21 Reacties

4 jaar geleden
Oh wat bizar ik heb hier ook al een week last van, word snachts en of sochtends wakker met een volle blaas en dan doet me buik enorm veel pijn helemaal hard, gespannen en me onderrug pijn. Maar dacht zelf bij mij nog niet aan weeën.
Ik dacht eerder wow plas moet er nu echt uit want sta op knappen anders, dacht dat het kwam doordat ze misschien ingedaald is en daarna alles extra aanspant door de druk ofzo.
Dacht ook even aan een blaasontsteking eventueel..
Misschien dat je daar nog op kunt testen? En anders volgende afspraak aan de vk vertellen?

4 jaar geleden
Reactie op MacyMae
Oh wat bizar ik heb hier ook al een week last van, word snachts en of socht ...
Bij mij is ze nog niet ingedaald. & mijn urine is maandag ook nog nagekeken bij de verloskundige. Ik veronderstel dat die met de strips ook testen op blaasontsteking? Dat weet ik eigenlijk niet.
Maar het is niet zoals harde buiken ofzo. Die heb ik al sinds 24 weken heel fel, maar die zijn eerder ongemakkelijk, niet zozeer pijnlijk.
Wat ik nu bij m'n rug voel, zijn steken in alle hevigheid. En dus ook echt pijnlijk. & ze trekken dus effectief weg als mijn blaas terug leeg is, maar eerder niet. 🤔
Ik vind het ook echt iets bizar. Daarom dat ik me afvroeg er anderen hier ook last van hebben.

4 jaar geleden
Een volle blaas kan ook oefenweeën (braxton hicks) veroorzaken, ik heb het ‘s nachts ook dat ik met een hele pijnlijke harde buik wakker word ervan. Je baarmoeder is ‘s nachts het meest actief vanwege de hormonen zoals melatonine die ‘s nachts actief zijn in combinatie met de zwangerschapshormonen, vandaar dat dat soort krampen vaak ‘s nachts beginnen en weeën ook vaak ‘s nachts beginnen

4 jaar geleden
Heb al weken last van harde buiken na het plassen maar de laatste tijd word ik wakker van harde buik omdat ik moet plassen. Ook wel eens overdag trouwens. Blaasontsteking was al getest.
Kan er 'gewoon' bij horen volgens mij maar bij twijfel kan je altijd een urinecheck laten doen.

4 jaar geleden
Ik heb geen rugsteken maar wel harde buiken bij volle blaas. Moet altijd plassen rond 4-5 uur, misschien kun je wekker zetten om dit te voorkomen?

4 jaar geleden
Ja.. Heel herkenbaar... Harde buiken en enorme lage rugpijn. Na plassen hersteld dit langzaam..
Hier vandaag 38.5... Em sinds 5 dagen enorme voorweeen.. Die ook echt komen en gaan en enorm pijn doen al. Na paar uur stopt het weer vanzelf.. Helaas...
Nog paar nachtjes en dan geplande keizersnede

4 jaar geleden
Ik had er vannacht ook last van, Heel onrustig en een vervelende zeur in mn rug. Zakte idd ook wel af toen ik ging plassen maar kwam wel steeds terug ...

4 jaar geleden
Een volle blaas kan ook oefenweeën (braxton hicks) veroorzaken, ik heb het ...
& dit kan dan ook die 'rug weeën' veroorzaken? Want het is niet te vergelijken met harde buiken eigenlijk...

4 jaar geleden
Reactie op -Anne-88
Heb al weken last van harde buiken na het plassen maar de laatste tijd word ...
Verloskundige heeft afgelopen maandag mijn urine nog standaard gecontroleerd... Met zo een stickje erin. Dus denk dat ze dan ook blaasontsteking checken, of zou dat niet? Nja allemaal vervelend he, die laatste loodjes 😅

4 jaar geleden
Ik heb geen rugweeen maar wel steken down under als ik snachts uit bed stap om te plassen. Super irritant. Ik probeer nu nog voorzichtiger uit bed te rollen. Hoe minder spieren ik gebruik, hoe minder last ik krijg.

4 jaar geleden
Reactie op Iris488
Ik heb last van hetzelfde. Harde buiken en pijn in mijn rug als ik 's nacht ...
Die laatste loodjes wegen nogal zwaar he. Maar ergens fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Dan zal 't er gewoon bijhoren. Al is het natuurlijk voor jou ook absoluut niet leuk dat je deze klachten hebt he. 😊

4 jaar geleden
Reactie op Ellessss
Ja.. Heel herkenbaar... Harde buiken en enorme lage rugpijn. Na plassen her ...
Succès met je laatste dagen he. 😉 Het einde is gelukkig in zicht. Hier nog 2 weken aftellen tot mijn geplande keizersnede.. 😅 Komt goed 💪

4 jaar geleden
Reactie op Pnr1994
Ja herkenbaar hier ook al 2 dagen last van extreme steken in mijn rug heel ...
Vervelend he! & vooral zo pijnlijk... 😢 Achja, het einde van de zwangerschap komt in zicht. Nog even & dan kunnen we onze kindjes in onze armen nemen. 😊

4 jaar geleden
Reactie op Jolienn_21
& dit kan dan ook die 'rug weeën' veroorzaken? Want het is niet te verg ...
Zeker... Tijdens de bevalling van mijn eerste heb ik nauwelijk buikweeen gehad.. Zelf toen ik tegen het persen aanzat, was het op de monitor nauwelijks te zien...
Nu heb ik wel veel harde buiken (al weken) maar sinds een paar dagen ook telkens wat rugweeen

4 jaar geleden
Reactie op Sammie02
Zeker... Tijdens de bevalling van mijn eerste heb ik nauwelijk buikweeen ge ...
Oké bedankt, altijd goed om te weten... 😊