9 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben toevallig net op gesprek geweest bij de diëtist. Ik was al 2 weken streng gaan diëten maar ze gaf aan dat ik voorál gezonde koolhydraten moet blijven eten, en niet alle koolhydraten mijden. Ik kreeg in een folder een voorbeeld van een dagschema doorgestuurd. Hopelijk kun je het lezen :) Op internet staan ook hele lekkere koolhydraatarme recepten. Dit weekend hebben we een heerlijke ovenschotel gegeten met gehakt, zuurkool en saus van kruidenkaas/ei.

5 jaar geleden

Volgens mij kun je gewoon je normale recepten koken alleen daarbij de snelle koolhydraten vervangen voor langzame koolhydraten zoals: ipv normale aardappel eet je zoete aardappelen, ipv witte rijst neem je zilvervliesrijst, geen wit brood maar volkorenbrood etc. Dan kom je geloof ik al een heel eind. Ook opletten met de snelle suikers in frisdranken en vruchtensappen en fruit. Dus geen banaan en mango (erg hoog in suikers) maar blauwe bessen, aardbeien, (water)meloen etc nuttigen.

5 jaar geleden

Ik heb vanmiddag een gesprek met de diëtist. Ik ben nu sinds zondag de koolhydraten aan het schrappen. Ik eet koolhydraatverlaagd brood. Alleen water thee zonder suiker. Broccoli en bloemkoolrijst. Heb volkorenbrood en zilvervliesrijst geprobeerd maar dan nog is mijn nuchtere waarde te hoog.. eet wel fruit... aarbeien en mandarijn die bevatten minder koolhydraten. Ik eet vooral veel eiwitten vlees en vet momenteel.. ik ben benieuwd wat de diëtist er van gaat zeggen. Ik wil namelijk het liefst niet aan de insuline... heb nu vanaf maandag eindelijk goede nuchtere waardes... ook loop ik in de avonden tegen een uur of half negen nog een wandeling van minimaal 30 minuten

5 jaar geleden

Reactie op Baby022021

Ik heb vanmiddag een gesprek met de diëtist. Ik ben nu sinds zondag de kool ...
Tegen mij zei de diëtist dat we wel echt koolhydraten nodig hadden tijdens de zwangerschap, die helemaal schrappen was niet de bedoeling. Bij mij werken volkoren crackers beter dan volkoren brood. Aardappelen en volkoren pasta lukken ook bij mij

5 jaar geleden

Reactie op Sara18

Tegen mij zei de diëtist dat we wel echt koolhydraten nodig hadden tijdens ...
Net het consult gehad. Ik mag inderdaad iets meer koolhydraten. Zo'n 40 gram meer per dag. Dit dmv iets meer zuivel en iets meer fruit (ik at 2 mandarijntjes per dag dit mag naar 4). En nog een extra beker volle melk. Iedereen is anders en dit werkt voor mij het beste. Ik ben benieuwd wat deze koolhydraten met de waardes gaan doen. Vanaf morgen weer een volledige dagcurve prikken

5 jaar geleden

Foodsisters.nl en inderdaad alles volkoren eten, veel zuivel en ei. Ik ben naar een diëtiste gegaan die mij geholpen heeft, maar ik zat er ook maar 0,1 boven dus voor mij is het niet drastisch aanpassen.

5 jaar geleden

Reactie op Baby022021

Net het consult gehad. Ik mag inderdaad iets meer koolhydraten. Zo'n 40 gra ...
Gisteren meteen toegepast. 1 mandarijn meer en een bakje Griekse yoghurt met 50 gr. blauwe bessen. Mijn nuchter waarde is weer te hoog ondanks nog een wandeling van een uur gisteravond :(

5 jaar geleden

Mijn vorige zwangerschap had ik suiker en nu helaas weer. Het schakelen gaat gelukkig wel makkelijk, aangezien ik weet wat wel en niet goed gaat. Zelf vind ik tussen de middag een groente omelet erg lekker. Hier doe ik alles in, paprika, courgette, tomaat, champignons, ui en 2 eitjes. Deze doe ik op 2 volkorenbroodjes. Het is een lekkere vulling en erg gezond! Zelf ben ik gek op pizza, maar dat gaat niet goed nu. Als vervanging maak ik een plaat pizza van bladerdeeg, met daarop een sausje van yoghurt en pesto, plakjes courgette, paprika, rode ui, mozzarella en Italiaanse kruiden. 25 minuutjes in de over 200 graden. Echt super lekker! Mijn diëtiste zei dat het best pittig zal worden met de naderende feestdagen en al het lekkers in de winkels. Ze gaf aan dat je als tussendoortje best een keer 15 pepernoten kan eten, maar dan je fruitje over moet slaan. Je tussendoortje mag max 20 gr koolhydraten bevatten. Stiekem was ik best een beetje opgelucht :)