7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb eigenlijk geen tips maar heb precies het zelfde! Hier eigenlijk 0 ritme😅 Ik sla soms ook een hapje over. Heb het een beetje los gelaten die planning. Hij is bij mij ook super vrolijk, groeit volgens zijn curve dus ik vind het ook wel prima zo.

2 jaar geleden

Hier nog niet met hapjes begonnen, maar wel bv op verzoek. Tot 1 jaar zijn hapjes bijzaak en is melk het meest belangrijke. Je dochtertje is nog heel jong. Een keer een hapje laten schieten wordt ze echt niet minder van. Het komt vanzelf. Die melk is echt het meest belangrijke, zeker als ze niet de grootste is. Relax en probeer niet teveel in schema's te denken, maar volg lekker je baby.

2 jaar geleden

Ik vind t niet erg om hapjes te laten schieten, echter wanneer ik ze wel geef, laat ze er soms plots meer tijd tussen. Hapjes zijn zeker bijzaak, al wil ik wel dat ze smaken leert kennen etc. De planning mezelf schiet hierdoor ook totaal in de war. Ik volg haar geheel, wanneer ze hongersignalen aan geeft krijgt ze de borst, vermoeidheidssignalen naar bed. Geen probleem. Ik was gewoon benieuwd of er dames zijn die naast "het los laten" tips hebben voor deze nieuwe stap😊 Of het juist totaal anders doen. Gewoon uit nieuwsgierigheid, misschien is er iets wat het net wat makkelijker maakt.

2 jaar geleden

Oh ja dit heb ik ook soort van! Nadat mijn bv omlaag ging afgelopen maand heb ik meer focus op de bv+kv gezet en de hapjes afgeschaald omdat het gewoon elke keer in de kluts loopt 🤣 nu begin bv weer beter te gaan dus proberen we weer hapjes toe te voegen ma omg ik mis echt nog een ritme want ik vergeet het nu nog te vaak!

2 jaar geleden

Reactie op Chitje

Hier nog niet met hapjes begonnen, maar wel bv op verzoek. Tot 1 jaar zijn ...
Wat fijn dat het weer beter gaat met de bv! Knap dat je hebt doorgezet! Ja ik dacht, ik ben vast niet de enige die hier op dit moment tegen aan loopt. En zeker is bv op dit moment t aller belangrijkste net als de slaapjes.. Maar wie weet leest iemand m'n verhaal en denkt.. goh waarom doe je het zo? Dit of dat is toch veel makkelijker? En is t iets waar je maar net even aan moet denken😅🤣🙈

2 jaar geleden

Ik voed ook op verzoek, maar hebben al weken een erg fijn ritme te pakken. Zowel met slaapjes als met voedingen een soort van vast ''schema'', maar ik laat wel mijn dochter gewoon de voedingen bepalen. Door wel vast te houden aan de slaaptijden ging de rest eigelijk ook al snel een soort vast ritme volgen. 7:30 wakker en voeding 9:15 - 10:00 slapen 10:00 oefen fruithapje ergens tussen 11-12 voeding 12:00 - 14:30 slapen 14;30 voeding, wil ze altijd meteen na haar slaapje 16:15 - 17;00 slapen 17:00 groentehapje voeding tussen 18:00 en 19:00 19:00 slapen.

2 jaar geleden

Ruim 6 maanden !! 8u voeding 10u fruithapje Slapen 30 45 minuten 12u voeding Slapen 1.5 - 2.5 uur 16u voeding Soms slaapje 15 minuten 18u groentehapje Soms slaapje 15 minuten 20u voedingen Slapen tot volgende ochtend Zo ongeveer. Als ze na de 2e voeding maar 1 uurtje slaapt gaat ze vaak voor de 3e voeding ook nog even slapen.