11 Reacties

4 jaar geleden

Je kleren / haar etc gaat er ook van stinken.. het is dus niet enkel de nicotine die in je lichaam blijft. De baby kan last krijgen van misselijkheid, overgeven en diarree. Nicotine stapelt zich op in de moedermelk. De concentraties zijn hoger dan in het bloed. De tijd die nodig is om nicotine van één sigaret uit het lichaam te verdwijnen is 1,5 uur.

4 jaar geleden

Je kleren / haar etc gaat er ook van stinken.. het is dus niet enkel de nic ...
La leche league geeft aan dat 1,5 uur de waardes halveert. Om het ECHT uit je lijf te krijgen ben je 3 uur verder per sigaret. Wat ik net kopieerde en plakte kwam van een andere site. La leche league zou ik aanhouden, ze zijn heel wijs& kundig wat betreft borstvoeding.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik vraag mij dan gelijk af of er wel gestopt met roken was tijdens de zwangerschap? Ik had ook ergens gelezen dat de melk veel minder lekker zal gaan smaken!

4 jaar geleden

Ik rookte tijdens mijn zwangerschap 1,2 per dag soms helemaal niet en soms weer 3 na mijn bevalling was ik gestopt 2 weken hield ik het vol 😞 en daarna weer begonnen ik rook nu nog steeds Voornamelijk na de borstvoeding en ik trek een vest of iets Dergelijke extra aan als ik Buiten sta om mijn kleding niet te laten ruiken naar sigaretten.. bij binnen komst spoel ik alles schoon (handen en mond). Helaas niet kunnen stoppen

4 jaar geleden

Reactie op Sams123

Ik vraag mij dan gelijk af of er wel gestopt met roken was tijdens de zwang ...
Ik heb voor mijn zwangerschap gerookt, tijdens en na zeker niet. Mijn kleine man gaat voor en is belangrijkste geen sigaret

4 jaar geleden

Je kleren / haar etc gaat er ook van stinken.. het is dus niet enkel de nic ...
Jaa precies heb ik ook gelezen.

4 jaar geleden

Nicotine gaat ook via de huid eruit en komt zo ook bij de baby. Het is zo een nare verslaving. Ik hoop dat het jullie lukt om te stoppen. Via de huisarts kan je hulp krijgen. Je vraag is hoe lang nicotine in het lichaam/borstvoeding zit. Nicotine blijft één tot drie dagen in je bloedbaan en cotinine kan tot 10 dagen in het bloed worden gedetecteerd. In een sigaret zitten 4000 ingrediënten. Nicotine is de verslavende stof. Heel veel sterkte allen.