39 Reacties
5 jaar geleden
Wij hebbn nutrilon forte en geven 170cc daar voegen we 2 schepjes johannes broodpitmeel aan toe van kruitvat merk. Top spul, op advies van huisarts gekregen en wij kunnen/willen niet meer zonder. Over de poep hoef je je niet druk te maken. Zolang ze überhaupt poept en het geen water water is, is het helemaal goed. De onze heeft er soort yogurt textuur poep van gekregen dit bleek normaal, ook is dit goed teken dat die niet verstopt zit😇 en dus ook geen darmkrampjes heeft. Ook geven we voor elke fles voeding een puppetje infacol aan hem. Johannes broodpitmeel heeft bij ons na een paar dagen al flink effect laten zien. Succes👊
5 jaar geleden
Wij hebben een hele positieve ervaring (niet met nutriton daar kreeg ze heel erg kramp van) maar wel met het kruidvat huismerk. Bijna geen kramp daardoor, spuugt nog maar minimaal en poept goed (iedere dag). Wij kunnen niet zonder (zonder johannesbroodpitmeel konden we geeneens wandelen in de wandelwagen zo plat zo enorm last had ze van het spugen). Wij geven 1,5 schep op een fles van 150cc. Ze drinkt dan eerst 10 minuten uit speen 1 dr brown en de rest uit speen 2. Hopelijk kun je er iets mee.
5 jaar geleden
Wij gebruiken ondertussen al 4 weken voorgemengde variant van de kruidvat.
Tips die ik je mee kan geven zorg voor een grotere speen. Wij gebruiken fase 3 van dr. Brown omdat fase 2 te klein was.
De ontlasting werd bij ons eerst dunner (2 weken) en nu is het mouse achtig.
Geef het tijd!
Voeding duurt echt wel even voor ze er aan gewend zijn.
5 jaar geleden
Wij gebruiken jbpm van de Kruidvat, mega fijn! Wij gebruiken 1 schepjes op 150 ml voeding. Bij het begin is het even zoeken hoeveel schepjes je nodig hebt tot het werkt! Onze kleine zijn darmpjes moesten er wel even aan wennen, dit uiten zich in 3 dagen geen ontlasting (gelukkig geen krampjes!) Na die 3 dagen was alles weer helemaal goed en heeft hij weer zoals voorheen elke dag ontlasting.
Wij gebruiken dr brown fles met speen 2, hopelijk heb je hier iets aan! ☺️
5 jaar geleden
Dank jullie wel dames! Ja ze spuugt niet elke voeding maar zie wel dat t soms erg dwars zit.. daardoor toch nog een kleine twijfel. Kan je die van kruidvat gewoon mixen met nutrilon?
Dr poep is laatste dagen wel dun geen mouse meer zeg maar 😉 maar d'r ontlasting werd ook wat onregelmatiger..
5 jaar geleden
Reactie op Sanjager
Dank jullie wel dames! Ja ze spuugt niet elke voeding maar zie wel dat t so ...
Je kan het altijd proberen of het werkt! De jbpm van de Kruidvat kan gemengd worden met flesvoeding en borstvoeding. Wij mengen het ook met nutrilon! ☺️
5 jaar geleden
Reactie op Sanjager
Spuugde jullie kindje veel? Hier namelijk niet heel veel en soms alleen kok ...
Hier viel het spugen ook mee, maar de voeding kwam wel elke keer naar boven. Hij proberen het dan altijd weer weg te slikken, een keer is dat helaas helemaal mis gegaan waardoor hij hier in stikte en geen lucht meer kreeg en paars aanliep. Nadat dit was gebeurd heb ik het CB gebeld en zij hebben toen jbpm aangeraden!
5 jaar geleden
Reactie op Sanjager
Dank jullie wel dames! Ja ze spuugt niet elke voeding maar zie wel dat t so ...
Hij spuugde echt bij elke voeding, daarbij ook krijsen van de irritaties.
5 jaar geleden
Reactie op sa 46
Moet je dan ook weer afbouwen ?
Dat durf ik niet te zeggen, denk dat dat wel het prettigste is voor je baby zelf. Ik ga zelf wss pas rond 12 mnd afbouwen met jbpm, dat is het maagklepje hopelijk sterk genoeg.
5 jaar geleden
Ik gebruik het sinds begin deze week bij elke voeding (van de jumbo, 1,5 schepje op 90cc). En hij heeft een enkele keer en klein mondje teruggegeven.
Mijn zoontje spuugde ook echt heel veel.
Het is heel even doorzetten, mijn zoontje kreeg er wel krampjes van, maar het is het zó waard!
En kijk voor een andere speen. Ik zit nog steeds te klooien & heb gister maar weer een nieuwe set flesjes en spenen besteld omdat het veel te langzaam gaat.
5 jaar geleden
Nu gebruiken we kruidvat, 2 jaar geleden nutriton. Over beide tevreden.
Ze dronken allebei erg slordig. Poepen ging toen wel moeizaam de oudste poepte maar eens in de 2 weken en de jongste nu kan wel een uur persen.
Gisteren de ha gebeld. Die zei dat ik het even 2 weken aan moest kijken of ik moest echt denken dat het heel erg werd. Ook doe ik nu in ieder flesje een drupje olijfolie. Over 2 weken kijk ik of ik kan stoppen met de olijfolie.
Jbpm ben ik mee gestopt toen ik ging starten met de hapjes.
5 jaar geleden
Hier gebruiken we nu sinds 1 week de kruidvat. Gaat erg goed. Zoon dronk gulzig, veel hikken en spuugen. Na 1 dag al goed resultaat, nog maar 1x beetje gespogen. Gebruik 1 vol schepje niet afgestreken op 150cc water. Poepen doet hij iedere dag, zonder hard persen, zachte ontlasting. Wel iets meer krampjes dan daarvoor maar gebruien we de darmdruppels voor van kruidvat werkt ook super