19 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoon was gister precies 6 weken en had afgelopen zondag duidelijk een regeldag. Vanaf de middag niet tevreden, elk uur drinken aan de borst (soms elk halfuur) en in de avond non stop huilen. Rond 23 uur viel hij van ellende in slaap. In de nacht pakte hij zijn gewone ritme weer op (hij wekt me altijd twee keer voor borstvoeding) en gister heb ik ook niets meer aan hem gemerkt :)

4 jaar geleden

Mijn dochtertje was eergister al onrustig, huilerig, meer drinken dan normaal. Gisteren echt elk uur/anderhalf uur aan de borst. Tot gisteravond 23.00 uur. Moet zeggen dat het behoorlijk sloopt zulke dagen 🙈 Zeker omdat ze tussendoor niet neergelegd wil worden als ze wakker is, en als ze slaapt merkt ze het bijna direct als ik haar neer leg haha. Dus 2 dagen lekker aan elkaar plakken. Maar met liefde ❤️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op Proudmomtobe

Mijn dochtertje was eergister al onrustig, huilerig, meer drinken dan norma ...
Gisteren ook precies 6 weken trouwens! Haar 10-dagen regeldag had ze ook precies op dag 10 haha

4 jaar geleden

Hij is nu 8 weken, maar zeker gemerkt dat hij regeldagen had. Steeds hele kleine beetje willen drinken. Ritme is daardoor nu wel veel fijner!

4 jaar geleden

Onze dochter was afgelopen zondag 6 weken en eerlijk heb ik niet heel veel gemerkt van de regeldag. Alleen in de ochtend was ze wat meer aan het huilen en eenmaal in slaap heeft ze goed geslapen en was daarna weer vrolijk zoals altijd

4 jaar geleden

Onze klein man was donderdag 6 weken. Hier lijkt het wel een regelweek. Vrijdag bijna elk uur aangelegd. Hij wilde alleen maar drinken en knuffelen en anders ging ie gillen. Terwijl het normaliter een heel tevreden kereltje is. Zaterdag ging prima en zondag weer zo’n dag. Maandagochtend begonnen we wel zo maar uiteindelijk de rust weer wedergekeerd. Hopelijk blijft het zo 🤞🤞🤞🤞 Op wat clusteren na vanochtend, doet ie het nu weer 3-4 uur op een voeding gelukkig 😊

4 jaar geleden

Vandaag is de kleine 5+4 weken en vandaag echt uit z'n ritme. Wilt niet gaan slapen na z'n fles, niet in box of in de wieg. Begon vanmiddag eerst met darmkrampjes, dan de hik en een half uurtje jengelen. Uiteindelijk om de borst in slaap gevallen. Leg ik hem na een kwartier op bed, is meneer 10 minuten later klaarwakker en aan het huilen! Schone luier en even wiegen, valt weer in slaap en zodra hij in de wieg ligt...... Nee! Heeft 2 uur geduurd, maar uiteindelijk.... Hij slaapt 😄 Ik heb maar een draagdoek besteld voor de volgende keer

4 jaar geleden

Reactie op Diedeyorien

Hij is nu 8 weken, maar zeker gemerkt dat hij regeldagen had. Steeds hele k ...
Waardoor is het nu fijner? Minded voedingen per dag dan voorheen?

4 jaar geleden

Jaa de dag erna

4 jaar geleden

Ontroostbaar huilen. Alleen de borst helpt. Lange nacht gehad dus... 😵😴
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Hier ook.. hysterie, ontroostbaar, licht slapen en alleen bij mij. Op het moment dat ik haar weg leg wordt ze meteen wakker.. echt niet alleen willen zijn... dus sjouwen maar 😅

4 jaar geleden

Jep, gisteren en eergisteren, twee dagen. Was heftig!! Erger dan de eerdere regeldagen bij ons. Enorm veel constant eten vragen, m’n borsten voelden helemaal leeg ik werd er best wanhopig van m’n man moest me echt even laten relativeren ik was helemaal bezorgd. Het was echt 24u constant willen eten, kort slaapje (20min of zo) en weer helemaal paniekerig wakker zoekend naar weer meer eten 🥺😩 echt moeilijk te troosten/kalmeren ook daardoor. Ik had gelukkig de dagen ervoor iets meer gepompt dus had ook nog een flesje extra melk dat was fijn voor m’n eigen gemoedsrust. Maar ik zou proberen er gewoon in mee te gaan wat je kindje wilt/nodig heeft als je kunt en probeer kalm te blijven en eraan toe te geven. Kijk desnoods lekker een serie of zo en chill samen met je kindje. Wij zijn er nu doorheen, m’n dochter is vandaag duidelijk rustiger en weer ‘normaal’. Succes 😋

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

Hier ook gehad. Blij dat die geweest is, poeh wat was die heftig 🙈

4 jaar geleden

Ja! Eergisteren was mn vriendinnetje echt niet in haar hummetje. Alleen maar op mij willen hangen, zodra ik haar weglegde was het niet meer goed. Ook al was ze allang in slaap gevallen. Gelukkig is ze nu weer tevreden en ontspannen 🥰.

4 jaar geleden

Ja hier! Vandaag 7 weken, suuuuper moe niet willen slapen, hangerig, huilerig vandaag hele dag al in de draagzak❤️

4 jaar geleden

Mijn zoontje had gister zijn regeldag! (6+1). Hij was enorm onrustig, wou alleen maar bij mij slapen en zodra hij sliep legde ik hem weg en ging hij opnieuw huilen. Veel in de draagzak gedaan dus! Verder vroeg hij vaak om drinken, maar dronk uiteindelijk bijna niets. Gelukkig vandaag alles weer in rustig vaarwater! 👍

4 jaar geleden

Hmmmzzz dat is het dus.. Nu 6+2 en heeft dus sinds gister dat hij alleen maar bij me wilt zijn.. Eet wel weer goed, maar slapen is drama.. Goed excuus ook voor mij om samen languit op de bank te gaan 😊

4 jaar geleden

Hoi even een vraagje! Ik zit nu ook met een regeldag denk ik (6+4), maar hadden jullie kindjes ook dat ze dan meer melk teruggeven dan ‘normaal’? Hij geeft om het uur hongersignalen af, waarna ik hem aanleg (bv). Na voeding te hebben gehad is hij tevreden, maar geeft hij ook weer veel terug. Hij heeft hier andere dagen niet zo erg last van als vandaag.