interessant. Helaas ben ik bij 30 weken geopereerd en heb ik zoveel medicijnen gekregen dat het me niet meer verstandig lijkt om mijn placenta te capsuleren. Misschien bij nr 2?

5 jaar geleden

Reactie op Sagaporalph

Ik zelf vind de placenta mooi dat het zijn functie doet. Maar wil er later ...
Oke dit vind ik interessanter klinken dan begraven of opeten. Heb je een linkje met meer info?

5 jaar geleden

Mijn placenta gaat na de bevalling naar Maastricht voor een onderzoek! Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik Hellp syndroom gekregen en dit staat daar mee in verband. https://www.evajinek.nl/onderwerpen/artikel/5192815/queen-hearts-onderzoek-placenta-hart-en-vaatziekten-vrouwen

5 jaar geleden

De placenta filtert veel giftige/onwenselijke stoffen uit je lichaam om te voorkomen dat het naar je baby gaat. En dan gaan mensen dat weer opeten? Kan zo ook weer bij je baby terechtkomen via borstvoeding. Ieder zijn ding natuurlijk maar het gaat hier over menselijk vlees en ergens dus ook kannibalisme. Ik vind mezelf best een hippie maar dit is in mijn ogen gevaarlijk dus ik doe het niet. Heb aangegeven in m'n geboortewensen dat de placenta weg gegooid mag worden

5 jaar geleden

Bah neej iedereen zijn ding maar ik bak liever een biefstuk ook erg goed

5 jaar geleden

Reactie op MamaBear2021

De placenta filtert veel giftige/onwenselijke stoffen uit je lichaam om te ...
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Onze hypnobirthingdocent was hier ook heel duidelijk in: er zijn meer aanwijzigingen dat je juist onwenselijke stoffen in je lijf krijgt ipv dat het je helpt te herstellen. Zij heeft een achtergrond in voeding, dus ze weet wel waar ze het over heeft (en ik vind het zeer plausibel klinken). Ik vind het ergens wel heel mooi om de placenta te begraven op een plek waar we een boompje willen planten voor onze kleine, maar waar dat dan is weet ik nog niet zo goed... Onze tuin is niet zó groot 😅

5 jaar geleden

Voor de dames in de buurt van Maastricht die niets met hun placenta gaan doen: Je kunt je placenta doneren aan een onderzoek naar hart en vaatziekten vanuit de Hartstichting. https://www.hartstichting.nl/wetenschappelijk-onderzoek/meedoen-aan-onderzoek/deelnemers-onderzoek-zwangerschap-placenta

5 jaar geleden

Ik heb m bij mn 1e wel gezien, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om hem op te eten... In welke vorm dan ook..

5 jaar geleden

Er is recent nog een onderzoek gepubliceerd over de grote hoeveelheid microplastic die in placenta’s gevonden wordt. Misschien niet het beste idee om hem op te eten. Ik wil hem wel graag zien, want de functie van het ding is geweldig, en zo vaak kom je er niet een tegen.