Mijn kleine man maakt erg vreemde geluiden. Vooral na het voeden en tijdens slapen. Rochelen en piepen en zwaar ademhalen. Hij is nu 4 weekjes. Nog baby's ?
Hier ook zo! Precies zoals jij omschrijft. Alleen ik verwacht dat het rochelen taaier slijm is van bijv. Mijn borstvoeding i.c.m iets verkoudheid en het piepen is iets wat bij het slapen hoort. Ik maak mij er iniedergeval niet druk om 🙂
Mijn zoontje ook, is na de voeding, vooral in de nacht, eerst 20 minuten aan het kermen, piepen, ademen en slikken. Osteopaat zegt dat het verborgen reflux is. Er komt dan wel wat omhoog maar hij slikt het vervolgens weer door. Super zielig... hoeft niet zo te zijn dat dat bij jou ook zo is, maar zou t eens opzoeken, misschien komen de symptomen overeen. Hoewel ik dat natuurlijk niet hoop voor je😊
Die van ons heeft het ook.. ik maakte me ook wel wat zorgen omdat het soms net lijkt alsof hij half smoort in z’n fles.. ene keer erger dan andere keer en consultatiebureau maakte er niks geks van. Schijnt normaal te zijn de eerste weken!
Hier ook herkenbaar. Wat ik er zo typisch aan vindt is dat ze dit in haar eigen bedje heeft, zodra ik haar oppak en bij me leg op de borst is het weg. Herkennen jullie dat ook?
Hier hetzelfde de consultatiearts gaf aan dat het te maken heeft met het kraakbeen dat nog wat flexibel is of zo. Kon geen kwaad in ieder geval.
Maar als je twijfelt zou ik gewoon even bellen je kunt je verloskundige ook nog gewoon vragen hè
Amai, ik ben zo opgelucht dat ik dit hier allemaal lees. Mijn dochter van 4 weekjes heeft precies hetzelfde! 's Nachts in haar eigen bedje grommen en piepen, soms maakt ze zichzelf terug wakker. Mijn vroedvrouw zegt het kan zijn dat de melk wat terugloopt. Daarom raadde ze aan om blokjes onder het bedje te zetten. Ik test het uit en laat jullie iets weten!