17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit ook! Kan absoluut niet slapen zonder oordopjes. Heb er eigenlijk niet over nagedacht hoe ik t straks wil gaan doen, maar ik word vaak evengoed wakker van geluid door mn oordopjes heen. Ik heb de oordopjes wel echt nodig om in slaap te vallen

4 jaar geleden

Ik denk dat je moeder instinct je wel gaat helpen hoor ☺️

4 jaar geleden

Ik slaap al jaren met oordoppem en toch hoor ik van de kinderen altijd alles. Zelfs met de deuren dicht. Je slaapt sowieso meer met een waakvlammetje denk ik ;). Dus met kleine in de co-sleeper zul je ook elk geluidje wel horen, ondanks de oordoppen

4 jaar geleden

Ik slaap ook met oordopjes anders kan ik ook echt niet slapen. Wat ik bij mijn eerste deed is slapen met 1 oordopje in en dat werkte toen prima

4 jaar geleden

Same here en ik heb er ook nog een slaapmasker bij. Wel aan het ‘trainen’ zonder de oordopjes, werkt hier tot nu toe. Maar ik snap je volkomen dus. Tip: probeer eens alleen een slaapmasker, zorgt ook voor rust. Maar wie weet schermt dat ook te veel af? Wordt straks voor mij ook ervaren hoe het met de kleine naast me gaat hoor. Komt allemaal goed!

4 jaar geleden

Ik ben juist mét oordopjes gaan slapen toen onze eerste dochter werd geboren. Dat klinkt misschien fout maar ik had er 1 in en mn andere oor was vrij (waar ik met mn hoofd op mn kussen lag) Je wordt als nieuwe moeder wakker van elk.klein.geluidje en geloof me, dat zijn er een hoop!! Je wordt echt wel wakker van wanneer hij of zij je nodig heeft :) nog voordat ze beginnen met huilen

4 jaar geleden

Ik slaap ook al jaren met oordopjes, maar hoor elk geluidje van m'n kinderen, zelfs vanuit de kamer naast ons en boven ons. Ik zal nu dus lekker nog met oordopjes slapen en je rust pakken, het komt echt wel goed.

4 jaar geleden

Als ik echt in slaap moet vallen, doe ik 1 oordopje in en de andere bewust niet. Gedurende de nacht draai ik genoeg waardoor het open oor dan vrij komt en je toch geluiden om je heen hoort, als je écht wakker moet worden. Wie weet helpt het jou met 1tje in? Succes!

4 jaar geleden

Ik ben ook gewoon blijven slapen met oordopjes, en ben meestal eerder wakker dan mijn man (en dan slapen wij op zolder, en de kleine verdieping lager). Gebruiken ook geen babyfoon of iets dergelijks. Slaap wel ook met eentje in!

4 jaar geleden

Reageer je op licht? Er zijn nl ook van die speciale babyfoons te krijgen die gaan flikkeren als de baby huilt.. Geen idee hoe ze heten maar vriendin van mij had er zo 1. Zij was zelf volledig doof dus kon ze 's nachts ook niet horen als haar baby wakker was..

4 jaar geleden

Mischien is het interessant om naar een babyfoon voor slechthorende te kijken? Die werken vaak met felle lichtflitsen if trilfunctie waneer de kleine geluid maakt. https://www.babyfoonvergelijker.nl/babyfoons-voor-dove-of-slechthorende-ouders/

4 jaar geleden

Wow bedankt voor alle overweldigende en aanmoedigende reacties! Ik wist überhaupt niet dat je met oordoppen in naast je kleine kon slapen en alsnog wakker kan worden van de geluidjes. Dat stelt mij weer gerust! Een babyfoon hebben we helaas al aangeschaft dus de optie voor slechthorende wordt hem helaas niet. Vannacht gaan de oordopjes gewoon weer in! ☺️

4 jaar geleden

ik slaap soms met 1 oordopje in.

4 jaar geleden

Ik slaap ook met oordopjes en ook gedaan met onze dochter in het begin. Je wordt er toch wel door wakker. En ik vond het ook fijn dat ik verder niet van alle andere geluidjes wakker werd.

4 jaar geleden

Ik heb wel eens een snurkende man naast me liggen, of dat ik me gewoon bewust ben van dat ik gewoon wakker lig en mijn eigen ademhaling hoor. Ik doe dan 1 oordop in en ga op m'n zij liggen waar de oordop niet in zit, zodat de kussen het oor iets afsluit. Zo val ik toch best snel in slaap, maar hoor ik bijvoorbeeld m'n wekker wel. Misschien is dat een idee om een tijdje te proberen?

4 jaar geleden

Lekker blijven slapen met oordopjes! Ik doe het ook al jaren en blijf het straks met de baby ook doen. Ik hoor onze andere kinderen (die aan de andere kant van het huis slapen) ook altijd gewoon dus ik verwacht niet dat dat anders is met de baby naast me op onze slaapkamer.

4 jaar geleden

Ik slaap ook met oordopjes al jaren. Heb dit bij mijn zoontje 2j geleden ook gdn en ga dit ook nu blijven doen. Ik hoor heel vreemd geen geluid maar wel elk geluid van mijn baby'tje ♥️ kan echt niet zonder slapen. En mijn partner is er ook he