17 Reacties

4 jaar geleden

Oohh herkenbaar. Dit had ik ook 4 dagen voor de bevalling en met een sterrenkijker als bevalling top 👌🙈 Ik ben begonnen met curanol tabletten en zalf. Slinkte heeft heel snel van in

4 jaar geleden

Vraag of de huisarts je proctosedyl zalf kan/mag/wil voorschrijven. Is een hormoonzalf die vrij nieuw is en nog weinig bekend over eventuele gevolgen bij zwangere vrouwen. Mag dus alles gebruikt worden bij voorschrijven door arts. Mijn apotheker ging de huisarts nog bellen of het wel klopte. Werkt geweldig!! Ik had een aambei zo groot als mijn hele anus, een week voor de bevalling en met 3 dagen smeren als de helft geslonken. Vlak voor de bevalling helemaal weg. Na de bevalling weer anderhalve dag gesmeerd omdat het weer begon op te komen. Ik hoop dat het bij jou ook werkt!!

VRIEND

4 jaar geleden

Bij de zwangerschapscursus werd de tip gegeven om de xylometazoline neusspray te halen om aambeien kleiner te laten worden en dat in de anus te sprayen.. wel even goed op het potje schrijven dat ie daar voor is 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Ptrs28

Bij de zwangerschapscursus werd de tip gegeven om de xylometazoline neusspr ...
Ja dit werkt echt! Ik had hier ook heftige pijn van, kon niet zitten liggen of lopen. Totdat ik de neusspray gebruikte. Ik had een uitwendige aambei dus hoefde het niet in de anus maar op de aambei te sprayen en de pijn werd serieus na 2 dagen al veeeel minder.

4 jaar geleden

Ik had ook enorme last! Zo erg dat ik er de hele dag mee bezig was. Oja en nacht want slapen lukte ook niet goed door de pijn. Toen heb ik de dokter gebeld en die gaf mij idd van die zakjes voor de stoelgang, die ik, merkte ik, ook echt niet moest overslaan. En ik kreeg lidocaine creme en nog een zalfje om het te laten slinken en betere doorbloeding ofzo. Dat hielp na een dag of 2 maar de lidocaine creme verdoofde alles een beetje waardoor ik in ieder geval kon slapen. Uiteindelijk is het goed gekomen. Maar je kunt je er inderdaad echt ontzettend ellendig door voelen!! Hoop dat je er snel vanaf bent!!

4 jaar geleden

Hier last van uitwendige aambei die ook nog es is gaan bloeden.. Eerst geprobeerd met curanol zalf in combi met de tabletten. Dat hielp de scherpe randjes er van af. Meer deed t niet bij mij, verloskundige heeft een vaselinecrème met lidocaïne voorgeschreven. Gebruik dit nu een aantal dagen en ik kan alles weer doen. Geen pijn of jeuk meer.

4 jaar geleden

Ik ben 4 dagen geleden bevallen en had 2 of 3 aambeien sinds 2 weken ervoor. Met de bevalling natuurlijk mega geworden en op spanning komen te staan. Kon na mijn bevalling amper zitten of liggen. Ik heb nu de curanol tabletten en zalf en zijn al 50 procent geslonken mega fijn! Komt goed ik zou je dat alvast in huis halen want door het persen worden ze echt even flink.

4 jaar geleden

Oké misschien een domme vraag, ik heb er ook eentje maar heb er eigenlijk geen last van 😅 niet dat verder iemand het ziet maar het ziet er gewoon niet uit... wil hem natuurlijk graag weg hebben dus wat kan ik dan het beste gebruiken? Gewoon een zalf??

4 jaar geleden

Curanol zal werkt goed

4 jaar geleden

Gister bevallen en het is echt een enorm trosje geworden. Slik nu de curanol tabletjes 2 maal daags. Smeer op advies van het ziekenhuis sinds vandaag parkietensnavelzalf (te koop bij dierenwinkels), heel gek idee, maar dit helpt echt enorm tegen de pijn en het is geloof k na drie keer smeren al wat geslonken.

4 jaar geleden

Reactie op NinaV

Oké misschien een domme vraag, ik heb er ook eentje maar heb er eigenlijk g ...
Neusspray

4 jaar geleden

Ik vond zelf de curanol zalf tijdens de zwangerschap niet echt helpen en toen had k maar een iniminie beitje die wel pijn deed. Kreeg eerst in het ziekenhuis de lidocaïne zalf die vond ik zelf ook niet erg helpen. Maar dat is mijn ervaring. Dus parkieten zalf it is voor mij.

4 jaar geleden

Eerst had ik eigen merk zalf, maar dat deed te weinig bij mij. Nu heb ik curanol. Werkt super?

4 jaar geleden

Neusspray, helpt super! Ik ging kapot van de pijn en binnen 2 dagen was het bijna weg

4 jaar geleden

Reactie op nicoline-lina

Ik vond zelf de curanol zalf tijdens de zwangerschap niet echt helpen en to ...
Curanol hielp bij mij ook voor geen meter.. neusspray daarentegen werkte meteen. Na 2 dagen van de pijn af

4 jaar geleden

Reactie op nicoline-lina

Toen ik dat een paar weken geleden zei werd ik voor gek verklaard! Haha, ik zweer het ook bij bij parkieten zalf!

4 jaar geleden

Reactie op nicoline-lina

Hi, wat is de naam van de parkietenzalf? Wellicht dat ik m online kan bestellen 🥲