10 Reacties

4 jaar geleden

Ik had bij de eerste zwangerschap positieve discongruentie en zwangerschapsdiabetes. Uiteindelijk bij geboorte (40+1) was hij 3542 gram en echt megagemiddeld qua lengte, dus het hoeft niet veel te betekenen als je bijvoorbeeld zoals ik veel vruchtwater hebt. Natuurlijk is het belangrijk om te onderzoeken, maar raak er niet van in de stress😊

4 jaar geleden

Reactie op Sherlock

Ik had bij de eerste zwangerschap positieve discongruentie en zwangerschap ...
Ja. Dankjewel. Ik vind het maar vreemd. Ik hoop morgen op meer duidelijkheid.m

4 jaar geleden

Onze vent werd gister (32.2) geschat op 2110. Zijn beentjes hebben een groeispurt gehad, maar de rest volgt de curve gewoon netjes. Groter dan gemiddeld, net als mijn oudste. Dus ze zijn helemaal tevreden. Misschien heeft je meisje een groeispurt gehad waardoor die sneller was dan ze zouden verwachten? Zodra iets anders is treden er allerlei protocollen op (ik had de groeiecho’s omdat mijn buik steeds groter was dan werd verwacht bijvoorbeeld) en is dit er een van

4 jaar geleden

Ik ben nu 33.1 en ben vandaag ook bij de vk geweest. 2200 is ze geschat.. keurig werd mij verteld. Lijkt mij dat jij je geen zorgen hoeft te maken.

4 jaar geleden

Raar he.... ik hou jullie op de hoogte. Morgen naar het ziekenhuis deze kunnen dit beter beoordelen.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ik heb alleen wel suiker. Ik denk maar zo beter te groot dan te klein

4 jaar geleden

Hier 2100 gr met 30+3. Maar hoef hiervoor niet speciaal naar het ziekenhuis? Ben eerder al getest op suiker en dit heb ik niet.

4 jaar geleden

Ons meisje woog op 31 weken en 5 dagen 2kilo100. Er zijn nu eenmaal grote en kleine baby's. Zelf heb ik ook geen suiker. Maar ik heb een gevoel dat gynaecologen dit niet zo tof vinden, terwijl we er eigenlijk zelf niets aan kunnen doen🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik krijg nu ook een extra groei echo om positieve discongruentie eventueel uit te sluiten. Me buik is boven gemiddeld en meneer zit onder het gemiddelde..

4 jaar geleden

Reactie op dirkje21

Ik heb hetzelfde. Ik heb alleen wel suiker. Ik denk maar zo beter te groot ...
Zwangerschapsdiabetes kan ook later gevolgen hebben voor jou en je baby hè je hebt dan na je zwangerschap ook een grotere kans om diabetes te ontwikkelen. Dus niet altijd beter te groot dan te klein, niet vanwege de diabetes in elk geval 😬 Sterkte!