18 Reacties
6 jaar geleden
Het is jou kind en ik zou mijn vriend vragen om hun wat in te dimmen je beslist overal zelf over en dat zullen ze wel respecteren alleen zitten die nu op een nog rozere wolk dan dat jij zit
6 jaar geleden
Het zijn de ouders van je vriend. Hoe denkt hij hierover? Kan je dit ook op deze manier met hem bespreken? Ik denk dat oma gewoon echt heel blij en misschien te enthousiast is. Uiteindelijk is het jouw kind en beslis jij hoe of wat. Het moet voor jou niet een verplichting zijn. Jullie bepalen. Praat ook met je eigen ouders. Komt allemaal goed! 🤗 Geniet van je zwangerschap!
6 jaar geleden
In de zwangerschap van mijn dochter begon mijn schoonmoeder ook over een bedje dat ze kreeg voor als ze kwam logeren, toen ze net geboren was had ze "behoefte om met haar te wandelen", dus wanneer ik haar even mee kon geven en nog meer van dat soort dingen. Ik zat daar helemaal niet op te wachten en het enige wat echt gewerkt heeft is gewoon eerlijk zijn. Het is jouw kind en dat mogen zij misschien niet leuk vinden, maar daar heb je aan het eind van de dag niks mee te maken.
6 jaar geleden
Jaa mijn schoonouders zijn ook wel een geval apart haha , en ik (wij) bepalen ook zeker wat er gaat gebeuren en hoe ect. alleen hier wil ik me op het moment nog helemaal niet druk om maken en eerst afwachten hoe het allemaal nog gaat lopen.. we hebben ook allebei een hele andere opvoeding gehad waardoor mijn vriend wel aan mijn kant staat alleen met bepaalde dingen snapt hij niet zo goed waar ik me druk om maak, ik denk dat hij zijn moeder ook niet teleur wilt stellen. Hij blijft gelukkig zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken en alles goed komt. Als het erop aankomt zegt hij ook zeker wel waar het op staat en dimmen ze wel in maar dat is steeds voor korte duur. Het een beetje afstand nemen doe ik ook alleen dat werkt ook niet altijd. En soms moet ik ook wel lachen want het is natuurlijk heel fijn dat het zo welkom is en fijn dat iedereen zo enthousiast is maar merk gewoon dat het soms een beetje teveel is..
6 jaar geleden
Ik heb het gevoel juist bij mijn moeder. Ze heeft nou al duidelijke mening over zwangere en dat sommige zich aanstellen en zo.. ze heeft ook altijd van die "goedbedoelde" adviezen.. heb haar juist ook met mijn bruiloft veel dingen niet gedeeld. Maar sat komt dat wat ik wil vind zij weer niks. Mijn moeder en ik zijn totaal verschillende types en denk dat het daarom botst. Ik heb volgende week mijn 1ste echo en dan wil ik het vertellen maar ben nu al benieuwd wat er gaat komen....
6 jaar geleden
Ik vind het met mijn schoonmoeder heel lastig ze is een schat van een mens is dolblij oma te worden maar er is een grote ‘maar’ en dat is dat ze lijd aan een vorm vorm van dementie die erg onvoorspelbaar is. Sommige dagen merk je niks en andere dagen kan ze plots geen normale zin meer uitbrengen of grenzen kwa fysiek contact inzien. Het is heel lastig want ze is super lief en vrolijk en wil dadelijk dolgraag oppassen wat zoiezo niet gaat gebeuren maar ik vind het nog wel lastig omdat ik het haar wel gun om oma te zijn en haar ook geen extra verdriet wil geven. Op dit moment heeft ze nog het besef dat er iets goed mis is en daar kan ze ontzettend verdrietig van raken als ze merkt dat mensen haar ‘anders’ behandelen.
6 jaar geleden
Ik denk dat als ik in jouw schoenen had gestaan, meteen duidelijk zou maken dat het om jouw kind gaat en ze zich niet overal mee moeten bemoeien. Is misschien erg kort door de bocht, maar als het nu al zo begint.. je hebt nog een hele zwangerschap voor je. En dan is de baby er nog niet eens. Als je het hen nu niet duidelijk maakt, wordt het waarschijnlijk alleen maar extremer als de baby er is.
6 jaar geleden
Bedenk goed wat jij graag wel en niet wilt, samen met je partner, en maak dat dan op een lieve maar duidelijke manier duidelijk aan iedereen om je heen. Het is jouw kind, jij bepaalt hoe alles gaat, wie er wel of niet oppast! Opa’s en oma’s zijn er ook om te verwennen haha dus ja soms een koekje extra ofso of iets langer opblijven dat soort dingen moet wel kunnen vind ik. Maar verder, bepaal jij!
Mijn schoonvader past af en toe op (voor Corona tijd) maar mijn schoonmoeder (ze zijn uit elkaar) absoluut niet want ik ben het niet eens met haar opvoeding en alles! Mijn eigen ouders passen wel vaker op, 1 keer in de maand blijven ze logeren (weer voor coronatijd natuurlijk)
Maar, jij bent de moeder, jouw kind. Jij bepaalt!!! Xxxxxxxxxxxx
6 jaar geleden
Mijn schoonmoeder ging zogenaamd hele slaapkamer kopen. Merk schoentjes. Waarom merk begreep ik niet ma jah. Geld, 2 koffers kleren. Maar niks van gekomen. Mijn man zei opgegeven moment: mam je zegt wel telkens dat je iets gaat kopen maar we zien helemaal niks😂😂 uiteindelijk paar kleertjes gekocht. Mijn ouder hebben ons geld gegeven en mochten we een mooie babywagen uitkiezen. Na de geboorte nog 500 euro gekregen. Zo lief, het is een kado maar ne mag zelf kiezen en beslissen. Dat is pas leuk
6 jaar geleden
Ik zou willen dat ik nog een schoonmoeder had. Heb ook geen ouders meer en vind het doodeng
6 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn schoonmoeder had er bij mn zoontje ook een handje van.
Ik heb ervoor gezorgd dat mijn man en ik in ieder geval op 1 lijn zaten en hem aangesteld als hoofd communicatie tegenover mn schoonmoeder. Van dr eigen zoon kan ze dat toch een stuk beter hebben dan van mij...
Verder heb ik meerdere keren aan dr gevraagd hoe het was toen zij zwanger was, en of ze ook ongevraagd advies kreeg. Of ze het toen niet fijn vond zelf te kunnen bepalen. Waarop het antwoord natuurlijk ja is 😉
Daarna gezegd dat ik het zo leuk maar ook spannend vond om het zelf allemaal uit te gaan vogelen, en gevraagd of ik haar alles mocht vragen wat in me op zou komen.
Beetje simpel misschien, en manipulatief.. maar ze slikte het. Uiteindelijk draait het om nog belangrijk gevonden worden en zijn zodra de baby er is.. zij is de ervaringsdeskundige en het is waarschijnlijk niet alsof haar zoon haar om dr hulp of advies gaat vragen. En ik eigenlijk ook niet want ik heb zelf nog een moeder 😉
6 jaar geleden
Reactie op Atlas
Wow echt goed gedaan
Haha dank je! Goed over nagedacht van tevoren hoor.. ik snap d'r ook wel, het is niet niks om niet meer nodig te zijn!
Ik heb dr nu met deze zwangerschap aan het werk gezet zodat ik zelf de controle heb over wat ze doet en vooral hoe ze het doet. Ze vindt het leuk om te naaien, dus ze gaat voor mij een positiebroek maken, en daarna een babynestje... Maar ik koop zelf de stoffen uit zodat het wel wordt zoals ik leuk vind (ik hou van klassiek, mijn schoonmoeder plakt het liefst overal dino's en auto's op.. echt niet mijn smaak 😅)
Ik heb ermee leren omgaan zullen we maar zeggen, haha
6 jaar geleden
Reactie op MarietteD
Herkenbaar! Mijn schoonmoeder had er bij mn zoontje ook een handje van.
Ik ...
Dankjewel, hier ga ik zeker iets mee doen hele goeie tips!! En het is ook niet om te klagen hoor ik wil voor iedereen het beste en ik wil zeker geen ruzie in de familie over zoiets moois.. ben ook echt wel dankbaar dat iedereen zo betrokken is!! Alleen dit is eindelijk iets van ons zelf en wil niet dat ze ook met dit alles van me over gaat nemen.. het komt allemaal wel goed moest het gewoon even kwijt omdat ik er toch veel mee bezig ben , iedereen trouwens bedankt voor de reacties! X